וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק 10 שוגר: "ישראל מעצמת חלל"

10.4.2014 / 6:00

ראש סוכנות החלל הישראלית, פרופ' יצחק בן ישראל, אמר בעקבות שיגור לוויין הריגול החדש של ישראל כי אופק 10 "משפר את היכולות לאסוף מודיעין מסביב לשעון. גאווה ישראלית"

צילום: רואי בן דוד, בר אלאלוף, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

"ישראל הגדילה את כוחה כמעצמת חלל – לא רק במספר הלוויינים שלה, כי אם גם באיכותם" – כך אמר הלילה (חמישי) אלוף (במיל') יצחק בן ישראל, ראש התכנית ללימודי ביטחון בבית הספר לממשל באוניברסיטת תל אביב המשמש גם כראש סוכנות החלל הישראלית, בעקבות שיגור לוויין הריגול "אופק 10" מבסיס פלמחים. לדברי פרופ' בן ישראל, ראש המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח במשרד המדע והטכנולוגיה, "'אופק 10' נותן למדינת ישראל גמישות ויכולת רבות יותר לאסוף מודיעין נגד יעדים ואיומים אפשריים, שהולכים ומתרבים".

עוד בוואלה! חדשות:
אדמות פלסטיניות יופקעו לטובת הביוב של עפרה
הפיצוץ במועדון ברמלה: אחד הנפגעים מת מפצעיו
השר בנט: עידן אוסלו נגמר, יש לפעול חד צדדית

פרופ' בן ישראל הסביר כי "אופק 10" נושא מכ"ם מתקדם שיסייע לישראל לאסוף מודיעין בכל תנאי מזג האוויר. "הלוויין הזה 'יישב' על המטרה ולא יתרגש מלילה או יום, אם יהיו עננים או מזג אוויר קשה. הוא יראה דרך הכול את המטרה. זו בעיה גדולה עבור האויבים שלנו. יותר מזה, הוא משפר את היכולות של מדינת ישראל לאסוף מודיעין מסביב לשעון והכיסוי ישודרג באופן משמעותי. האויב שלנו היה מנצל בעבר חלונות זמן כדי לנסות להערים עלינו. היום היכולות של ישראל גדלו".

ישראל שיגרה לחלל את לוויין שיגור אופק 10, אפריל 2014. משרד הביטחון והתעשייה האווירית, משרד הביטחון
"גאווה ישראלית". שיגור לווין הריגול "אופק 10" מפלמחים/משרד הביטחון, משרד הביטחון והתעשייה האווירית

אמש, זמן קצר לאחר שהתעשייה האווירית ומשרד הביטחון שיגרו את לוויין הריגול "אופק 10", מסרו גורמים במערכת הביטחון כי שלביו הראשונים של השיגור, שבוצע ממשגר לוויינים מסוג "שביט", הוכתרו כהצלחה. בימים הקרובים יעקבו אנשי התעשייה האווירית ומשרד הביטחון אחר כניסתו של הלוויין למסלולו בחלל ויבחנו את הפעלתו באופן מלא, שאמורה להעצים את יכולותיה של ישראל בקנה מידה עולמי. משרד הביטחון פרסם הבוקר הודעה לפיה לוויין הריגול "נכנס למסלולו סביב כדור הארץ, החל לשדר נתונים ועבר סדרת בדיקות שאימתו את תקינותו ואת רמת ביצועיו".

לדברי פרופ' בן ישראל, "אופק 10" שמצטרף לשורה של לווייני ריגול הנעים סביב כדור הארץ, "אינו הלוויין האחרון שישראל תשגר לחלל. מדובר בגאווה ישראלית כיוון שכל התעשיות הגדולות של ישראל שותפות לפיתוח ולייצור של 'אופק 10'. זהו לוויין משופר עם ביצועים טכנולוגיים יוצאי דופן. השותפות בין התעשייה האווירית, התעשייה הצבאית ורפאל היא בהחלט מקור לגאווה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הרמטכ"ל בני גנץ, ושר הביטחון, משה יעלון, בחמ"ל חיל הים בעת השתלטות לוחמי השייטת על ספינת הנשק האיראנית, מרץ 2014. דובר צה"ל
שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל/דובר צה"ל

"אופק 10" הוא לוויין ריגול בעל מכ"ם המסוגל לאסוף מודיעין ביום ובלילה, בתנאי מזג אוויר מורכבים. הוא דומה במאפייניו ללוויין "אופק 8" מסוג טכסאר, אך בשונה ממנו, משקלו קטן יותר וחדות המכ"ם שלו גבוהה יותר. בשנת 2010 שוגר בהצלחה הלוויין "אופק 9", גם הוא מפלמחים.

שר הביטחון משה יעלון אמר בעקבות שיגור הלוויין כי "מדובר בעדות נוספת ליכולתה המרשימה של מדינת ישראל לפתח ולהוביל בחזית הטכנולוגיה. הלוויין 'אופק 10' אמור לשפר את יכולות המודיעין של מדינת ישראל ולאפשר למערכת הביטחון להתמודד באופן טוב יותר עם איומים קרובים ורחוקים, בכל שעות היממה ובכל מזג אוויר. בכך אנו ממשיכים לבסס את היתרון האיכותי והטכנולוגי העצום משכנינו"

אמנון הררי, ראש מנהלת חלל במשרד הביטחון, התייחס אף הוא למאמצים הרבים שהושקעו בלווין. "השיגור הוא תהליך ממושך של כמה שנים. נותרו לנו עוד שלבים מעטים שההצלחה מלאה. עד כה עמדנו במאה אחוז מהיעדים שהצבנו לעצמנו", אמר. לדבריו, "זה לוויין תצפית המבוסס על מכ"ם שאמור לתת לנו מודיעין בכל מצב ראות, יום ולילה, ובכל מזג אוויר". הוא הוסיף כי "יש לנו תכנית רב שנתית שלוקחת בחשבון את הצרכים המבצעיים ואת אמינות הלוויינים, שכן יש לה אורח חיים נתון מתוך הנחה שיום אחד יסיימו את תפקידם".

עופר, מנהל מפעל מבט חלל בתעשייה אווירית, אמר כי "הלוויין הזה מצטיין ביכולת צילום מדהימה. עם זאת, הוא מאוד קטן ומשקלו 330 ק"ג. הוא מיועד לתת תמונות מאוד מדויקות בכל התנאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully