וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הברית בין הדרוזים למדינת ישראל עלולה להיסדק"

אחיקם משה דוד

13.4.2014 / 23:00

העדה הדרוזית בארץ זועמת על העמדתם לדין של 16 שייח'ים דרוזים אשר ביקרו בסוריה. לטענתם, מטרת הביקור הייתה דתית בלבד. בית המשפט: "אינם יכולים לעשות מה שעולה על רוחם"

נשיא המדינה שמעון פרס בפקיעין עם העדה הדרוזית לרגל חג הקורבן. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
שמעון פרס וראשי העדה הדרוזית בחג הקורבן/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

16 שייח'ים דרוזים הורשעו לפני ארבעה חודשים ב"ביקור במדינה אויב", לאחר ששהו בסוריה בשני מועדים שונים יחד עם חבר הכנסת לשעבר סעיד נפאע ממפלגת בל"ד, שהורשע אף הוא בתחילת החודש. לאחר שובם לישראל הם נחקרו במשטרה והוחלט להעמידם לדין. למרות טענותיהם כי ביקרו במדינה השכנה כדי להתפלל על קברי אנשי דת ולמען מטרות דתיות, קבע בית משפט השלום בנצרת כי "אינם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם ולנסוע למדינת אויב בלי לקבל את אישור מדינת ישראל".

נציגים בעדה הדרוזית מזהירים מפני השלכות דרמטיות. "המשפט של השייח'ים הדרוזים הוא משפט כנגד העדה הדרוזית כולה", כך כתב היום (ראשון) מנהיג העדה הדרוזית, השייח' מואפק טריף, לנשיא שמעון פרס, בבקשה לחון את אנשי הדת. מיד לאחר החג מתכוון טריף לפנות לפרס ולהזהיר אותו כי הברית בין הדרוזים למדינת ישראל עלולה להיסדק אם לא יקבלו השייח'ים חנינה. "לחלק מהשייחי'ם שהורשעו יש בנים ששירתו בצה"ל", אמר.

עוד בוואלה! חדשות:
מרפאת רופא דרוזי ביקנעם הושחתה על רקע לאומני
באישור בג”ץ: משפחות נכנסו ל”בית המריבה” בחברון
תיעוד מצמרר: תקפו ושדדו צעיר לוקה בשכלו באשדוד

מסגד שנפגע בהפגזות בעיר דרעא במחוז דמשק בסוריה, פברואר 2013. רויטרס
ביקור במדינת אויב. מסגד בדמשק/רויטרס

"חנינה תחזק את הברית בין העדה הדרוזית למדינה"

"המשפט נגד השייח'ים מנוצל היטב על ידי שונאי ישראל במטרה לפגוע במרקם היחסים וכדי לייצר קרע בקרב הדרוזים בישראל", כתב טריף בבקשת החנינה. בכך התכוון לפעולת התעמולה שמבצעים אנשי הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שמשתמשים בהרשעה על מנת "להוכיח" לחברי העדה הדרוזית כי עליהם לחדול מלהתגייס לצה"ל. "זה הפרס שישראל נותנת לדרוזים על שירותם בצבא", אמרו בתנועה.

טריף התייחס לתזמון ההרשעה. "ערב חג הפסח, בו מציינים את השחרור, ורגע לפני יום העצמאות של המדינה - העדה הדרוזית כולה נושאת עיניה לעבר בקשת החנינה, שאישורה יהווה עוד נדבך בברית בין העדה הדרוזית שכרכה גורלה יחד עם מדינת ישראל", אמר. לדבריו, על הנשיא לחון את אנשי הדת הדרוזים על ביקורם בסוריה כפי שבעבר לא הועמדו לדין בני עדות אחרות שביקרו גם הם בארצות אויב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully