וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה: 177 מיליון לחטיבה להתיישבות

30.3.2014 / 13:15

העברת התקציב לגוף האחראי לבנייה בהתנחלויות אושרה בזכות תמיכת חברי יש עתיד. שפיר תקפה: "בפעם הבאה שישאלו איפה הכסף, שהציבור יזכור איך הם מנעו מהמידע הזה לצאת לאור"

ניסן סלומיאנסקי בישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
יו"ר הוועדה, ח"כ סלומיאנסקי/נועם מושקוביץ

המלחמה על העברות הכספים נמשכת: ועדת הכספים, בראשות ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) אישרה הבוקר (ראשון) להעביר 177 מיליון שקל ממשרד האוצר לחטיבה להתיישבות של הסוכנות היהודית – זרוע הביצוע של הממשלה לצורך בנייה ביהודה ושומרון ובפריפריה. מדובר בגוף שלא חלה עליו חובת השקיפות, ולכנסת אין אפשרות לפקח על השימוש שנעשה בכספים שהממשלה מעבירה אליו.

עוד על החטיבה להתיישבות:
"רותם מונע שקיפות בגוף האחראי על הקרקע בשטחים"
מדוע החטיבה להתיישבות לא נדרשת לחשוף מידע?

העברת התקציב התאפשרה הודות לתמיכת חברי סיעת יש עתיד עפר שלח, בועז טופורובסקי וקארין אלהרר. רק בשבוע שעבר התגאה טופורובסקי בכך שבזכותו נמנעה אותה העברה בדיוק, אלא שהבוקר הוא דווקא החליט לתמוך בהצעה. מלשכותיהם של טופורובסקי ושל שלח נמסר כי החליטו לתמוך בהעברת הכספים בתמורה להתחייבות של יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), לקיים דיון בוועדה על שקיפות בחטיבה להתיישבות.

"יש עתיד התקפלו מול הבית היהודי"

בניגוד לחברי יש עתיד, חבר הקואליציה אלעזר שטרן (התנועה) התנגד להעברה ואמר בדיון: "ההעברה התקציבית למשרד ראש הממשלה כוללת בתוכה כל כך הרבה תחומים שונים. זה נראה כאילו מנסים לעוור את עינינו. אני מבין שלהיות חבר קואליציה בהיבטים האלה זה לא פיקניק אבל יש גבול לכל דבר".

בשבוע שעבר, אחרי יותר משנה שבה שבו וביקשו יו"ר מרצ זהבה גלאון ושרת המשפטים ציפי לבני דיון על הסיבה שבגינה הגוף לא מחויב בשקיפות, הסכים ח"כ רותם לקיים את הדיון, אולם נעל אותו כעבור שתי דקות בלבד. יש לציין כי לאורך כל השנה האחרונה לא פעלו חברי יש עתיד לקיום הדיון.

ח"כ סתיו שפיר (העבודה), שהצליחה לסכל את העברת הכספים בפעם הקודמת שבה היא עמדה על הפרק, אמרה: "בפעם הבאה שחברי יש עתיד שואלים איפה הכסף, כדאי שהציבור יזכור איך הם בעצמם מנעו מהמידע הזה לצאת לאור. חצי שעה אחרי שהבטיחו שהם לא יצביעו בעד העברת כספים לחטיבה להתיישבות עד שלא תחול עליה חובת השקיפות, הם התקפלו מול הבית היהודי ואישרו העברות של מאות מיליונים שאין להם מושג או חצי מושג לאן יגיעו בסופו של דבר".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully