וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: חוזרים מהערעור בעניין זקן בראשונטורס

7.4.2014 / 13:49

על שולה זקן נגזרו 9 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 40 אלף ש"ח בפרשת ראשונטורס. עכשיו מבקשת הפרקליטות מבית המשפט לבטל את הערעור בעניינה כי "טרם עמדה בכל התחייבויותיה"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(אהוד אולמרט נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט)

פרקליטות המדינה הגישה לפני זמן קצר (שני) לבית המשפט העליון בקשה לבטל את הערעור שהגישה בעניינה של שולה זקן בפרשת ראשונטורס. הסיבה לבקשה, כתבו, היא כי במסגרת "פרשת ראשונטורס", הייתה זקן מודעת לקיומם של "כספים עודפים" שנגבו מארגונים שונים לכל המאוחר בתחילת שנת 2003, וכן הייתה מודעת לשימוש שנעשה בכספים למימון נסיעות פרטיות של אולמרט. על כן ביקשו מבית המשפט להרשיעה בעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ולהחמיר באופן משמעותי את עונשה.

עוד באותו נושא:
אהוד אולמרט נחקר באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט
פרשת שולה זקן: פרקליטה לשעבר יזומן למשטרה
דרמה בפרשת הולילנד: אהוד אולמרט הורשע בקבלת שוחד
סיכוי קלוש לערעור של אולמרט. פרשנות

בנימוקי הבקשה כתבה הפרקליטות כי במסגרת הערעור על זיכויו של אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, ועל קולת העונש שנגזר עליו הוחלט לערער על אופי ההרשעה של זקן בפרשת ראשונטורס ועל קולת העונש שנגזר עליה. לאחר שנחתמה עסקת הטיעון, לפיה זקן תשמש עדת מדינה, הגיעו זקן והפרקליטות להסכם לפיו היא התחייבה לשתף פעולה באופן מלא עם רשויות האכיפה - גם ביחס לחשדות ולאישומים נוספים - ולמסור עדות מלאה בכל הליך שיפוטי, ככל שתידרש. כל זאת בתמורה לעונש מאסר של 11 חודשים בפרשת הולילנד. עוד הודגש, כי החזרה מהערעור "הייתה מוצדקת וראויה מבחינת האינטרס הציבורי", אך הוסיפו כי "זקן טרם עמדה בכל התחייבויותיה".

שולה זקן בכניסה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ביום הכרעת הדין בתיק הולילנד. מרץ 2014. יותם רונן
עונשה יוחמר? שולה זקן ביום הכרעת הדין/יותם רונן

סניגוריה של זקן, עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן, מסרו: "הפרקליטות החלה ביישום קונקרטי של הסדר הטיעון שנכרת בינינו - ואנו שמחים ומברכים על כך. אנו תקוה ואמונה שבית המשפט המחוזי הנכבד, לאחר שישמע את טיעונינו, ייעתר אף הוא להסדר".

הטיעונים לעונש, שעשוי להוביל את ראש הממשלה לשעבר לכלא, יישמעו החל מה-28 באפריל. לצד ההרשעה הגורפת, בית המשפט הוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לכל המעורבים, בהם גם אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully