וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באישור בג"ץ: 3 משפחות נכנסו ל"בית המריבה" בחברון

13.4.2014 / 20:49

שעות ספורות לאחר השלמת הליך המכירה, נכנסו המשפחות לבית המריבה בחברון בתחושת ניצחון: "הצדק היהודי ניצח". בשמאל מגנים: "יריקה של הממשלה הימנית-קיצונית בפני הציבור"

צילום: באדיבות 'הצלה יו"ש', עריכה: מתן חדד

שלוש משפחות יהודיות נכנסו היום (ראשון) לבית המריבה בחברון, לאחר קבלת צו האישור הסופי של מפקד חטיבת חברון, אלוף-משנה אבי בלוט. הצו הצה"לי ניתן לאחר שבית משפט העליון קבע הבוקר כי כניסתן למקום מותרת, לאחר שהפקידו את הכסף החסר לרכישה בקופת בית המשפט לטובת המוכר.

"חזרנו הביתה, וכולם מוזמנים להגיע במהלך החג לבית ולחגוג את חג החירות. בית השלום נקנה בכסף מלא על פי דין כבר לפני למעלה מעשור וכעת אנו זוכים סוף סוף לממש את הקנייה", אמר שלמה לווינגר, אחד הרוכשים היהודים ובנו של ראש המועצה, מלאכי לווינגר. "ברוך השם, היום החזרה לבית היא חזרת סופית. זה הבית שלנו, כמו שחברון וארץ ישראל הם הבתים שלנו".

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: ”אנשי קבע סחרו בטילים של צה”ל”
תיעוד מצמרר: תקפו ושדדו צעיר הלוקה בשכלו באשדוד
מרפאת רופא דרוזי ביקנעם הושחתה על רקע לאומני

מתנחלים נכנסים לבית המריבה בחברון, אפריל 2014. סוכנות "תצפית", מערכת וואלה! NEWS
דיירי בית המריבה לאחר מתן האישור, היום/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות "תצפית"

לפני שבועיים אישר שר הביטחון, משה יעלון, את היתר העסקה לרכישת המקום, אולם אישורו היה כפוף להחלטה שהתקבלה הבוקר בבג"ץ. "בהמשך להחלטות בית המשפט, ומתן היתר עסקה על ידי ראש המנהל האזרחי, אושר היום אכלוס 'הבית החום' על ידי הרוכשים", אמר יעלון. "בעקבות האישור שוחח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, עם אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, ואישר כניסה של מספר מצומצם של משפחות לבית".

לפני כחודש דחה בית המשפט העליון את הערעור על פסיקת בית המשפט המחוזי, שלפיה הבית נרכש על ידי מתנחלים כדין – ואישר כי הבעלים החוקיים הם המתנחלים, שרכשו את המבנה באמצעות "טל בניה והשקעות". בהחלטתו דחה בית המשפט את טענות בעלי הנכס, כי הסכם המכירה שהתבצע דרך איש קש, בוטל, וקבע כי העסקה שרירה וקיימת. אך מאז שנדחה הערעור של המוכר מלפני כחודש, הוא נעלם ולא ניתן היה לשלם לו את הסכום החסר להשלמת הרכישה עד להיום בבוקר, עם קביעת בית המשפט כי הליך המכירה הושלם כחוק.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

5 שנות מאבק משפטי: "הצדק יצא לאור"

בקרוב היו אמורים להסתיים 30 הימים בהם נדרשו הקונים להשלים את יתרת סכום הרכישה שהופקד בנאמנות באישור בית המשפט. אולם, בשל העובדה כי המוכר הפלסטיני של הבית לא אותר ולא הגיע לקבל את כספו, לא יכלו המשפחות להתגורר בנכס עד היום בבוקר. "ברוך השם, אחרי חמש שנות מאבק משפטי, הצדק יצא לאור. אין לך מועד יותר צודק ונכון - בערב חג החירות - לאשר את הרכישה ולאפשר ליהודים לממש את חירותם בארץ ישראל ברכישת אדמות וקרקעות", אמר אלי בן דהן, סגן שר הדתות.

מתנחלים נכנסים לבית המריבה בחברון, אפריל 2014. סוכנות "תצפית", מערכת וואלה! NEWS
"הוכחנו שיהודים יכולים לרכוש קרקעות בחברון ובכל ארץ ישראל". בית המריבה, היום/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות "תצפית"

"זהו יום של ניצחון גדול. ניצחון הצדק היהודי והישראלי על החוק הפלסטיני האנטישמי שאוסר מכירה של בתים ליהודים בארץ ישראל", אמרה ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי). "ככלות חמש שנים של עוול - ניצחנו והוכחנו שיהודים יכולים לרכוש קרקעות בחברון ובכל ארץ ישראל".

גם ראש המועצה, מלאכי לווינגר, ברך על כניסת המשפחות וציין כי: "בערב פסח נסגר המעגל ומשפחות חדשות נכנסות לגור בשכונה חדשה בעיר האבות".

מתנחלים נכנסים לבית המריבה בחברון, אפריל 2014. סוכנות "תצפית", מערכת וואלה! NEWS
"במקום להיאבק בעברייני 'תג מחיר'". בתוך בית המריבה, היום/מערכת וואלה! NEWS, סוכנות "תצפית"

מנגד, בשמאל מיהרו לגנות את כניסת המתנחלים לבית. "כניסת המתנחלים לבית המריבה היא שי לחג לימין הקיצוני", יריב אופנהיימר, אמר מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר. "במקום להיאבק בעברייני תג מחיר, צה"ל שוב נאלץ להגן על קומץ מתנחלים קיצוני, בדרכו להשתלט על עוד בית בלב חברון", מסר. "'שלום עכשיו' קוראת לשר הביטחון שלא להיכנע לדרישות המתנחלים. ההיסטוריה מלמדת שהתנחלות המוקמת בערב פסח עתידה להישאר בכייה לדורות".

"המשך הכניעה לקיצונים"

גם ח"כ אילן גילאון, יו"ר סיעת מרצ, ביקר את החלטת שר הביטחון לאכלס את בית המריבה בערב החג. "זו יריקה נוספת של הממשלה הימנית-קיצונית בפני הציבור, שמחליטה בזמן המשבר במשא ומתן עם הפלסטינים, לחזק את האחיזה של המתנחלים בחברון", אמר גילאון. עוד הוסיף כי "שר הביטחון עשוי להיות אחראי לפגיעה קשה בשלום הציבור ולשפיכות דמים".

"650 לוחמי צה"ל ומג"ב מגנים על ההתנחלויות הקיצוניות בחברון כבר היום. כמי ששירתו בעיר אנחנו יודעים שהתנחלות חדשה תשעבד פלוגות לוחמים נוספות למשימות של סגירת רחובות, נעילת חנויות ויצירת תחושת נרדפות בקרב התושבים הפלסטינים", נמסר מתנועת "שוברים שתיקה". "אכלוס בית המריבה משמעותו המשך כניעה לקבוצת קיצונים וזירוז הטרנספר השקט של פלסטינים ממרכז העיר", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully