וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מתייבשת": מחסור בסמים ברחבי הארץ

הקמת הגדרות בגבולות ומאמצי המשטרה הביאו גורמים בעולם הפשע לחפש חלופות ולהקים מעבדות מקומיות לייצור סמים. הבוקר נחשפה מעבדת ענק לגידול מריחואנה בפתח תקווה

מעבדת סמים שנחשפה בפתח תקווה, אפריל 2014. חטיבת דובר המשטרה
שתילי הקאנביס שנמצאו במעבדה בפתח תקווה/חטיבת דובר המשטרה

"ישראל מתייבשת - לא רק במאגרי המים, אלא גם בסמים", אמר היום (רביעי) קצין בכיר במשטרה, בעקבות מחסור שמורגש בשוק הסמים בישראל. גורמים במשטרה טענו כי כמה תהליכים שאירעו בתקופה האחרונה - בהם בניית הגדר בגבולות עם סוריה ומצרים, פעילות צבא מצרים בחצי האי סיני ופעילות ממוקדת של יחידות משטרתיות מיוחדות, גרמו לפגיעה בשוק ייבוא הסמים לישראל ולניסיון של גורמים שונים בעולם התחתון לייצר סמים באופן עצמאי.

במהלך השבוע האחרון נרשם שיא חדש בחשיפת מעבדות סמים ברחבי הארץ, כשבלשי המשטרה חשפו 11 מעבדות סמים, בהן מעבדות לייצור קוקאין, סמי פיצוציות והידרו. הבוקר גילתה המשטרה מעבדת ענק לגידול מריחואנה בפתח תקווה, שבה נמצאו למעלה מ-50 קילוגרמים של שתילי קאנביס. שני סטודנטים נעצרו בחשד לגידול 550 שתילי הקנאביס שנמצאו במקום.

עוד בוואלה חדשות
שר בכיר: "קרי חשף שלארה"ב אין בעיה לשחרר את פולארד"
חשד: שישה עורכי דין תיווכו בין אסירי חמאס לפעילים בעזה
חשד: שבעה גברים סרסרו בעשרות נערות במרכז תל אביב

מעבדת סמים שנחשפה בפתח תקווה, אפריל 2014. חטיבת דובר המשטרה
מעבדת סמים שנחשפה בפתח תקווה, אפריל 2014/חטיבת דובר המשטרה

"זו המעבדה הגדולה ביותר שתפסנו באזור השרון", אמר גורם במשטרת מרחב השרון. הוא סיפר כי במשך יומיים הציבה המשטרה תצפיות במקום, כשאתמול בלילה הבחינו בלשי המשטרה בשני סטודנטים, הלומדים באחת האוניברסיטאות באזור המרכז, כשהם מגיעים למעבדה. "מיד לאחר שנכנסו למקום, פשטו כוחות המשטרה על המבנה ועצרו את השניים החשודים בגידול ובתפעול המעבדה", אמר הגורם.

"במהלך השנתיים האחרונות צצו עשרות מעבדות מקומיות לגידול סמים. החל ממעבדות עם שניים-שלושה עציצים ועד למעבדות ענק עם עשרות ומאות עציצים", סיפר גורם במשטרה. "בימים האחרונים אנחנו רואים עליה נוספת משמעותית, ואנחנו מבינים שקיים קושי של ממש להביא סמים מחוץ לגבולות אל תוך ישראל".

בתחילת חודש מרץ חשפו בלשי היחידה המרכזית של מרחב לכיש חשפו מעבדת ענק לגידול מריחואנה בקריית גת, בה נתפסו למעלה מ-600 שתילים ו-10-15 קילוגרמים של מריחואנה מוכנה לשיווק. המעבדה נחשפה במבנה באזור התעשייה בעיר שהוסב למטרה זו.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully