וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס ספד לרון פונדק: "לוחם שלום ששחה נגד הזרם"

11.4.2014 / 15:19

נשיא המדינה הביע צער על מותו של אחד מאדריכלי הסכמי אוסלו ש"הקדיש את כל חייו במאמץ להשיג שלום בינינו לבין שכנינו". לבני: "לא נרתע מהקיצונים, מהציניקנים ומהמיואשים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רודף שלום". פונדק/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא המדינה, שרים וחברי כנסת ספדו היום (שישי) לרון פונדק, מאדריכלי הסכמי אוסלו, שהלך הבוקר לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. "רון פונדק היה לוחם שלום עד נשימתו האחרונה, איש של ערכים, אינטלקטואל בתפיסתו", אמר פרס. "הוא הקדיש את כל חייו הבוגרים במאמץ להשיג שלום בינינו לבין שכנינו. למען השלום, היה מוכן לעשות הכול, להקריב את חייו ולהקדיש כל רגע מחייו".

"נקטף בטרם זמנו"

"בעניין השלום הוא לא ידע פשרות", המשיך פרס. "הוא רדף צדק, ונשא שלום. הוא היה לא רק איש מאמין, אלא איש נלהב באמונתו, והשלום בער בו כאש תמיד. הוא היה נלהב וידע להלהיב, הוא היה נסער וידע להסעיר, הוא היה מסור וידע לעורר מסירות. קשה לתאר את ההידברות בינינו לבין שכנינו הפלסטינים ללא תרומתו המתמדת. הוא היה שלם עם דרכו, גם כשהדרך הייתה מלאה חתחתים. הוא מעולם לא אמר נואש גם מול קשיי המצב, גם מול החולי שפגע בו. הוא לא ויתר, הוא לא נכנע, הוא לא נואש".

פרס הוסיף כי פונדק "היה בטוח שבוא יבוא היום שאנחנו ושכנינו נדע שלום וניצור צדק לעמינו ולבנינו. הוא לא חשש לשחות נגד הזרם, הוא לא היסס לעמוד על דעתו וגם בצוק העיתים, עמד כצוק סלע על דעתו. המאבק למען השלום בימינו אינו דבר קל, ומוקף הרבה ספקנים ולא בדי מאמינים אבל מאמין כמוהו נתן לאמונה כוח תנופה והתמדה. הוא נקטף בטרם זמנו, הוא ידע על האיום הרפואי המרחף מעל ראשו אך זה לא עצר מבעדו להמשיך ולהיאבק על אמונתו. רון היה מלח הארץ, נשמה גדולה, איש משפחה. הוא יחסר לכולנו".

"חתר לשלום עד יומו האחרון"

שרת המשפטים, ציפי לבני, העומדת בראש צוות המשא ומתן הישראלי, ספדה גם היא לפונדק. "יש גיבורי מלחמה, רון היה גיבור השלום", אמרה. "איש ציוני שהאמין בשלום וחתר אליו ועד יומו האחרון, ביקש לתרום ולרתום כדי להשיג שלום, מבלי להירתע מהקיצונים, מהציניקנים ומהמיואשים. יהי זכרו ברוך".

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, הביע צער על מותו של פונדק ואמר: "רון פונדק היה כוח מרכזי של מחנה השלום והאמין בדיאלוג ישיר ופעל באומץ למימושו. אני מקווה שאבני היסוד שפונדק הניח יהפכו ליסודות מוצקים להסכם עם הפלסטינים. זו הייתה התקווה של פונדק וזו התקווה עבור עם ישראל כולו".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה לאחר ההודעה על מותו של פונדק: "אני אבלה על לכתו בטרם עת של רון פונדק, אחד מרודפי השלום הגדולים שידעה ישראל. רון היה ממנסחי הסכמי אוסלו, ואדריכל של מהלכים מדיניים נוספים רבים, ולימד את כולנו עד כמה נדרשת דרך לא שגרתית, לא שמרנית ולא הססנית בשביל להגיע לשלום. הוא יחסר לכולנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יצחק רבין, יאסר עראפאת וביל קלינטון במעמד החתימה על הסכם אוסלו, 13.9.1993. AP
ערפאת, קלינטון ורבין במהלך החתימה על הסכמי אוסלו/AP

במרכז פרס לשלום קיבלו בכאב את ההודעה על מותו של פונדק, ששימש מנכ"ל המרכז בין השנים 2012-2001. "אנו אבלים היום על רון, חבר ומוביל דרך, ממקימי ובוני מרכז פרס לשלום ומי שעמד בראשו למעלה מעשור", ספד לו מנכ"ל המרכז, עידו שריר. "במהלך שנות כהונתו כמנכ"ל הוביל רון פעילויות ופרויקטים משמעותיים ופורצי דרך, במטרה לקדם את ההכרה, ההבנה והדיאלוג בין עמי האזור. למדתי ממנו המון". יו"ר דירקטוריון מרכז פרס לשלום, חמי פרס, הוסיף: "הייתה לי הזכות ללוותו ולהביט בפועלו למען השלום בהערכה אין קץ. רון היה לוחם עיקש למען השלום ומפעל חייו היה הנחלת ערכי חברה הוגנת וחיים המשותפים. ננצור את זכרו ונמשיך את פועלו".

מנכ"ל יוזמת ז'נבה, גדי בלטיאנסקי, אמר כי הוא "כואב את מותו של אדם וחבר ערכי, ישר דרך ונקי כפיים שהיה מראשי היוזמה וממפקדיו הבכירים של מחנה השלום". לדבריו, "רון האמין, דיבר ועשה למען ארצו ולמען עמו ותרומתו תישאר איתנו ותדריך אותנו עוד שנים ארוכות".

עוד חדשות בוואלה!:
אלוף פיקוד מרכז תקע אצבע בעיני המתנחלים / פרשנות
פה אחד: הבית היהודי אימצה את איום הפרישה של בנט
צילומי הלוויין חושפים: "רוסיה נערכת לפלישה לאוקראינה"

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully