וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רותם מונע שקיפות בגוף האחראי על הקרקע בשטחים"

7.2.2014 / 0:04

ח"כ גלאון טוענת כי יו"ר ועדת החוקה מסרב להחיל שקיפות על החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית, ש"הקימה מאחזים ללא אישור. איש לא יודע איפה הכסף". רותם: "לא עובד אצלה"

יו"ר ועדת החוקה דוד רותם בוועדת החוקה, מאי 2012. מגד גוזני
"מסרבים למסור לנו מידע". רותם בישיבה של ועדת החוקה של הכנסת, מאי 2012/מגד גוזני

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), מונע החלת שקיפות על החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית, האחראית על רוב הקרקעות בשטחי יהודה ושומרון. כך טוענת יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון. גלאון פועלת זה כשנה להחיל על הגוף את חוק חופש המידע, כך שניתן יהיה לקבל מידע על אופן פעילותו, ועל חלוקת המשאבים בו.

"מאז דוח טליה ששון, החטיבה להתיישבות חרגה מסמכותה והקימה מאחזים ללא אישור הממשלה", אמרה גלאון לוואלה! חדשות. לדבריה, "הם מסרבים למסור לנו מידע ומעבירים קרקעות לגורמי משנה תוך חריגה מסמכות. אני רוצה לדעת מי הגורמים שהקצו את הקרקע, למה היא משמשת, ומה התקציב שהוקצב לפיתוח שטחי יהודה ושומרון?".

אלא שפניות לקבלת מידע מהחטיבה להתיישבות נתקלו בסירוב, כיוון שלא מדובר בגוף ציבורי המחויב בשקיפות ובביקורת של מבקר המדינה. גלאון ציינה כי מאז אישור התקציב האחרון עלה התקציב של הגוף מ-58 מיליון שקל ל-600 מיליון שקל. "אף אחד מאתנו לא יודע לאן הולך הכסף, זאת שערורייה, לא יכול להיות שהגוף הזה יעשה מה שהוא רוצה בלי שקיפות ובלי שמבקר המדינה יבדוק זאת כמו כל גוף ציבורי אחר".

עוד בוואלה! חדשות:
רקטה נורתה לאשקלון והתפוצצה מדרום לעיר
חלמאות: הוכנסו לניידת – וברחו מהדלת השנייה. צפו
מפקד חיל הים הורה לשחרר חייל מהכלא - "והתחרט"

זהבה גלאון בוועידת המשפט- פאנל בנושא האח הגדול. בן קלמר
טוענת כי תקציב החטיבה האמיר מ-58 מיליון שקל ל-600 מיליון. גלאון/בן קלמר

גלאון פנתה בעניין לשרת המשפטים ציפי לבני, וזו השיבה לה כבר ביוני 2013: "בכוונתי לפעול להחיל את חוק חופש המידע על החטיבה להתיישבות, זאת נוכח מאפיינים ציבוריים בולטים בעבודתה של החטיבה". השתיים פנו ליו"ר ועדת החוקה רותם כדי שיכנס את הוועדה לדיון שבו יאושרו התקנות. אלא שלדברי גלאון, רותם מונע את קיום הדיון.

"אנחנו יודעים שהחטיבה להתיישבות היא הזרוע הביצועית לבנייה בשטחים", אמרה גלאון. "לא יכול להיות שגוף שמקבל תקציבים כל כך גדולים לא עומד בפיקוח בסיסי. דוד רותם מונע את הדיון כבר קרוב לשנה. כדי להחיל על החטיבה להתיישבות את חוק חופש המידע, יש לשנות את ההגדרה שלו בחוק לגוף ציבורי. לצורך כך, יש לכנס את ועדת החוקה. הם מונעים את החלת השקיפות על הגוף הזה כי הם מפחדים שמבקר המדינה יבדוק מה קורה שם", הוסיפה.

במקביל, פנתה יו"ר מרצ גם ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לבדוק "מדוע הוקצבו 400 אלף שקל מכספי ציבור לעבודות בנייה במאחז נגוהות, על אף שהעבודות נעשו ללא היתרי בנייה". במכתבה ציינה גלאון כי "החלטה זו של החטיבה, לא זו בלבד שמעודדת עבירות בנייה, היא אף מממנת זאת מכספי ציבור". המשנה ליועץ המשפטי, דינה זילבר, השיבה לגלאון ב-16 בינואר כי "החטיבה להתיישבות השיבה בימים האחרונים כי הם פעלו בהתאם להיתרים". עם זאת, סייגה זילבר את התשובה שקיבלה מהחטיבה להתיישבות, וכתבה כי תשובה זו "מצריכה בדיקה נוספת עם הגורמים המוסמכים, ועם תום הבירור נשיבך".

ח" רותם מסר בתגובה: "אני לא עובד אצל זהבה גלאון. הוועדה תדון בנושא בזמן המתאים".

(עדכון ראשון: 21:59)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully