וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית מאיימת לבצע ניסוי גרעיני חדש

30.3.2014 / 18:38

פיונגיאנג אמרה כי היא מתנגדת לכך שמועצת הביטחון תגנה את שיגור הטילים הבליסטיים שערכה ביום רביעי: "מדוע מתעלמים מהניסויים הגרעיניים של ארה"ב?"

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג-און. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און/רויטרס

קוריאה הצפונית מאיימת לבצע ניסוי גרעיני חדש, שיהיה הרביעי במספר בשנים האחרונות. ההצהרה המתגרה פורסמה הבוקר (ראשון), לאחר שמועצת הביטחון של האו"ם גינתה בסוף השבוע את שיגור הטילים הבליסטיים שערכה פיונגיאנג, חרף האיסור הבינלאומי המוטל עליה.

"זה לחלוטין לא מתקבל על הדעת שמועצת הביטחון, המתעלמת מניסוייה הגרעיניים של ארצות הברית, תגנה את ניסוי הטילים להגנה עצמית של צבא העם הקוריאני, ותקרא לו איום על השלום והביטחון הבינלאומיים", נאמר בהצהרה של משרד החוץ של קוריאה הצפונית.

בהצהרה נאמר כי בתרגילי הצבא הקרובים תוגבר "ההרתעה הגרעינית", וכי בתרגילים ישוגרו טילים שיפגעו במטרות לטווח בינוני וארוך באמצעות "כוח אש מגוון".

"איננו שוללים ניסוי גרעיני חדש על מנת להגביר את ההרתעה הגרעינית שלנו", נאמר בהצהרה, שלא מסרה פרטים נוספים לגבי אופי הניסוי.

ביום שישי גינתה מועצת הביטחון של האו"ם את הניסוי, במסגרתו שיגרה פיונגיאנג שני טילים בליסטיים לעבר ים יפן. בניסוי שוגרו טילים בעלי טווח פגיעה בינוני למרחק של 650 קילומטרים. על פי המסתמן, מדובר בטילים מסוג "רודונג".

עוד חדשות בעולם
בת הטייס המלזי: "הוא היה מבולבל ואבוד לפני הטיסה"
הבחירות בטורקיה: הצבעה גורלית על עתידו של ארדואן
ארה"ב: רצחה את בנה בן ה-4 כי חשבה שהוא הומו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully