וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה בת 5 שעות: "יש התקדמות בשיחות, אלה ימים מכריעים"

23.4.2014 / 8:00

השר פרץ התייחס לפגישה של צוותי המו"מ אמש, ואמר: "לכולם ברור איזה סוגיות על השולחן". פרץ תקף את הבית היהודי: "השלום עבורם - איום ". בישראל צופים הקשחה בעמדות הפלסטינים

צילום: טל אנגלנדר, מור שאולי, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אין עסקה חדשה, אבל יש התקדמות: לאחר שאמש נערכה פגישה נוספת בין צוותי המשא ומתן של ישראל והרשות הפלסטינית, השר עמיר פרץ ממפלגת התנועה בראשותה של השרה ציפי לבני אומר כי הצדדים מתקרבים. פרץ אמר הבוקר (רביעי) כי "ביממה האחרונה יש התקדמות בשיחות". לדבריו, "לכולם ברור איזה סוגיות נמצאות על השולחן. אלה ימים מכריעים". פרץ תקף את מפלגת הבית היהודי שמאיימת לפרוש מהממשלה אם תגובש עסקה חדשה שתכלול שחרור אסירים, ואמר כי "עבור הבית היהודי השלום הוא איום, עבור עם ישראל השלום הוא תקווה".

עוד על תהליך השלום:
השר אריאל: "שלילת אזרחות לא מספיקה - לגרש את הרוצחים"
וינשטיין: אפשר לשלול אזרחות מאסירים ערבים-ישראלים
אבו מאזן: "נדבר עם ישראל גם לאחר המשא ומתן"

השר פרץ בהלווייתו של  לדב לאוטמן , נובמבר 2013. יותם רונן
"עבור העם, השלום הוא תקווה". השר פרץ/יותם רונן

לצד האופטימיות שהשר פרץ הפגין, בירושלים עדיין לא מדברים על התקדמות גדולה. גורם מדיני ישראלי שעודכן בפרטי הפגישה אתמול אמר לוואלה! חדשות כי "הפגישה נמשכה חמש שעות ועדיין אין פריצת דרך". לדברי אותו גורם, "הפערים בין הצדדים נותרו כפי שהיו. התחושה היא שהצד הפלסטיני טיפס על עץ גבוה עם דרישות מוגזמות, ולא ברור אם הם בכלל רוצים לרדת משם".

בפגישה השתתפו שרת המשפטים ציפי לבני והשליח המדיני יצחק מולכו. מהצד הפלסטיני נכחו בה סאיב עריקאת ויו"ר המודיעין הכללי מג'ד פרג'. כמו כן, השתתף המתווך האמריקני מרטין אינדיק. מדובר בפגישה החמישית בין הצדדים מאז קריסתה של "עסקת פולארד" לפני כשבועיים, המסתיימת ללא תוצאות. בירושלים מעריכים כי פגישה נוספת תתקיים לפני סוף השבוע. "אנחנו מוכנים להמשיך לדבר כדי לגבש עסקה, אבל זה דורש התגמשות של שני הצדדים", אמרו אמש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ציפי לבני, ג'ון קרי וסאיב עריקאת עם חידוש שיחות השלום בוושינגטון, יולי 2013. AP
פגישה נוספת לפני סוף השבוע. לבני ועריקאת עם שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי/AP

בסוף השבוע צפוי להתכנס הוועד הפועל של אש"ף לדיון על המשא ומתן, ובישראל סבורים שבעקבות דיון זה הצד הפלסטיני יקשיח עמדות. "בשלושת הנושאים שתוקעים את העסקה – גורלם של אסירי הפעימה הרביעית, הקפאת הבנייה ושרטוט הגבולות – לא נרשמה עד כה שום התקדמות", אמר הגורם הישראלי. "אחרי הדיון שיתקיים ברמאללה בסוף השבוע זה צפוי רק להחמיר".

וינשטיין: אין מניעה לשלול אזרחות לאסירים

אמש פורסם בוואלה! חדשות כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אמר בדיון שהתקיים בלשכת ראש הממשלה בשבוע שעבר, כי אין מניעה חוקית לשלול את אזרחותם של אסירים ערבים-ישראלים שישוחררו במסגרת עסקה עם הרשות הפלסטינית. במשרד המשפטים בוחנים בימים האחרונים כמה דרכים להוציא לפועל מהלך כזה.

דבריו של וינשטיין עשויים לסייע לראש הממשלה בנימין נתניהו לגייס תמיכה בממשלה לשחרור 14 האסירים הערבים-ישראלים שישראל התחייבה לשחרר, אך הפלסטינים מתנגדים בתוקף לכך שהאסירים יגורשו מישראל. יו"ר הרשות אבו מאזן הדגיש בפגישה עם כתבים ישראלים אתמול כי הדרישה הפלסטינית היא שכל אסיר ישוב לביתו.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully