וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב ורוד התגלה במקום הכי מרוחק שיש בשמיים

במרחק של 12 מיליארד קילומטרים מהשמש גילו מדענים את העצם הטבעי הרחוק ביותר במערכת השמש שנצפה אי פעם: כוכב מלא קרח בצבע ורוד. איך זה קשור לסגן נשיא ארה"ב?

הכוכב הוורוד סדנה שהוא למעשה גוף טרנס-נפטוני שנמצא בעננת אורט. נאס"א, אתר רשמי
גוש של קרח וסלעים בצבע ורוד בגדול 400 ק"מ/אתר רשמי, נאס"א

ברבי בהלם - כוכב ורוד חדש התגלה בקצה של מערכת השמש שלנו והוא נחשב לגילוי הרחוק ביותר של עצם טבעי במערכת השמש שנצפה אי פעם. הכוכב שהתגלה הוא ככל הנראה כוכב לכת ננסי, בגודל של כ-400 קילומטרים רבועים, שנמצא במרחק של פי 80 מהשמש מאשר כדור הארץ שלנו – 12 מיליארד קילומטרים.

הכוכב נקרא כרגע 2012 VP 113 וזכה לכינוי "ביידן" על שם סגן נשיא ארצות הברית. מדובר בגוש של קרח וסלעים בצבע ורוד שהתגלה באזור שנמצא מעבר לכוכב הלכת הננסי פלוטו, אזור שנחשב פעם כקצה מערכת השמש וככזה שאינו מכיל כוכבים כלל.

זהו למעשה הגוף השני שמתגלה באזור, שנקרא עננת אורט - אזור מסתורי העוטף את מערכת השמש שלנו כקליפה כדורית, מפריד בינה לבין החלל החיצון ומכיל כמאה מיליארד גושי קרח ואבק, שהופכים לשביטים בשעה שהם מתקרבים אל השמש ומפתחים את הזנב המוכר שלהם.

הגוף הראשון שהתגלה שם, בשנת 2003 נקרא סדנה ועד התגלית החדשה נחשב לעצם הטבעי הרחוק ביותר במערכת השמש שלנו. כעת מאמינים האסטרונומים כי ישנם עוד אלפי עצמים בלתי מוכרים לנו הסובבים את השמש במרחק דומה. בנוסף, המחקר של האסטרונומים מגלה רמזים על כוכב לכת אפשרי שעדיין לא מוכר לנו, והוא כנראה ענק - עד פי 10 מגודלו של כדור הארץ. כוכב הלכת הענק אולי משפיע על מסלולו של כוכב הלכת הננסי החדש, והעיוות הזה במסלול הוא כרגע הראיה היחידה לאפשרות קיומו של כוכב הלכת.

הכוכב הוורוד סדנה שהוא למעשה גוף טרנס-נפטוני שנמצא בעננת אורט. נאס"א, אתר רשמי
הגוף הראשון שהתגלה שם, בשנת 2003 נקרא סדנה ועד התגלית החדשה נחשב לעצם הטבעי הרחוק ביותר במערכת השמש שלנו/אתר רשמי, נאס"א

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully