וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמות פלסטיניות יופקעו לטובת הביוב של עפרה

10.4.2014 / 0:31

המדינה מתכוונת להכשיר 180 דונם מאדמות הכפרים עין יברוד וסילוואד, במסגרת התכנית להפעלת מתקן לטיהור השפכים של ההתנחלות שבבנימין. "הכפרים לא יחוברו למתקן הביוב"

התנחלות עופרה, מאי 2012. עומר מירון
ההתנחלות עפרה/עומר מירון

אחרי שבע שנים של מאבק, וחרף צו בג"ץ בעניין – מתכוונת המדינה להפקיע 180 דונם של אדמות פלסטיניות הסמוכות לעפרה, שם הוקם מתקן לטיהור השופכין של ההתנחלות שבבנימין.

מתקן הטיהור, שנבנה כבר ב-2007 על קרקעות פלסטיניות פרטיות של תושבי הכפרים עין יברוד וסילוואד, הוביל לעתירה לבג"ץ שנתיים מאוחר יותר על ידי בעלי האדמות בסיוע ארגון "יש דין", ארגון מתנדבים לזכויות אדם. בתום דיון מקיף על ההתנהלות הבלתי-חוקית לכאורה של המדינה הוציא בית המשפט צו מוחלט האוסר על הפעלתו של "מט"ש עפרה".

עוד בוואלה! חדשות
ישראל שיגרה לחלל את לוויין הריגול "אופק 10"
נתניהו: "ישראל עצמאית ויכולה להגיד במו"מ לא"
חברי מזכירות יצהר: אם לא תיפסק האלימות - נתפטר

לטענת "יש דין", על פי נהלים משפטיים, כמו גם נוכח התחייבויות לקהילה הבינלאומית, ישראל מנועה מלהפקיע אדמות פלסטיניות פרטיות לטובת ההתנחלויות. אלא שקידום התכנית החדשה, עליה חתומים המשרד לאיכות הסביבה והמינהל האזרחי, משמעה שישראל מבקשת להכשיר את המקום. למרות טענות המדינה בעבר, התכנית – שכבר הובאה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה, נועדה לשרת את ההתנחלות עפרה בלבד, ולא את הכפרים הפלסטיניים הסמוכים לה.

"בעקבות מידע שהתגלה בעתירה ובהליך האזרחי אותו מנהלת 'יש דין' עבור העותרים, התגלו לכאורה גם חשדות להתנהלות פלילית של גורמים במועצה האזורית מטה בנימין ומעורבותם בהקמת המט"ש", נמסר מ"יש דין". בארגון אף ציינו שלא ברור מדוע ישנה כוונה להפקיע 180 דונם, בזמן שגודלו של המתקן קטן בהרבה.

מועצת התכנון במינהל האזרחי כבר נערכה להתכנס לדיון בהפקדת התכנית, אולם זמן קצר לאחר קבלת המסמכים התקבלה הודעה במשרדי היועץ המשפטי של "יש דין" כי מועד הישיבה נדחה.

"המדינה התחייבה שוב ושוב לא להפקיע אדמות פלסטיניות פרטיות עבור ההתנחלויות והנה, שוב אנו נחשפים לתוכנית להפקעה מסיבית של אדמות פרטיות לטובת ההתנחלות עפרה", אמר עו"ד שלומי זכריה מהצוות המשפטי של "יש דין". "מעבר לכך, נראה כי המדינה בוחרת פה בפתרון הנחות יותר מבחינה סביבתית ותכנונית רק על מנת להכשיר ולכסות בדיעבד על הפרת חוק שהיא עצמה הייתה מעורבת בה".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

עדכון ראשון: 22:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully