וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: צעיר ישראלי שלחם לצד המורדים נהרג בסוריה

שלומי גבאי

10.4.2014 / 20:10

בני משפחתו של חוסיין עותמאן מסארווה, בן 21 מטייבה שלחם לצד המורדים הסורים נגד צבא אסד, התבשרו כי הוא ככל הנראה נהרג בקרב. "עושים הכול כדי לבדוק זאת, מאוד קשה לנו"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

בני משפחה של ערבי-ישראלי שהשתתף בקרבות בסוריה בין צבאו של הנשיא בשאר אסד לבין כוחות המורדים חוששים כי הוא נהרג באחד הקרבות. "אחי לא יצר איתנו קשר במשך תקופה ממושכת, הוא נמצא בסוריה כבר שנתיים ומשתתף בקרבות נגד שלטונו של אסד. קרוב משפחה שלנו שחזר משם סיפר כי הוא נהרג בקרבות", אמר היום (חמישי) לוואלה! חדשות כארם, אחיו של חוסיין עותמאן מסארווה, בן 21 מטייבה שהצטרף לכוחות המורדים הסורים.

חוסיין עותמאן מסארווה מטייבה, בן 21, נהרג לפני מספר ימים בקרבות בסוריה. אפריל 2014. באדיבות אתר טייבה נט, אתר רשמי
נמצא בסוריה כבר שנתיים. חוסיין עותמאן מסארווה/אתר רשמי, באדיבות אתר טייבה נט

עוד בוואלה! חדשות:
המגעים נמשכים: "מנסים לגבש עסקה חדשה"
המלצה לרמטכ"ל: השעה קצין החשוד שהטריד קצינה
הותר לפרסום: זאור חנקישייב - עד המדינה בבר-נוער

לדברי האח כארם, "על אף שלא קיבלנו שום הודעה רשמית ממשרד החוץ או מהמשטרה, אנו חוששים מאוד. אנחנו עושים הכול כדי לבדוק זאת, מאוד קשה לנו". האתר טייבה-נט דיווח כי עותמאן מסארווה הצטרף לאחד מארגוני המורדים, המנהלים זה יותר משלוש שנים מאבק עיקש להפלת שלטונו של אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"20 ערבים ישראלים הצטרפו למורדים הסורים"

בחודש אוקטובר 2013 דיווחה רשת BBC כי 20 ערבים-ישראלים הצטרפו למאבקם של ארגוני המורדים הסורים וכי הם נלחמים נגד כוחות צבא סוריה. על פי הדיווח, הצעירים הצטרפו לארגונים המקושרים לאל-קאעדה בסוריה, בהם הארגון הג'יהאדיסטי ג'בהת א-נוסרה.

חודש לפני כן דווח כי מועיד אכברייה, בן 28 מהכפר מושרייפה שליד אום אל-פאחם, נהרג בעת שלחם לצד המורדים הסורים בפרברי הבירה דמשק. אביו, זכי, טען כי לא ידע שבנו הצטרף לג'בהת א-נוסרה. "לא הופתענו כי אנו יודעים שמאז שהוא היה נער, מועיד היה דתי והוא תמיד רצה להנהיג, להצטרף להתנגדות, להילחם למען אללה ולהפוך לשהיד", אמר האב בראיון ל-BBC. מדובר היה בדיווח הראשון על אזרח ישראלי שנהרג במלחמת האזרחים המשתוללת במדינה מאז חודש מרץ 2011. מאוחר יותר דווח כי אכברייה בחיים, ולא נהרג.

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully