וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "נדבר עם ישראל גם לאחר המשא ומתן"

22.4.2014 / 17:00

יו"ר הרשות הפלסטינית נועד עם עיתונאים ישראלים והבהיר שהשיחות בין הצדדים יימשכו גם לאחר שיסתיימו תשעת חודשי המשא ומתן, ב-29 באפריל. "בכוונתי לשמור על התיאום הביטחוני"

עומר מירון, עריכה: יותם בן-דוד

מסר מפייס: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבהיר היום (שלישי) כי גם לאחר סיום תשעת החודשים שהוקצו למשא ומתן, ב-29 באפריל, יימשכו השיחות בין הרשות לבין ישראל. לדבריו, השיחות הללו לא ייקראו משא ומתן, אך הוא, כיו"ר הרשות, בעד שיחות עם ישראלים ודיונים עמם.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
היום: פגישה נוספת בניסיון לגבש עסקה להארכת המו"מ
אבו מאזן: "זמני אוזל"; בנט: "שלא יאיים עלינו"
פתרון יצירתי למבוי המדיני הסתום / דני אילון

בשיחה עם עיתונאים ישראלים ברמאללה, הביע אבו מאזן נכונות להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "בכל מקום ובכל זמן" וניסה להעביר מסר לציבור הישראלי כי פני הפלסטינים לשלום. לדבריו, בכוונתו לשמור על התיאום הביטחוני בין ישראל והרשות הפלסטינית בכל תרחיש אפשרי. "השמירה על התיאום הביטחוני היא חובה, בין אם הצליח המשא ומתן ובין אם נכשל, אם יש או אין שיחות בין הצדדים, עדיין חייבים לשמור על התיאום הביטחוני", אמר.

"לא נפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג"

"איני רוצה במלחמה או בעימות צבאי, בירי או בכל גינוי אלימות אחר ולא בשפיכת דם פלסטיני או ישראלי. כולנו בני אדם", ציין אבו מאזן. על כן, לדבריו, גינתה הרשות הפלסטינית את רצח קצין המשטרה, סגן-ניצב ברוך מזרחי, בערב חג הפסח. "אולם, אנו מצפים שמישהו בישראל יבוא ויגנה הרג חפים מפשע בצד הפלסטיני", הוסיף.

הוא התייחס לחשש בישראל כי בכוונת הרשות לפנות למוסדות בינלאומיים ואישר כי בכוונת הרשות לעשות זאת, "אך אלה אינם ארגונים שיש עליהם מחלוקת". באשר לאפשרות שהרשות תפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג, אמר אבו מאזן כי בשלב זה, הדבר אינו על עומד הפרק.

לדבריו, במהלך המשא ומתן, דרשה הרשות כי ישראל תקפיא לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות במשך שלושה חודשים ובמהלכם ישרטטו הצדדים את גבולות שתי המדינות – פלסטין וישראל. לאחר מכן, לדבריו, ניתן יהיה להמשיך במשא ומתן לעוד שישה חודשים - בסך הכול תשעה, בהם יידונו גם בסוגיות נוספות.

למעשה, אבו מאזן הבהיר שזהו התנאי היחיד של הרשות הפלסטינית להמשך השיחות. עם זאת, הוא הדגיש כי על ישראל לעמוד בהסכם שהושג עמה בנושא האסירים ולשחרר את אותם 30 פלסטינים שאמורים היו להשתחרר בפעימה הרביעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully