וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: קמח וצבע ירוק על מועמד לנשיאות אוקראינה

16.4.2014 / 10:01

המלחמה בין מוסקבה לקייב הידרדרה לפסים אישיים וצבעוניים, כשמפגינים תקפו את מיכאיל דובקין חסר האונים. בתקרית אחרת הותקף מועמד שיצא מאולפן טלוויזיה, וספג ביצים ומכות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

המאבק בין רוסיה לאוקראינה מתנהל בערוצים שונים – דיפלומטיים, צבאיים, וגם בכאלה קצת יותר צבעוניים. דוגמה לכך ניתן היה לראות שלשום (שני) בערב בקייב, אז הותקף מיכאיל דובקין, מועמד פרו-רוסי לנשיאות אוקראינה, שהותקף על ידי המון זועם ומצויד. דובקין, חבר "מפלגת האזורים", ספג במהלך המתקפה המשפילה קמח, וכמה מהנוכחים במקום גם שפכו על פניו ועל בגדיו נוזל ירוק. לא נותר לו אלא לנסות לנקות את פניו המוכתמים, ולצעוק בחזרה על המפגינים הזועמים.

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות:
המבצע יצא לדרך: אוקראינה השתלטה על נמל תעופה
אובמה לפוטין: רסן את הבדלנים באוקראינה
האמריקנים אישרו: ראש ה-CIA ביקר באוקראינה

מפגינים שפכו צבע וקמח על מועמד פרו-רוסי לנשיאות. רויטרס
מיכאיל דובקין זוכה למקלחת של קמח וזעם, רגע לפני שהוא נצבע בירוק/רויטרס

תקרית דומה, אם כי אלימה יותר, התרחשה אתמול בבוקר, גם היא בבירת אוקראינה. הקורבן הפעם היה אולג צארב, מועמד פרו-רוסי נוסף, שהסקרים לא מייחסים לו כל סיכוי לזכות במרוץ. צארב בן ה-44 הותקף על ידי המון זועם שהמתין לו בכניסה לאולפן הטלוויזיה של ערוץ ICTV, לאחר שלטענתם הביע בריאיון תמיכה בהתערבות רוסית במזרח אוקראינה. צארב נחשב לאוהד נלהב של מוסקבה, לעתים קרובות נראה עם חולצה שעליה הכיתוב "נולד בברית המועצות".

המצב הפך מתוח עוד יותר בעקבות שמועה שפשטה במקום, ולפיה המשטרה מצאה כלי נשק במכוניתו של צארב שחנתה בחוץ. אחרי שהמתין במשך שעתיים באולפן, אזר צארב אומץ ויצא החוצה. על אף שהיה מלווה בשומרי ראש, המפגינים הסתערו עליו, השליכו עליו ביצים והחלו להכות אותו. הוא הוכנס במהירות לתוך אמבולנס שהמתין בחוץ, אולם חברי הקבוצה הימנית-קיצונית Right Sector תפסו אותו, הובילו אותו למשרדים של שירותי הביטחון האוקראיניים, ומשם למשרדו של התובע המקומי. כשהוא ללא חולצה וחבול בפניו התעקש צארב בפני הכתבים ששוחחו עמו: "לא קראתי לשלוח חיילים רוסים, אני מתנגד לזה לחלוטין". הוא ביקש לנצל את האירוע הקשה שעבר כדי להעביר מסר לאזרחים: "עד שלא נלמד להקשיב זה לזה, אין לאוקראינה סיכוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully