וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך סייעו מהנדסי "הונדה" בפענוח רצח מלווה בריבית

11.4.2014 / 14:19

גופתו של מאיר לוי נמצאה בין חולון לראשון לציון, זמן קצר לאחר שמכוניתו אותרה הרוסה בתל אביב. החוקרים התקשו להוכיח כיצד נסע הרכב ההרוס את כל הדרך ופנו לאנשי החברה ביפן

מהנדסי הונדה סייעו בפענוח רצח מאיר לוי. חטיבת דובר המשטרה
רכב ה"הונדה" של לוי/חטיבת דובר המשטרה

משלחת של מהנדסי רכב של חברת "הונדה" עשויה להגיע בקרוב מיפן לישראל. המהנדסים לא יגיעו ארצה כדי לבחון את שוק הרכב הישראלי וגם לא בשל תקלה בכלי הרכב של החברה. הסיבה האמיתית להגעתם, היא האפשרות שישמשו עדים בתביעה נגד נאשם ברצח, בפיענוחו סייעו המהנדסים למשטרת מחוז תל אביב לאחרונה.

עוד חדשות מהארץ:
אלוף פיקוד מרכז תקע אצבע בעיני המתנחלים / פרשנות
פה אחד: הבית היהודי אימצה את איום הפרישה של בנט
הלך לעולמו רון פונדק, מאדריכלי הסכמי אוסלו

הכול החל לפני כחודש, אז נעלם מאיר לוי, מלווה בריבית בשוק האפור. לאחר יממה של ציפייה דרוכה, הגישו בני משפחתו תלונה במשטרה, שמיד פתחה בסריקות לאיתורו בהשתתפות עשרות שוטרים. עדי ראייה סיפרו כי ראו את לוי יוצא ממסיבה בבת ים יחד עם ארז שמיל, תושב תל אביב בן 40. לפי עדי הראייה, השניים נכנסו למכוניתו של לוי, מסוג "הונדה", כששמיל לקח את ההגה לידיים – ונעלמו מהמקום.

איכון הטלפונים הניידים ומכונית הרוסה

במסגרת החקירה, איכנו במרחב אילון – בראשותו של סגן-ניצב רונן אבניאלי – את הטלפונים הניידים של לוי ושמיל וציירו את מסלול הנסיעה שלהם, מבת ים לתל אביב – ומשם לחולון. סמוך לשעה 1:00 בלילה בו נעלמו השניים, נפסקו אותות השידור של המכשיר. אז, הבינו השוטרים שיש למקד את החיפושים באזור החולות שבין חולון לראשון לציון.

המשטרה מעריכה: איש השוק האפור שנעדר - נרצח. יוסי ציפקיס
זירת הרצח בין חולון לראשון לציון/יוסי ציפקיס

זמן קצר לאחר תחילת החיפושים, נמצאה מכוניתו של לוי ברחוב נס לגויים בתל אביב, ליד בית כנסת על שם אביו של לוי. המכונית הייתה הרוסה – כריות האוויר היו פתוחות, החלק הקדמי ניזוק וחלקי פח ופלסטיק היו מונחים על הכביש. בהמשך, התגלתה גם גופתו של לוי, ועליה פצעי ירי, בחולות שבין חולון לראשון לציון, מאחורי חניון אגד.

החוקרים עצרו את שמיל, שהכחיש את החשדות בדבר הרצח. הם הבינו שכלי הרכב היה מעורב בתאונת דרכים במסלול שבו נסעו לוי ושמיל, אך התקשו להבין כיצד ניתן היה להסיעו לאחר התאונה. היה להם ברור שהשופט לא יקבל את הטענה שהרכב נסע מזירה לזירה במצב שבו מצאו אותו.

כך, הגיעו חוקרי המשטרה עד יפן. לאחר שנוצר קשר עם מהנדסי "הונדה", נבדק כלי הרכב והם קבעו כי הרכב ניזוק בצורה קשה, אולם הוא היה עדיין במצב של נסיעה וניתן היה לנהוג בו מזירה לזירה על פי המסלול שהציגו חוקרי המשטרה. חוות הדעת של המהנדסים השלימו לחוקרי מרחב אילון את הפאזל המורכב בתיק הרצח ואפשרו את הגשת כתב האישום.

ואכן, אתמול (חמישי) הגישה פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי כתב אישום נגד שמיל בעבירות של רצח ושיבוש מהלכי משפט. על פי כתב האישום, שמיל לווה מהנרצח, עמו היה בקשר חברי, 300 אלף שקלים, ולפני כחודש, בתאריך בו היה אמור לפרוע את החוב, החליט לירות בלוי כדי להימנע מהחזר החוב.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully