וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצצו המגעים: אין עסקת טיעון עם שולה זקן

עד הכרעת הדין בתיק הולילנד ביום שני לא תיחתם עסקת עד מדינה בין הפרקליטות לעוזרת לשעבר של אולמרט, כיוון שזקן מתנגדת לעונש מאסר. ייתכן שהמגעים יחודשו בטיעונים לעונש

צילום: מור שאולי, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, דניאל בוק; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

פרסום ראשון: המשא ומתן בין שולה זקן לפרקליטות באשר להסכם עד מדינה במסגרת משפט הולילנד התפוצצו, ונכון לעכשיו (חמישי) הכרעת הדין תתקיים במועדה המקורי - יום שני הקרוב. אולם, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עדיין לא יכול לנשום לרווחה שכן ייתכן שהמגעים בין נציגיה של זקן לבין הפרקליטות יתחדשו בשלב הטיעונים לעונש - אם תורשע, שיתקיימו מיד לאחר הכרעת בית המשפט המחוזי בתל אביב בנושא הפרשה שבה אולמרט מואשם בקבלת שוחד. ככל הנראה הסיבה לפיצוץ המגעים נעוצה בהתנגדות זקן לרצות עונש מאסר בפועל.

מקורביו של אולמרט הגיבו מוקדם יותר היום לפרסומים לפיהם במשטרה מעריכים כי יש בסיס לעבירת שיבוש הליכי משפט שביצע לכאורה אולמרט - כפי שעולה מהקלטה שמסרה לידי החוקרים שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר.

עוד בווואלה! חדשות:
חשד לפיגוע: חייל צה"ל נדקר בירושלים, מצבו קל
הלוחם קפץ על רימון ונהרג - משפחתו דורשת צל"ש
הלילה עוברים לשעון קיץ: כך תימנעו מתקלות

"לא היה שום שיבוש, מדובר בקשקוש", טענו המקורבים, והאשימו כי השיבוש היחידי "הוא זה שמתרחש ברגעים אלה על ידי המשטרה והפרקליטות. זו בושה שכך מתנהלת מערכת אכיפת החוק שרומסת ברגל גסה הליך משפטי". אמש, עם סיום חקירתה של זקן, העבירו חוקרי המשטרה את ממצאיהם לפרקליט המדינה, שי ניצן, שדן בנושא. לטענת מקורבי אולמרט, "שולה זקן מנסה לשטות בכולם".

משפטם של אהוד אולמרט ושולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים- מאי 2010. אלכס קולומויסקי,
"משטה בכולם". אהוד אולמרט ושולה זקן בימים טובים יותר/אלכס קולומויסקי

חמישה ימים בלבד לפני הכרעת הדין בתיק שבו מואשם אולמרט בקבלת שוחד בעת שכיהן כראש העיר ירושלים, העידה אתמול זקן במשרדי יחידה להב 433 של המשטרה. מקורביה טענו כי היא מסרה לחוקרים קלטת שבה נשמע לכאורה אולמרט משבש מהלכי משפט, כשהוא מבקש ממנה לא לחתום על הסדר עדת מדינה עם הפרקליטות. מקורבי ראש הממשלה לשעבר הגיבו היום בביטול לדיווחים אלו.

"יותר מדי פעמים ראינו איך כותרות ענק מתבררות מאוחר יותר כאוויר חם, וכך יקרה גם כאן", הבהירו. "איפה הייתה אותה קלטת כששולה נחקרה לפני שלושה שבועות וידעה שזו ההזדמנות האחרונה שלה לקבל הסכם? אפילו אז היא לא שלפה את אותה קלטת, מה שמעלה סימני שאלה לגבי אמינותן של שולה או הקלטת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
השופט דוד רוזן במשפט הולילנד. דרור עינב
השופט דוד רוזן שיכריע בתיק הולילנד/דרור עינב

זקן כבר העידה בעבר על עבירות שיבוש הראיות לכאורה מצד אולמרט, אולם בפרקליטות החליטו אז שלא לחתום עמה על הסכם עדת מדינה בשל העדר ראיות תומכות חיצוניות וכן בשל השלב המאוחר של המשפט. מקורבי אולמרט טענו גם אז כי היא "מנסה לשטות בכולם - והפרקליטות בלהיטותה נופלת בפח שטומנים לה. השופט הוא רק בנאדם והפרקליטות והמשטרה מודעים לכך היטב". לדבריהם, השופט בתיק הולילנד, דוד רוזן, "לא מסוגל לנתק עצמו מכל ההדלפות והכותרות זמן קצר כל כך לפני הכרעת הדין. אין אף אדם אחר שהיה מצליח לעמוד בלחצים שאולמרט נאלץ לעמוד בהם מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully