וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטאוריט חולף מטרים ספורים מצנחן

צעיר נורבגי כמעט איבד את חייו, כשבמהלך צניחה חופשית "טס" לידו מטאוריט שחדר לאטמוספירה במהירות אדירה. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה מתועד מטאוריט אחרי שלב הבעירה

רבים מאלה שיוצאים לעשות צניחה חופשית חוזרים עם תחושה שעברו אירוע בלתי-נשכח, אולם עבור צעיר נורבגי אחד – אותה תחושה מקבלת משמעות כפולה.

בקיץ 2012 יצא אנדרס הלסטרופ יחד עם כמה חברים ממועדון הצניחה של אוסלו במטוס קטן משדה התעופה אוסטרה ארה שליד לילהאמר, לקראת הצניחה החופשית באזור המרהיב, מלא ההרים והאגמים שבמרכז נורבגיה. המטוס, ובו החבורה, טיפס לגובה רבה וההתרגשות אחזה בכולם – כשהם מוכנים לקפוץ. בזה אחר זה הם קפצו, ותיעדו את הצניחה, והחוויה הסתיימה בשלום.

עוד סיפורים שאסור לפספס
אירלנד: מחבל שכח לעבור לשעון קיץ - והתפוצץ
השופט פסק פיצויים: הנהג הרס לבני הזוג את הסקס
האם התמונות האלה מוכיחות את קיומן של הפיות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטאוריט חולף על פני הלסטרופ/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק מאוחר יותר, כשניגש הלסטרופ להביט במה שקלטו שתי המצלמות שהתקין על קסדתו – הוא הופתע לגלות דבר מדהים. בצפיות הראשונות קשה היה להבין מה הנקודה השחורה שמופיעה בסרטון, אולם כשהריץ את הווידאו בהילוך אטי התברר לו שחייו ניצלו בנס. בזמן שהוא נהנה מהצניחה, חלף מטרים ספורים ממנו מטאוריט שחדר לאטמוספירה במהירות אדירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלסטרופ יוצא לקפיצה הבלתי נשכחת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הייתה לי תחושה שהיה שם משהו", שחזר הצעיר את שאירע באותו יום בראיון לאתר NKR הנורבגי, "עם זאת, לא הצלחתי לקלוט את זה". כאמור, רק בסרטון הצליח לראות את הסלע שחלף במרחק כה קטן ממנו. הוא החליט שעליו לחזור לאתר הצניחה שליד העיירה רנה, ולחפש את המטאוריט שכמעט גבה את חייו – אולם חזר בידיים ריקות. "המשכתי לחפש גם במהלך החודשים שלאחר מכן, ואפילו גייסתי לשם כך את החברה שלי, את המשפחה ואת החברים", אמר.

הוא היה משוכנע שמדובר במטאוריט, וכדי לאשש זאת ביקש את עזרתו של מוזיאון הטבע באוסלו, עיר מגוריו. "הסרטון עורר סנסציה בקרב קהילת החוקרים. הם נראו בטוחים בזה שהעצם הוא מטאוריט", ציין. "זה לא יכול להיות משהו אחר. זו הצורה האופיינית למטאוריטים – צד אחד 'טרי' ושטוח, וצד שני מעוגל", אמר הגיאולוג הנס אמונדסן. לדבריו, הסלע שנלכד בתמונה התפרק ככל הנראה ממטאוריט גדול הרבה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק אחרי שהריצו את הסרטון בהילוך איטי התגלה האירוע. הלסטרום וחברתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשמטאוריט נכנס לאטמוספירה של כדור הארץ, הוא מתלהט כתוצאה מהלחץ שהוא מפעיל על האוויר וכך נוצרת הבעירה הידועה בשמיים. בהמשך הוא "נכבה", מאט לכ-300 קמ"ש ונכנס לשלב שבו הוא כבר לא נע בזווית הקשורה לחדירה, אלא פשוט נופל מכוח הכבידה. "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה שמטאוריט מתועד בשלב הזה", הוסיף הגיאולוג.

מדי שנה נוחתים על פני כדור הארץ כ-500 מטאוריטים בגודל של מספר סנטימטרים ומעלה. רק חמישה או שישה מתוכם מאותרים ונחקרים על ידי מדענים. את המטאוריט ש"גירד" את הצעיר הנורבגי עדיין לא מצאו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולאז' תמונות של האבן המתקרבת לצנחן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully