וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן לכתבים ישראלים: ??????

בפגישה ברמאללה אמר יושב ראש הרשות הפלסטינית

אבו מאזן. רמאללה, 1 באפריל 2014. רויטרס
אבו מאזן בראשית החודש ברמאללה/רויטרס

"......", אמר בצהריים (שלישי) יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בפגישה עם כתבים ישראלים ברמאללה.

עוד בנושא
היום: פגישה נוספת בניסיון לגבש עסקה להארכת המו”מ
פירוק הרשות? לאבו מאזן יש יותר מדי להפסיד
אבו מאזן: ”זמני אוזל”; בנט: ”שלא יאיים עלינו”

צוותי המשא ומתן של ישראל והרשות הפלסטינית צפויים להיפגש עוד היום בניסיון נוסף לגבש עסקה להארכת המשא ומתן, שהתאריך הרשמי לסיומו הוא ה-29 באפריל, יום שבת הקרוב. הפרטים הסופיים של הפגישה טרם סוכמו. במהלך החג עמדו שני הצדדים בקשר עם המתווך האמריקני, מרטין אינדיק, אך לא הושגה פריצת דרך שתאפשר את הארכת השיחות.

האיומים על פירוק הרשות הפלסטינית: "כשהם ירצו בשלום, שיודיעו לנו"

בראיון עם אבו מאזן שהתפרסם בסוף השבוע הביע יושב ראש הרשות ייאוש מהשיחות: "אין מנוס מלהעביר הלאה את הדגל ולנוח, אבל עכשיו לא פשוט לעשות זאת, שכן הנטל קשה והאחריות כבדה, והסכנות רבות מההישגים", אמר אבו מאזן בראיון. "מה יהיו פעולות העם הפלסטיני? מי מעמנו יתמוך בנו ומי יתנגד? כיצד נישפט בידי ההיסטוריה?". לדבריו, אם אמריקה תחליט לעמוד על דעתה בתהליך השלום, יש לה את הכלים ללחוץ על ישראל והיא מסוגלת לכך.

בימים האחרונים נשמעים, בעיקר בתקשורת הישראלית, דיווחים על פירוק אפשרי של הרשות הפלסטינית במקרה של אי הארכת המשא ומתן המדיני. סוכנות הידיעות "מען" ציטטה שלשום בכירים פלסטינים עלומי שם שטענו בתוקף כי רעיון הפירוק נשקל "ברצינות" על ידי ההנהגה הפלסטינית. אותם בכירים הסבירו כי "אלה לא איומי סרק או דיבורים לריק", ורק מההתנצלויות הללו ניתן להבין שאלה אכן דיבורים בעלמא, לפחות בשלב זה.

דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן סאקי, התייחסה אתמול בתדרוך לכתבים לאיום הפלסטיני ואמרה כי פירוק הרשות הפלסטינית יפגע ביחסים בין ארה"ב לפלסטינים, רמיזה ברורה לכך שבמקרה שהפלסטינים יפרקו את הרשות, ארצות הברית תקצץ את כספי הסיוע שלה לגדה המערבית. סאקי הוסיפה כי צעד כזה יהיה "מנוגד לאינטרסים של הפלסטינים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אמש אף הוא לנושא במהלך חגיגות המימונה באור עקיבא, ואמר: "אנחנו רואים ביום הזה את הרשות הפלסטינית שאתמול דיברה על פירוק, מדברת היום על איחוד עם חמאס. אז שיחליטו – הם רוצים פירוק או רוצים איחוד? כשהם ירצו בשלום, שיודיעו לנו, כי אנחנו רוצים שלום אמת. וגם ביום הזה, ביום חגנו, ירו אויבנו טילים לתוך יישובינו, והמדיניות שלנו היא ברורה – להגיב מיד ובעוצמה. אנחנו פוגעים בכל מי שבא לפגוע בנו, כך עשינו וכך נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully