וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לפוטין: רסן את הבדלנים באוקראינה

בשיחה מתוחה בין מנהיגי המעצמות, דרש נשיא ארה"ב מפוטין לקרוא לבדלנים הפרו-רוסים שבאוקריאנה להניח נשקם, ואיים בעיצומים נוספים על רוסיה אם תמשיך "לחרחר מלחמה" באזור

ברק אובמה, ולדימיר פוטין. ג'רוזלם פוסט, רויטרס
איומים בסנקציות על רוסיה מצד ארה"ב. ברק אובמה וולדימיר פוטין/רויטרס, ג'רוזלם פוסט

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח הלילה (שלישי) עם מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, לראשונה זה שבועיים והזהיר אותו כי מוסקבה עלולה להמשיך ולשלם מחיר על התערבותה באוקראינה, בין היתר באמצעות סנקציות נוספות שיוטלו עליה על ידי המערב. בשיחתם ביקש אובמה לפוטין לקרוא לבדלנים הפרו-רוסים במדינה להניח את נשקם. השניים מיעטו להגיע להסכמות בשיחה המתוחה, בה טען אובמה שרוסיה מלבה את המצב במזרח אוקראינה, בעוד שפוטין הכחיש את הדברים.

בדלנים חמושים השתלטו אתמול על יותר מתריסר מבנים נוספים במזרח אוקראינה והרחיבו אחיזתם באזור. זאת, בעוד המבצע הצבאי בו הייתה אמורה הממשלה בקייב להחזיר לידיה את השליטה טרם הניב תוצאות. נשיאה המכהן של אוקראינה, אולכסנדר טורצ'ינוב, הכריז היום שוב על "מבצע נגד הטרוריסטים" במזרח המדינה.

הקרב על אוקראינה - כותרות נוספות:
האמריקנים אישרו: ראש ה-CIA ביקר באוקראינה
לא מתרגשים מהאולטימטום: הבדלנים תקפו תחנת משטרה
קייב באולטימטום לפרו-רוסים: עזבו המבנים או שאו בתוצאות

בשיחה, שהתקיימה לטענת ארה"ב לבקשת פוטין עקב האירועים האחרונים, אמר אובמה שכוחות הבדלנים מאיימים לחתור תחת הממשלה ולערער את היציבות במדינה. אובמה שיבח את השלטון בקייב על ה"איפוק יוצא הדופן" ומאמציו ללכד את המדינה באמצעות בחירות ורפורמה חוקתית, וכן החלשת כוחן של הממשלות המקומיות.

נשיא אוקראינה: "פתחנו במבצע למיגור הטרור הרוסי". רויטרס
עימות בין חמושים פרו-רוסים לכוחות צבא באוקראינה, השבוע/רויטרס

"הנשיא (אובמה) ציין בשיחה את הבידוד ההולך וגובר שבו נמצאת רוסיה כתוצאה מפעולותיה באוקראינה, והבהיר שהיא עלולה לשלם בעיצומים נוספים במידה ופעולות אלו יימשכו", נמסר בהודעה מטעם הבית הלבן לאחר השיחה, "אובמה ממשיך להעדיף את הפתרון הדיפלומטי על פני כל פתרון אחר, אך פתרון זה אינו ישים כאשר צבא רוסיה ממשיך לאיים על הגבולות של אוקראינה". השניים סיכמו בשיחה כי יש להמשיך בניסיונות לפתור את המשבר באזור בשיחות שיתקיימו בז'נבה ביום חמישי בין רוסיה, אוקראינה, ארה"ב והאיחוד האירופי.

בקרמלין, מצדם, מסרו שפוטין אמר לאובמה שהוא אינו מתערב באוקראינה ושהדיווחים על כך מבוססים על "מידע לא אמין" ואף דחק בו להשתמש בהשפעתו כדי למנוע שפיכות דמים ופגיעה ב"מפגינים הרוסים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סבב עיצומים רביעי על רוסיה בדרך?

מוקדם יותר השבוע אישר האיחוד האירופי לעלות מדרגה בסנקציות נגד מוסקבה על ידי הרחבת רשימת האנשים שיהיו נתונים להקפאת נכסים וחסימת אישורי כניסה (ויזות). סבב העיצומים הבא על רוסיה צפוי לכלול בתוכו, בנוסף לבכירים הקרובים לפוטין, גם מוסדות תעשייה וכלכלה ברוסיה. אם ייצא לדרך, יהיה זה הסבב הרביעי במספר מאז המשבר באוקראינה שהחל בחודש שעבר, כשרוסיה סיפחה את חצי האי קרים אחרי משאל העם. עם זאת, גורמים רשמיים בוושינגטון סירבו לפרט מתי עיצומים אלה ייכנסו לתוקף.

דובר הבית הלבן ג'יי קרני אמר לאחרונה לכתבים: "אני יכול להבטיח לכם שהפרובוקציות של רוסיה יעלו לה במחיר כבד. אני לא מתכוון לפרט מה המחירים שרוסיה תשלם על כל פעולה, אבל הגבלות מסוימות כבר הוטלו על רוסיה, ויהיו נוספות. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב במזרח אוקראינה ואחר פעולותיה של רוסיה, ושוקלים את צעדינו".

ארה"ב מאיימת: "נטיל סנקציות נוספות על רוסיה". רויטרס
"שוקלים את צעדינו בנוגע לרוסיה". דובר הבית הלבן, ג'יי קרני/רויטרס

גורמים בארה"ב ציינו שיש ראיות משכנעות שרוסיה "מחרחרת מלחמה" במזרח אוקראינה, אולם הוסיפו כי אובמה טרם הגיע להחלטה להרחיב את הסנקציות בשלב זה.

האו"ם: הרוסים באוקראינה שיקרו באשר לאיום עליהם

בתוך כך, היום התפרסם דוח האו"ם שסקר את אירועי החודשים האחרונים באוקראינה. בדוח נטען כי האזרחים הפרו-רוסים בחצי האי קרים הגזימו ושיקרו בנוגע להתקפות עליהם בשל מוצאם, וזאת לפי ההערכות כדי להצדיק התערבות של רוסיה במדינה.

"אף על פי שהיו כמה מתקפות והטרדות נגד האוכלוסייה הרוסית, הדיווחים על היקף התופעה היו מוגזמים, מוטים ואף שקריים", נכתב. "דיווחים אלו ניסו באופן עקבי ליצור אקלים של פחד וחוסר ביטחון שהשתקף בתמיכה לסיפוח של חצי האי קרים לרוסיה".

בכל הקשור למשאל העם על הסיפוח של קרים, נכתב בדוח כי ישנן "טענות מהימנות" על מעצרים ועינויים של מתנגדי הסיפוח, בהם גם עיתונאים, וכן דיווחים רבים על זייופים בהליך ההצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully