וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה היולדת שאיבדה את תאומיה ואושפזה במצב קשה

אורטל הלל בת ה-27 אושפזה בבית החולים אסף הרופא לפני כשבועיים, כשהיא מורדמת ומונשמת. אתמול חלה הידרדרות במצבה והלילה היא מתה. "אישה יפהפייה. בסך הכול רצתה ילד"

אורטל פדידה הלל שמתה הלילה בבית חולים אסף הרופא. אפריל 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
"בסך הכול רצתה להביא ילד אל העולם". הלל/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

אורטל הלל, הצעירה בת ה-27 שאושפזה לפני קרוב לשבועיים בבית החולים אסף הרופא במצב קשה ואיבדה את התאומים שהיו ברחמה, מתה הלילה (שלישי) בבית החולים. טרם נקבע מועד ההלוויה.

הלל הרתה באמצעות טיפול פוריות. לפני כשבועיים היא הגיעה למרכז הרפואי במצב קשה בשל קרע בטחול. הצוות הרפואי במקום החל לטפל בה בניסיונות לייצב את מצבה, וביצעו בה פעולות החייאה. הרופאים לא הצליחו להציל את התאומים שנשאה ברחמה, והם נאלצו לקבוע את מותם.

היא אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ כשהיא מורדמת ומונשמת, כשלצדה שהו בני משפחה וחברים. אתמול בבוקר חלה הידרדרות במצבה. דינה, חמותה של הלל, אמרה בעקבות מותה: "מה אפשר להגיד? אישה יפהפייה, בת 27. בסך הכול רצתה להביא ילד אל העולם. הבן שלי רק התחיל את החיים".

מבית החולים אסף הרופא נמסר בתגובה: "אורטל התקבלה לפני שבועיים למיון בתלונות של כאב בטן שמאלית וקושי בנשימה. ההערכה הראשונית, שכללה בדיקה גופנית ובדיקות מעבדה מקיפות, היתה תקינה. יחד עם זאת, מחשש ללידה מוקדמת, הוכנסה היולדת להשגחה וטיפול בחדר לידה. תוך כדי השגחה, חלה הידרדרות במצבה עד כדי צורך בפעולות החייאה שבמהלכן, הובהלה בדחיפות לניתוח קיסרי על מנת להציל את חייה. במהלך הניתוח הסתבר שההידרדרות במצבה נובעת ממצב רפואי נדיר. הנסיונות לייצבה על ידי הצוות הבכיר ביותר של בית החולים נמשכו שעות רבות והועברה לטיפול נמרץ כשהיא במצב של כשל רב מערכתי".

עוד הוסיפו: "במהלך שבועיים נלחמו מיטב המומחים עם מיטב הטכנולוגיות להציל את חייה. המאמצים לצערינו לא צלחו. בית החולים משתתף בצער המשפחה".

האירוע הטראגי מצטרף לכמה מקרי מוות של יולדות בתקופה האחרונה. לפני כחודש וחצי מתה צעירה הרה בת 19 מתסחיף ריאתי. הצעירה התמוטטה בכניסה לחדר המיון של בית החולים פוריה בטבריה, ומשם הובהלה במצב קשה מאוד לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותה. שבוע לפני כן מתה יולדת, גם כן מתסחיף ריאתי, שלושה ימים בלבד לאחר שילדה את בנה השישי. היולדת, תושבת אזור המרכז בת 38, נמצאה ללא רוח חיים בשירותים במחלקת היולדות של בית החולים מעייני הישועה בבני ברק.

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

עוד בחדשות:
מתה היולדת שאיבדה את תאומיה ואושפזה במצב קשה
הוכשה על ידי צפע בגליל: "הטיפול הציל את חיי"
בית המשפט קבע רשמית: דפני ליף זוכתה מכל אשמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully