וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "השלמתי עם ההחלטה להסיר את חסימת טוויטר"

4.4.2014 / 12:52

ראש ממשלת טורקיה הבהיר כי למרות שהשלים עם פסיקת בית המשפט, הוא אינו מכבד אותה. במקביל, הורה בית המשפט להסיר גם את חסימת יוטיוב, למעט 15 סרטונים שנאסרו לצפייה

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במסיבת עיתונאים בנמל התעופה הבינלאומי "אטאטורק" באיסטנבול, לצד סגנו באשיר עטלאי (משמאל) ושר האנרגיה תאנר אילדיז (מימין), 4 באפריל 2014. רויטרס
ארדואן במסיבת העיתונאים באיסטנבול, היום/רויטרס

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, מתח הבוקר (שישי) ביקורת על החלטת בית המשפט להסיר את האיסור להשתמש בטוויטר במדינה. "השלמנו עם הפסיקה", אמר ארדואן במסיבת עיתונאים שכינס בנמל התעופה הבינלאומי "אטאטורק" באיסטנבול לפני המראתו לביקור באזרבייג'ן, והוסיף: "אבל אני לא מכבד אותה". לדבריו, ההחלטה "הייתה צריכה להיפסל מטעמים פרוצדוראליים". במקביל, הורה בית המשפט באנקרה להסיר גם את חסימת יוטיוב, אך הותיר 15 סרטונים באתר שיתוף הקבצים חסומים לצפייה.

עוד חדשות מהעולם:
היהודי שצלב קרס צוייר על חזהו: "סובל מהתקפי חרדה"
קשישה הוכנסה למקרר גופות בעודה בחיים - ונכנעה לקור
צפו: מטאוריט חולף מטרים ספורים מצנחן

ב-21 במרץ חסמה ממשלת טורקיה את הגישה לטוויטר במדינה. שלשום קבע בית המשפט החוקתי בטורקיה כי חסימת אתר המסרים הקצרים מפרה את חופש הביטוי ואת זכויות הפרט. בעקבות הפסיקה, אמר אתמול בכיר במשרדו של ארדואן כי החסימה הוסרה.

שישה ימים לאחר חסימת טוויטר, ב-27 במרץ, הורתה ממשלת ארדואן לחסום גם את הגישה ליוטיוב. העילה הרשמית לחסימה היא הפצת סרטון שתיעד ישיבה חשאית של כוחות הביטחון, אולם קשה שלא לשים לב לעיתוי שבו הוחלט לחסום את האתר - בתקופה האחרונה פורסמו בו עשרות סרטונים, הכוללים האזנות סתר של ארדואן ושל מקורביו. על פי פסיקת בית המשפט מהיום, האיסור על השימוש ביוטיוב מפר זכויות אדם.

למרות הביקורת, ארדואן סימן השבוע ניצחון נוסף כשמפלגת הצדק והפיתוח (AKP) שבראשה הוא עומד קיבלה כ-45% מהקולות בבחירות המקומיות ברחבי המדינה. עוד בטרם נמסרו התוצאות הרשמיות, ארדואן מיהר להכריז על עצמו כמנצח הגדול של הערב ואמר כי "זהו יום ניצחונה של טורקיה החדשה". הוא שלח מסר מאיים ליריביו שהאשימו אותו בשחיתות: "הם ישלמו על מעשיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully