וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קייב באולטימטום לפרו-רוסים: עזבו המבנים או שאו בתוצאות

14.4.2014 / 5:15

לאחר שהבדלנים השתלטו על מבני ממשלה במזרח המדינה, פרסם הממשל האוקראיני צו נשיאותי, בו הוא קורא להם לעזוב עד הבוקר. מוקדם יותר, הוכרזה "תכנית כוללת למיגור הטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

המערכה במזרח אוקראינה נמשכת: צו נשיאותי שפורסם אמש (ראשון) מציב אולטימטום לחמושים הפרו-רוסים, שהשתלטו בימים האחרונים על מבני ממשל באזור. בצו נכתב כי הממשל באוקראינה דורש מהם להניח את נשקם עד היום ב-9:00 בבוקר (שעון ישראל) ולעזוב את המבנים עליהם השתלטו, או שהם ייאלצו לשאת בתוצאות מעשיהם.

האולטימטום הדרמטי של הממשל המרכזי בקייב מגיע לאחר שבימים האחרונים השתלטו מפגינים פרו-רוסים על בנייני ממשלה בדונייצק ובעיר לוהנסק הסמוכה. אתמול פג המועד הסופי שהציבו הרשויות באוקראינה לפינוי המבנים, אך המפגינים לא התפנו. הבדלנים השתלטו גם על תחנת משטרה בעיר סלוביאנסק שבמזרח המדינה, שלשום בבוקר, בניסיון השתלטות על המעוז הביטחוני, דיווחו הרשויות כי קצין אוקראיני נהרג ועוד חמישה אנשי קומנדו נפצעו.

הקרב על אוקראינה - כותרות נוספות:
קצין קומנדו אוקראיני נהרג במבצע נגד הפרו-רוסים במזרח
רוסיה לאוקראינה: "היזהרו מפעולה צבאית במזרח המדינה"
צילומי הלוויין חושפים: "רוסיה נערכת לפלישה"

חמושים פרו רוסים בעיר סלובינסק באוקראינה. רויטרס
חמושים פרו-רוסים בסלוביאנסק, אתמול/רויטרס

בתוך כך, לבקשת רוסיה, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה בשעה 3:00 לפנות בוקר לכינוס חירום על מנת לדון במשבר במזרח אוקראינה. גורם דיפלומטי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפגישה התקיימה לבקשת רוסיה. שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר מוקדם יותר כי הפגישה תביא לדיון דחוף במצב באוקראינה וכינה את התוכנית של הממשלה האוקראינית לרסן את המרד במזרח "פשע".

שגריר בריטניה באו"ם אמר בדיון כי צבא רוסיה הציב עשרות אלפי חיילים חמושים סמוך לגבול עם אוקראינה, בנוסף ל-25 אלף החיילים שהוצבו בחצי האי קרים לאחר השתלטות מוסקבה על שטח המחלוקת. השגריר מארק לייל גרנט טען כי "צילומי לוויין מראים כי בין 35 אלף ל-40 אלף חיילים רוסים נמצאים סמוך לגבול עם אוקראינה וכי הם מצוידים במטוסי קרב, טנקים ארטילריה וסיוע לוגיסטי".

מוקדם יותר אתמול הכריז נשיא אוקראינה בפועל, אלכסנדר טורצ'ינוב, כי קייב תפעיל "תכנית כוללת למיגור הטרור" במזרח המדינה, שמטרתה לסלק את הבדלנים הפרו-רוסים. רוסיה הגיבה בחריפות לתכנית של הממשלה האוקראינית וכינתה אותה "פשע". שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, טען כי הכרזתו של טורצ'ינוב מהווה "הוראה פושעת". לדבריו, "למערב יש אחריות למנוע מלחמת אזרחים באוקראינה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מפגינים פרו-רוסים ליד מטה המשטרה בסלובינסק באוקראינה. רויטרס
סלוביאנסק, אתמול/רויטרס

ארצות הברית מצידה מאשימה את רוסיה בליבוי המהומות במזרח אוקראינה. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שוחח הלילה עם שר החוץ הרוסי לברוב, והפציר במוסקבה לפעול להפגת המתיחות עם אוקראינה ולהסיג את כוחותיה מהגבול, אחרת "יהיו לכך השלכות", כלשונו. שלשום הביעה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, דאגה בנוגע לאירועי האלימות באזור. בהודעה שפרסמה בחשבון הטוויטר שלה, כתבה: "אלימות מדאיגה במזרח אוקראינה, נראה כי רוסיה שוב עומדת מאחורי המעשים".

בשבוע הבא: ביידן יגיע לאזור המתיחות

במקביל, הודיע הבית הלבן כי סגן הנשיא ג'ו ביידן יגיע למדינה בשבוע הבא. "סגן הנשיא יביע את תמיכה האיתנה של ארצות הברית באוקראינה מאוחדת ודמוקרטית, שקובעת בעצמה את עתידה", נאמר בהודעה מטעם הבית הלבן.

בתגובה להאשמות של וושינגטון לפיהן מוסקבה יזמה את ההשתלטות על המעוזים הפרו-רוסים באוקראינה, אמר שר החוץ הרוסי לברוב כי הממשלה באוקראינה "מדגימה את חוסר היכולת שלה לקבוע את עתיד המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully