וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסל התוודה שרצח יותר מ-40 בני אדם: "אדם מנומס"

חוזה מרטינז כבר מואשם בקליפורניה ברצח של 9 בני אדם. עם פתיחת משפט הרצח הראשון, הוא התוודה על חיים שלמים כמתנקש בשירות קרטל סמים מקסיקני. החוקרים: "דבריו אמינים"

חוזה מנואל מרטינז, החשוד שהיה רוצח סדרתי שפעל בגבול ארצות הברית – מקסיקו. AP
חוזה מנואל מרטינז. פרקליטו התרשם כי הוא אדם מנומס וחביב/AP

תושב קליפורניה המואשם ברצח תשעה בני אדם, התוודה השבוע ברצח של עוד 40 בני אדם, שהרג לטענתו בשלושת העשורים האחרונים. חוזה מנואל מרטינז, בן 51, סיפר לחוקרים כי הוא פעל כמחסל בשירות קרטל סמים מקסיקני. "הוא היה די ישיר", סיפר ל"לוס אנג'לס טיימס" אחד התובעים המטפלים בפרשה, "הוא סיפר שהוא מאס בחיים מהסוג הזה, ושמבחינתו הגיע הזמן להתוודות".

מרטינז נעצר בשנה שעברה אחרי שחצה את הגבול ממקסיקו לאריזונה. לאחר מכן הועבר לאלבמה, שם הוא ממתין למשפטו על אחד ממקרי הרצח. השמועה על מעצרו התפשטה בקרב גורמי אכיפת החוק ברחבי ארה"ב, וחוקרים רבים הגיעו לאלבמה כדי לתשאל אותו.

לדברי התובע הכללי בקליפורניה, החוקרים מאמינים לטענותיו, בשל הפרטים המדויקים שסיפק על מעשי הרצח ועל הקורבנות השונים. תומס טרנר, עורך דינו של מרטינז באלבמה, אמר כי מרשו "להוט להתחיל" במשפט הרצח באלבמה, כדי לעמוד למשפט בגין יתר מקרי הרצח בקליפורניה, שם הוא מתגורר. לדברי הפרקליט, מרטינז אינו מסתמן כעבריין סדרתי. "הוא אדם מנומס וחביב", אמר הפרקליט, "מהשיחה עמו, מסתמן שיש לו אישיות טובה".

אלא שהתביעה לא מסכימה עם האבחנה הזו. לפי כתב האישום, מרטינז רצח קורבנות בכמה מחוזות במרכז קליפורניה, במסע הרג שהחל ב-1980 ונמשך עד 2011. הם היו בני 22 עד 56. אחד מהם נורה למוות ב-1980 כשנסע בבוקר לעבודתו, ועוד שניים נרצחו כשעבדו בחווה ב-1982. באותה שנה נמצא אדם נוסף כשהוא ירוי ודקור למוות בחווה. ב-2000 אותר איש ירוי למוות במיטתו, כשארבעת ילדיו בחדר השני.

סגן התובע הכללי במחוז טולייר בקליפורניה, אנתוני פולץ, אמר כי הוא בטוח שמרטינז ביצע לפחות את מעשי הרצח שהוא כבר מואשם בהם. "אנחנו לא בטוחים מה ההיקף המלא של הרציחות שלו, עוד נצטרך לברר את זה בחקירה".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully