וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר מות הקצין מאש כוחותינו: מפקדיו יודחו

28.3.2014 / 0:05

צה"ל פרסם את מסקנותיו מהתקרית בה נהרג סרן טל נחמן סמוך לגבול הרצועה, מהן עולה כי נורה עקב טעות בזיהוי והכנה לקויה. החייל היורה ומפקד פלוגת החה"ן בגבעתי - יודחו

שי מכלוף, טל אנגלנדר, יוסי ציפקיס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(בסרטון: סרן טל נחמן מובא למנוחות)

צה"ל פירסם אמש (חמישי) את תחקיר האירוע בו נהרג קצין האיסוף הקרבי סרן טל נחמן מאש כוחותינו בגבול עזה, בחודש פברואר, ממנו עולה כי הגורם הישיר לירי הקטלני הוא טעות בזיהוי. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, תהליך הכנת הכוח למשימה לא בוצע כראוי וכי נפלו כשלים בתכנון ובביצוע המשימה.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
לוחמים: הכנה לקויה באירוע שבו מת קצין מאש צה"ל
קצין צה"ל נהרג מאש כוחותינו ליד רצועת עזה
צה"ל מתקרב לקו האדום התחתון
.

סרן טל נחמן, שנהרג הלילה מירי צה"ל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
"אירוע חריג וקשה רצוף כשלים וטעויות". סרן טל נחמן/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

לאור הממצאים הקשים החליט הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, כי החייל היורה יודח מתפקידו הנוכחי כלוחם ומתפקידי לחימה בעתיד. סמל הצוות של פלוגת החבלה (חה"ן) של גדוד סיור גבעתי יודח מתפקידו הנוכחי כמפקד המחלקה ומתפקידי פיקוד בעתיד. מפקד המחלקה בגדוד האיסוף הקרבי הודח מתפקידו הנוכחי כמפקד המחלקה וכן מתפקידי פיקוד בעתיד, בשירות סדיר ובמילואים.

עוד החליט הרמטכ"ל כי בתיקם האישי של סגן מפקד פלוגת חיל הרגלים וסגן מפקד פלוגת האיסוף תירשם הערה פיקודית. ההחלטה הקשה ביותר היא הדחת מפקד פלוגת החה"ן של גבעתי, שהביע את רצונו האישי לסיים תפקידו טרם פורסמו מסקנות האירוע. בתיקם האישי של מפקד גדוד הסיור של גבעתי ומפקד גדוד האיסוף נרשמה הערה פיקודית.

קצין בפיקוד דרום אמר אמש כי "מדובר באירוע חריג וקשה רצוף כשלים וטעויות. התחקיר כבר הופץ בין כלל היחידות בצבא כדי למנוע את שרשרת הטעויות המבצעיות והפיקודיות מלחזור על עצמן".

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully