וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "ביצהר שומטים את הקרקע תחתינו. תתביישו"

עוד בטרם נודע על העימותים בהתנחלות, גינה השר את השחתת רכבו של מח"ט שומרון שלשום. "לא יודע מי אתם ומה אתם חושבים שאתם. אינכם ראויים ללוחמים כאלה", כתב בפייסבוק

צילום: דובר יצהר, סוכנות תצפית, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בעימותים בין מתנחלים לשוטרי מג"ב ביצהר הלילה)

"אינכם ראויים ללוחמים כאלה": שר הכלכלה נפתלי בנט פרסם הלילה (שלישי) פוסט בעמוד הפייסבוק שלו שכותרתו "למי פינצ'רתם?", שבו גינה את המתנחלים מיצהר שהשחיתו את רכבו של מח"ט שומרון אל"מ יואב ירום שלשום. זאת, עוד בטרם נודע על המהומות שאירעו הלילה בעת פינוי מבנים בהתנחלות.

"נוסע הביתה, השעה 1:42, ואני חושב על יואב", כתב בנט ותיאר את הקשר שלו לירום ולאחיו ששירת שנה מתחתיו. "יואב הלך לסיירת גולני, עשה קורס קצינים ואיבד את כף הרגל שלו כשעלה על מטען סמוך למוצב כרכום בגבול לבנון. יואב התעקש לחזור ולשרת כקצין בסיירת. מפקד החטיבה דאז, משה קפלינסקי, הודיע לו, לקטוע כף הרגל, כי יוכל לחזור לפקד על חיילים רק אם יעבור מבחן 'בר-אור' בציון מושלם, כולל ריצת אלפיים. יואב עבר".

עוד על הפרות הסדר ביצהר:
עימותים ביצהר: 6 שוטרי מג"ב נפצעו בפינוי מבנים
בפעם השנייה בתוך יומיים: רכב צבאי הושחת ביצהר
שוב: צמיגי רכבו של מח"ט שומרון נוקבו ביצהר

בהמשך סיפר בנט על פעולות גבורה שבהן השתתף אל"מ ירום, בין היתר במלחמת לבנון השנייה. "ואז הידיעה הלקונית בחדשות: צמיגי רכבו של מח"ט שומרון אל"מ יואב ירום נוקבו ביצהר", המשיך השר. "לא יודע מי אתם ומה אתם חושבים שאתם. אינכם ראויים ללוחמים כאלה, והם אינם ראויים לכם. יש מדינה אחת, צבא אחד, ומי שרוצה להקים פלנגות כנגד החיילים שמגנים עליו, שומט את הקרקע מתחת לישיבתנו כאן. הוא ולא אחר. תתביישו".

נפתלי בנט מתייחס לאל"מ יואב ירום בפייסבוק, 9 באפריל 2014. עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט, צילום מסך
"התעקש לחזור ולשרת כקצין בסיירת"/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

צמיגי הג'יפ של מפקד חטיבת שומרון נוקבו בבוקר יום ראשון בעת שביקר בהתנחלות יצהר. הפעולה נעשתה ככל הנראה במחאה על הריסתם של שלושה מבנים בשבוע שעבר בגבעות הסמוכות להתנחלות. ירום הגיע למקום עם מי שעתיד להחליפו בתפקיד באוגוסט הקרוב, סגן-אלוף שי קליפר, ונפגש עם יהודה ליבמן, תושב יצהר ומהנהגת היישוב. כשהם יצאו מהפגישה, מצאו השניים שהצמיגים נוקבו. תושבי היישוב הגיעו למקום וסייעו להחליף את הצמיגים.

רכבו של מח"ט שומרון יואב ירום שהגיע לביקור ביצהר. אפריל 2014. דובר צה"ל
צמיגי רכבו של אל"מ ירום הושחתו, שלשום/דובר צה"ל

הלילה הרסו כוחות הביטחון ארבעה מבנים בלתי-חוקיים ביצהר. במהלך הפעילות נתקלו הכוחות בהפרות סדר אלימות מצד התושבים במקום. מאות בני אדם יידו אבנים לעבר הכוחות, הבעירו צמיגים וחסמו כבישים. שישה שוטרי משמר הגבול נפצעו קל במהלך העימותים, ואחד מהם נזקק לטיפול רפואי. הכוח במקום הגיב לעבר המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות.

כמו כן, במהלך העימותים הושחת מוצב צבאי בהתנחלות. המתנחלים קרעו אוהל ומזרנים במקום והפכו את מתקן השירותים הניידים. חיילי המילואים ששהו במוצב נטשו את המקום. "מדובר היה בהפרות סדר קשות ביותר. התושבים זרקו אבנים על הכוחות, ניפצו את שמשות הרכבים ופגעו בשוטרי מג"ב", מסר גורם צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully