וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אבו מאזן מריח את חולשת ישראל ומעלה הדרישות"

2.4.2014 / 0:30

לאחר הכרזתו של יו"ר הרשות על ההסכמים עם ארגונים בעולם, תוקף סגן שר הביטחון דנון: "זו התשובה שלו לוויתורים של נתניהו". גורם מדיני: "הניסיון להלך אימים נועד לכישלון"

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: לירון בארי

גורמים ישראלים בכירים הגיבו אתמול (שלישי) בזעם להצהרות שנשמעו מכיוונו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בנוגע לפנייה למוסדות בינלאומיים - בניגוד להתחייבויות להן הסכימו הפלסטינים במסגרת החזרה למו"מ - וטענו כי מדובר בניסיון להלך אימים על הממשלה במטרה להפעיל לחץ על ישראל כדי לשפר את תנאי העסקה להארכת המו"מ המדיני.

"אבו מאזן מריח את הלחץ והחולשה של ישראל, ולכן הוא מעלה את רף הדרישות", תקף סגן שר הביטחון, דני דנון, בשיחה עם וואלה! חדשות. דנון התייחס גם לדרישת הפלסטינים לשחרר את מרוואן ברגותי יחד עם עוד מאות האסירים הנוספים שצפויים להיכלל בפעימה הרביעית, ואמר: "אחרי שקיבל 400 אסירים והקפאה, כעת הוא מבקש גם את ברגותי. זו התשובה שלו לוויתורים של נתניהו".

גורם מדיני ישראלי הוסיף כי תנאי העסקה להארכת המשא ומתן, שמתנים את שחרור האסירים בתמורה לשחרור המרגל היהודי ג'ונתן פולארד, סוכמו בין ישראל לארה"ב, ולכן "הניסיון הפלסטיני לנהל משא ומתן באיומים מועד לכישלון".

תהליך השלום - כותרות אחרונות:
אבו מאזן מאיים בפיצוץ המו"מ: "חתמנו על 15 אמנות בינלאומיות"
מבצע יונתן | דעה
נתניהו עדכן השרים: הקפאה ושחרור אסירים תמורת פולארד

לקראת פיצוץ? אבו מאזן פונה לאו"ם; פולארד סירב לשימוע בכלא. רויטרס
מאיים. אבו מאזן, הערב/רויטרס

אולם, ניכר כי לבד מהקשיים שמערימים הפלסטינים על העסקה הנרקמת, ניכר כי לראש הממשלה נתניהו קיימים גם קשיים רבים מבית. שרים רבים מקרב הימין, ביניהם יאיר שמיר ועוזי לנדאו מישראל ביתנו ואורי אריאל מהבית היהודי הבהירו במהלך היום כי הם מתנגדים לעסקה. אמש הבהיר גם בן מפלגתו של ראש הממשלה, שר התחבורה ישראל כץ.

"כך לא נוהגים בין ידידים. זה לא מוסרי, זה לא נכון וזה גם לא הוגן כלפי פולארד", טען כץ. "פולארד הקריב 29 שנים מחייו למען בטחון ישראל ואסור ששחרורו יזוהה עם סיכון חיי יהודים. כך לא מקדמים שלום. אם ארה"ב רוצה לעשות מחווה אמיתית שתשחרר את פולארד ללא תנאי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הבית הלבן: "אובמה טרם החליט על שחרור פולארד"

בתוך כך, מוקדם יותר אתמול הודה דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, כי אכן מתנהלים מגעים לסגירת עסקה שתכלול את שחרורו של פולארד בתמורה לשחרור אסירים פלסטיניים, אך הבהיר כי הנשיא אובמה "טרם קיבל החלטה האם לבצעה". לדבריו, "קורים הרבה דברים בנושא הזה, אך לא ארחיב על כך".

לטענת גורמים ששוחחו עם ראש הממשלה, העסקה המדוברת תכלול את שחרורו של פולארד עוד לפני ליל הסדר ואת המשך המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים עד 2015. בתמורה לכך, ישראל תסכים לשחרר את מחבלי "הפעימה הרביעית" וכן 400 אסירים נוספים ללא דם על הידיים, רובם צעירים וחלקם נשים, שהיא תקבע את זהותם - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. כמו כן, במסגרת העסקה ישראל תסכים להקפאת בנייה "שקטה" בהתנחלויות.

(עדכון ראשון: 22:08)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully