וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: כשהיה פרטנר בצד השני, חתמנו על הסכם שלום

2.4.2014 / 19:20

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי הבעיה במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים אינה הבנייה בשטחים, כי אם "בכוונות האמיתיות של הפלסטינים". לדבריו, מתווה "שטחים תמורת שלום" שגוי

צילום: מור שאולי, עריכה: מיכאל ברגמן

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, נאם הערב (רביעי) במהלך טקס הרמת כוסית לרגל חג הפסח במלון "רמדה רנסנס" בירושלים, והתייחס להתפתחויות האחרונות במשא ומתן בין ישראל לבין הפלסטינים, על רקע המשבר בין הצדדים ומימוש האיום של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן להגיש את מסמכי ההצטרפות ל-15 אמנות בינלאומיות – בניגוד להתחייבות הפלסטינים בתחילת המגעים.

עוד בוואלה! חדשות:
שר בכיר: "קרי חשף שלארה"ב אין בעיה לשחרר את פולארד"
חשד: 6 עורכי דין תיווכו בין אסירי חמאס לפעילים בעזה
חשד: שבעה גברים סרסרו בעשרות נערות במרכז תל אביב

"כשהיה פרטנר בצד השני, ידענו להתגבר על כל המחלוקות וחתמנו על הסכם שלום – עם מצרים וגם עם ירדן, כשבאמת הייתה מנהיגות אמינה ואמיצה", אמר שר החוץ. "אני חושב שברור מעבר לכל ספק שהבעיה אינה הבנייה ביהודה ושומרון. הבעיה היא בכוונות האמיתיות של הפלסטינים".

לדברי ליברמן, שצפוי לצאת השבוע לביקור בארצות הברית ולהיפגש עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, "גם הניסיונות בקמפ-דיוויד ו-21 השנים שחלפו מאז הסכמי אוסלו הוכיחו שהבעיה היא בעצם הרעיון שעליו מבוסס ההסדר – שטחים תמורת שלום. אמרתי זאת שנים רבות ואני לא מסתיר את תפישתי וכוונתי - אני חוזר ואומר שהעיקרון היחידי מבחינתי שחייב לשמש בסיס לכל הסדר בינינו לבין הפלסטינים הוא חילופי שטחים ואוכלוסיות".

יו"ר המפלגה ושר החוץ אביגדור ליברמן בכנס הרמת כוסית המסורתית של מפלגת "ישראל ביתנו", אפריל 2014. יואב דודקביץ'
שר החוץ אביגדור ליברמן/יואב דודקביץ'

המהלך הפלסטיני יצא אל הפועל בתגובה להחלטת ישראל שלא לשחרר אסירים ביטחוניים במסגרת הפעימה הרביעית של שחרור האסירים. הצעד הוביל למבוי סתום במגעים להערכת המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. שר החוץ של הרשות הפלסטינית, ריאד אל-מלכי, מסר היום את מסמכי ההצטרפות של הרשות ל-15 הסכמים בינלאומיים שעליהם חתם אמש היו"ר אבו מאזן. אל-מלכי מסר את המסמכים לנציג מזכ"ל האו"ם ברשות הפלסטינית רוברט סרי, לנציג שוויץ פול גרנייר וכן לסגן נציג הולנד.

הבוקר הביעו בוושינגטון תסכול גובר מהמשבר בין ישראל לפלסטינים. העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח כי המהלך המפתיע גרם לשר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי לבטל את ביקורו באזור, במסגרת מאמציו לשכנע את שני הצדדים להאריך בשנה את המגעים לחתימת הסדר שלום. גורם אמריקני בכיר אמר כי החלטתו של קרי שלא לשוב לאזור משקפת את חוסר-הסבלנות הגובר בבית הלבן. על פי הדיווח בעיתון, בסביבתו של הנשיא ברק אובמה מאמינים שמאמצי התיווך של השר קרי "הגיעו לסף המיצוי, וכי ישראל והפלסטינים צריכים כעת לחלץ את עצמם מהמבוי הסתום". יחד עם זאת, פקידים בממשל האמריקני העריכו כי הפלסטינים מנסים ללחוץ על ישראל, ולאו דווקא לפוצץ את המשא ומתן. הם ציינו שאבו מאזן לא ביקש לצרף את הרשות כחברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג - צעד שעלול היה לעורר חרדה גדולה בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפלסטינים הגישו לאו"ם את המסמכים החתומים. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חותם על המסמכים שהוגשו/רויטרס

לאחר החלטת הפלסטינים להגיש את מסמכי ההצטרפות לאמנות הבינלאומיות הודיע מזכ"ל אש"ף, יאסר עבד-רבו, כי ההנהגה הפלסטינית מעוניינת בהמשך המשא ומתן עם ישראל בתיווכו של שר החוץ האמריקני קרי. "הפלסטינים רוצים בסיס אמיתי לתהליך השלום", אמר והוסיף כי "שחרור האסירים אינו תלוי במשא ומתן". לדבריו, מטרת השיחות היא להביא להסכם קבע בין הישראלים והפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully