וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: השגריר רון פרושאר מזמזם את imagine באו"ם

11.4.2014 / 16:34

דוח מקיף של האו"ם שנחשף השבוע, מציג תמונה מדאיגה של חוסר שוויון כלכלי ברחבי העולם. שגריר ישראל הגיב לדוח מנקודת מבט ישראלית - וחתם את נאומו בשיר של ג'ון לנון

יח"צ - חד פעמי

(השגריר רון פרושאור חותם את נאומו בשיר Imagine)

83% מההון בעולם מוחזק בידי 8% מן האוכלוסייה האנושית - כך עולה מדוח חדש שהוצג השבוע באו"ם, ומתבסס על מחקר מקיף, ראשון מסוגו, שערכו סוכנויות האו"ם השונות ב-176 מדינות בעולם. השורה התחתונה של הדוח מציגה אי-שוויון כלכלי ברמה עולמית. כך למשל, 69% מאוכלוסיית כדור הארץ משתייכים לקבוצת האוכלוסייה הענייה ביותר, ומחזיקים ב-3% בלבד מהמשאבים.

הדוח, שהוצג לרגל עשרים שנה לאימוץ תכנית האוכלוסין והפיתוח הבינלאומית של האו"ם, מבוסס על עבודת מחקר מעמיקה שנעשתה בשני העשורים האחרונים ומכיל נתונים רבים לגבי פיתוח כלכלי ומצוקות כלכליות ברחבי העולם. בדוח נכתב גם כי 1.2 מיליארד בני אדם בעולם חיים כיום בתנאי עוני קיצוני.

עוד בוואלה! חדשות:
כשאלוף פיקוד מרכז תקע אצבע בעיני המתנחלים
”תהיה הכלב שלי”: כך השיג ”הסנדק” 15 מיליון
פרס ספד לרון פונדק: ”לוחם שלום ששחה נגד הזרם”

שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור מנסה את כוחו בשירה.
"imagne all the people. sharing all the world". שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, מזמר

"המצב הנוכחי של חוסר השוויון העולמי מאיים על הצמיחה הכלכלית בעתיד ועל ביטחונן של חברות ומדינות ברחבי העולם", הזהירו מחברי הדוח. לצד זאת, הם מצביעים על כך שכיום כ-90% מהילדים בגיל בית ספר ברחבי העולם זוכים לחינוך יסודי, עלייה משמעותית בהשוואה לעשורים קודמים. עיקר השיפור בתחום זה התרחש בשני העשורים האחרונים במרכז אסיה, באפריקה ובמדינות ערב.

חלק נרחב מהדוח יוחד לאפליה נגד נשים ברחבי העולם. מחברי הדוח קובעים כי אחת מכל שלוש נשים בעולם חשופה לאלימות פיזית או מינית. גם בתחום הזה ישנם פערים ברורים בין אזורים שונים בעולם: 54% מהילדות והנערות במדינות העניות ביותר מתחתנות לפני גיל 18, בהן 12% לפני גיל 15. זאת, לעומת 16% בלבד במדינות העשירות ביותר ברחבי העולם - בהן גם מדינות מוסלמיות.

פרושאור: "נשים בישראל ניצבות בעמדות מפתח במדינה"

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, התייחס במהלך הדיון לממצאי הדוח ולציין לטובה את מצב הנשים בישראל: "נשים ישראליות ניצבות בעמדות מפתח. הן נבחרות בפרלמנט ובבית המשפט העליון, מובילות מפלגות ומנהלות מחלקות באקדמיה, מטיסות מטוסי קרב ועושות חיל בעולם העסקי והבנקאי". עוד אמר פרושאור: "זכויות האישה הן חלק בסיסי ובלתי נפרד מזכויות אדם במדינה - זכותה של אישה לשלוט בגופה, לחיות את חייה ללא גילויי אלימות, להשמיע את קולה בחברה, להחליט למי להינשא ומתי, וכמה ילדים היא רוצה להביא לעולם".

פרושאור התייחס גם לאתגר המשותף של הקהילה הבינלאומית, כפי שעולה מן הדוח שהוצג השבוע: "למרות הצלחות רבות שיש בתחום הפיתוח, ההתקדמות לא מהירה ולא מקיפה מספיק. אחת מכל שלוש נשים חווה התעללות פיזית או מינית, ובמדינות רבות נשים עדיין משתכרות פחות מגברים עבור אותה העבודה בדיוק".

"מאות אלפי נשים מאבדות את חייהן במהלך הלידה, בכל שנה”’, הוסיף. "אם ילדה נפלטת ממערכת החינוך, העוני מחלחל גם הלאה, לדור הבא. ההתמודדות עם האתגרים הללו תלויה בנו, בקהילה הבינלאומית, וביכולת שלנו לשים דגש על הקבוצות הפגיעות ביותר בחברה, בעיקר נשים ילדים". פרושאור סיים את נאומו במחווה לג'ון לנון, כאשר ציטט משירו המפורסם "Imagine", ולא התבייש גם לשיר את הפזמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully