וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל נהרג מאש כוחותינו ליד רצועת עזה

4.2.2014 / 6:21

בפעילות מבצעית ליד גדר המערכת בצפון רצועת עזה, נהרג סרן טל נחמן, בן 21, מירי חיילים לעברו, לאחר שזוהה בטעות כמחבל. נסיבות המקרה נחקרות. אבי הקצין: "נהרג על שטות"

צילום: בני ואינר, שי מכלוף, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

דובר צה"ל הודיע הבוקר (שלישי) כי קצין צה"ל נהרג בשעות הלילה מירי כוחותינו במהלך פעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחתו. הקצין, מחיל האיסוף הקרבי, האחראי על איסוף מודיעין מהשטח באמצעים מתקדמים, נצפה נפגע ומתמוטט. נסיבות האירוע נחקרות. הקצין, סרן טל נחמן בן 21 מנס ציונה, יובא למנוחות היום בשעה 15:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בנס ציונה.


מתחקיר ראשוני עולה שני כלי רכב כבדים יצאו למארב סמוך לגבול הרצועה. השיירה הורכבה מ"נגמפופ", נגמ"ש בעל אמצעים לאיסוף מודיעין, שאובטח על ידי כוח גבעתי שנע בכלי מסוג 'אכזרית' וירד מעת לעת לבצע סיורים רגליים. אחד הלוחמים בחיל האיסוף הקרבי ירד מהסיפון העליון של הנגמ"ש לסיפון התחתון, ותנועתו עוררה ככל הנראה חשד בקרב לוחמי פלחה"ן (פלגת החבלה וההנדסה) של חטיבת גבעתי.

עוד בוואלה! חדשות:
אריאל זילבר קטע את מהלך טקס אקו"ם: "הייתי מפרק את אקו"ם"
מומחה מסביר: כיצד מתה תינוקת מאיידס בישראל 2014?
דוח חמור נגד מתקן סהרונים: "ללא שירותים רפואיים"

סרן טל נחמן, שנהרג הלילה מירי צה"ל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
נורה בגבו בעת ששכב על סיפון הנגמ"ש. סרן נחמן/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

אחד מלוחמי גבעתי, ששכב על הקרקע, החל לבצע נוהל מעצר חשוד, ומשנחמן לא השיב לו, ירה שני קליעים מטווח של עשרה מטרים ופגע בגבו בעת ששכב על סיפון הנגמ"ש. הקצין נפגע באורח אנוש ופונה לבית חולים סורוקה בבאר שבע, שם נקבע מותו. מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, הורה לחקור באופן מעמיק את נסיבות האירוע.

"הוא נהרג מאש כוחותינו על שטות", אמר אביו של נחמן, נסי, לגלי צה"ל, "מילא אם הייתה מלחמה". האב סיפר כי בנו היה צפוי לעבור בקרוב לתפקיד חדש. "הוא היא אמור לעבור תפקיד ולצאת לחפיפה, אבל אלה החיים וכנראה שמלמעלה כתוב משהו אחר. הפכנו למשפחה שכולה. מאוד התגאינו בו, אבל כנראה לא שמרנו עליו מספיק. היה חשוב לנו שהוא יהיה קרבי".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סרן טל נחמן, שנהרג הלילה מירי צה"ל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
סרן נחמן/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

אמש הוקפצו כלי טיס של חיל האוויר לגזרת רצועת עזה בעקבות התקרבות של שלושה פלסטינים לגדר המערכת. תצפיתניות מאוגדת עזה זיהו את השלושה, ועם הקפצת הכוחות הם חזרו לעומק הרצועה.

בליל שישי תקף צה"ל יעדי טרור ברצועת עזה, בתגובה לרקטה שהתפוצצה יום קודם לכן בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב. מדובר צה"ל נמסר כי חיל האוויר הפציץ אתר לייצור אמצעי לחימה ומוקד פעילות טרור בצפון רצועת עזה וכן אתר לאחסון אמצעי לחימה בדרום הרצועה. כמו כן, נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

צה"ל הטיל את האחריות על שיגור הרקטה אמש על חמאס. "צה"ל רואה בחומרה כל ירי לעבר שטח מדינת ישראל וימשיך לפעול בעוצמה נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות", נמסר בהודעה. ביום חמישי, בעקבות שיגור הרקטה, נשמעה אזעקת צבע אדום נשמעה בכמה יישובים באזור הנגב המערבי. תושבים באזור דיווחו על קולות פיצוצים, אולם לא נמסר על נפגעים או על נזק כתוצאה מההתפוצצות.

סרן טל נחמן, שנהרג הלילה מירי צה"ל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. ינואר 2014. מתוך עמוד הפייסבוק, אתר רשמי
סרן טל נחמן, שנהרג הלילה מירי צה"ל במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. ינואר 2014/אתר רשמי, מתוך עמוד הפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully