וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: גזר דין מוות לגברים שאנסו בהודו

לאחרונה נכנס לתוקף במדינה מוכת מקרי האונס האכזריים חוק חדש, אשר קובע עונש מוות לאנסים. בית משפט גזר לפיו את עונשם של שלושה צעירים, שהורשעו באונס עיתונאית במומבאי

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

(אונס צלמת העיתונות במומבאי, אוגוסט האחרון)

בשנים האחרונות רבו הדיווחים בכלי תקשורת ברחבי העולם על מקרי אונס מזעזעים, בפרט קבוצתיים, של נשים ברחבי הודו, אשר גרמו לסערה גדולה הן במדינה והן מחוצה לה. כעת נראה כי החברה ההודית מתחילה לנקוט צעדים משמעותיים לשם מיגור התופעה.

בית משפט במדינה גזר אתמול (שישי) עונש מוות על שלושה גברים, בגין אונס קבוצתי של עיתונאית במומבאי באוגוסט האחרון. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה שמושת במדינה עונש מסוג זה על נאשמים באונס. גזר הדין ניתן הודות להחלתו של חוק חדש, אשר קובע עונש מוות למי שהורשע בכמה תקיפות מיניות. לכן, בשל העובדה ששלושת הגברים הללו הורשעו בחודש שעבר באונס של אישה אחרת בעיר, גזר עליהם השופט מוות בתלייה.

עוד חדשות מהעולם:
תמונותיה האחרונות של צלמת המלחמות שנורתה למוות
ארדואן: "השלמתי עם ההחלטה להסיר את חסימת טוויטר"
טקסס: חייל ירה ב-3 מעמיתיו והתאבד בבסיס פורט הוד

הפגנות ברחבי הודו נגד תקיפות מיניות ומעשי אונס. AP
הפגנה בהודו נגד תקיפות מיניות ומעשי אונס/AP

"זה היה אונס שנעשה בצורה מבעיתה ושטנית, בלי להפגין שמץ של רחמים", אמרה לאחר מתן גזר הדין השופטת, שאליני פנסלקר. פנסלקר אף הדגישה כי הרקע החברתי-כלכלי הקשה של הנאשמים בתקיפה לא יכול להישקל כנסיבות מקלות, או לשמש תירוץ עבורם כדי להתחמק מעונש. "הם השתמשו בנשק הכי חזק שהיה בידיהם – איבר מינם – בעזרתו הם גרמו לפציעות חמורות", אמרה. לבסוף, היא הבהירה כי מבחינתה, "צריכה להיות מדיניות של אפס סובלנות כלפי מקרים כאלו, ומסר חד וברור חייב להישלח לחברה".

האירוע המדובר התרחש סמוך לפסי רכבת במובמאי, בזמן שהאישה, צלמת עיתונות בת 22, שהתה במקום יחד עם בן זוגה לשם צילומים למגזין עיתונות שעבורו היא עבדה. בסביבות השעה 18:00 הגיעו הגברים למקום, וטענו בפני בני הזוג כי הם נמצאים באזור אסור לשהייה. לאחר שהם הסבירו להם שהם נאלצים "ללוות אותם לגורמים האחראים ברכבת", הם התנפלו עליהם. ראשית, נטרלו שניים מהם את בן זוגה על ידי כך שחבטו בו והפילו אותו ארצה. לאחר מכן, לקחו שלושה מהם את הצלמת לנקודה מסוימת בקרבת הפסים ואנסו אותה.

הצעירה פונתה לבית חולים בדרום מומבאי, כשהיא סובלת מפציעות פנימיות ומדימומים. עוד ממיטת חולייה, אזרה אומץ הצעירה והתלוננה על המקרה הקשה במשטרה, וזו עצרה מאוחר יותר את החשודים.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully