וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבריה של התיירת שמתה מטחינה הצילו 4 אנשים

9.4.2014 / 3:35

משפחתה של התיירת מדרום אפריקה, שנפטרה בשבוע שעבר עקב אלרגיה, הגיעה ארצה והחליטה לתרום את איבריה. כבדה הושתל בגופה של אם צעירה - והצילה ממוות. "זה מה שהיא הייתה רוצה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם שהייתה זקוקה להשתלת כבד מיידית/מערכת וואלה!, צילום מסך

חייהם של ארבעה אנשים ניצלו בזכות תרומת האיברים של התיירת מדרום אפריקה שמתה בשבוע שעבר בעקבות אלרגיה לשומשום – כך דיווח היום (שלישי) בית החולים בילינסון שבפתח תקווה. בני משפחתה שהגיעו לישראל החליטו לתרום את איבריה. "זה מה שהיא הייתה רוצה", סיפר אחיה.

התיירת בת ה-30, שבני משפחתה ביקשו שלא לפרסם את שמה, מתה בעת ביקורה בישראל לאחר תגובה אלרגית קשה. האישה, שסבלה מאלרגיה לשומשום, אכלה מנת דג ברוטב טחינה, מבלי לדעת כי מדובר במאכל מסוכן מבחינתה. היא הגיעה לארץ לפני כעשרה ימים במסגרת טיול מאורגן ושהתה עם קבוצת מטיילים במלון בירושלים, ומתה לאחר שלושה ימים בלבד בהם שהתה בישראל.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
קריסת הדסה: "הממשלה לא פיקחה על הגרעון בתקציב"
חשש לחיידק אלים: נער מאשקלון אושפז במצב קשה
הוכשה על ידי צפע בגליל: "הטיפול הציל את חיי"

כבדה של התיירת הושתל בגופה של אם צעירה בשנות ה-30 לחייה, שילדה רק לפני כחודש והובהלה לחדר המיון לפני יותר משבוע כשהיא חולה במחלת כבד קשה. היא נזקקה לתרומת כבד מיידית והייתה בסכנת חיים, וחייה ניצלו הודות לתרומת האיברים של התיירת. "עד להגעת הכבד, האישה חוברה למכונת כבד מלאכותי", סיפר פרופ' פייר זינגר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ כללי. "הטיפול שניתן היה אינטנסיבי, היינו תחת שעון חול שעמד להיגמר בכל רגע".

ריאותיה של התיירת הושתלו בגבר בן 40 החולה בציסטיק פיברוזיס. הוא מאושפז כעת במצב יציב ביחידה לטיפול נמרץ במערך לב חזה בבית החולים בילינסון. הקרניות מעיניה של התיירת הושתלו באישה וגבר צעירים, שסבלו ממחלת הקרטוקונוס. מצבם מוגדר טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully