וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עברנו דרומה": לאן נעלמו היצאניות של חיפה?

אחיקם משה דוד, כתבנו בחיפה והעמקים

27.3.2014 / 11:29

עקב עבודות תשתית באזורי הזנות בעיר, בהם העיר התחתית והנמל, נאלצו הזונות לנדוד קילומטר וחצי דרומה, לאזור עתלית. בעירייה מבטיחים: "נמשיך להילחם בתופעה"

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, עם השלטים עם הודעת המעבר של הזונות. עיריית חיפה,
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, לצד הודעתן של הזונות כי הן עברו דרומה, השבוע/עיריית חיפה

שלטים שבהם נתקלו השבוע פקחי עיריית חיפה בחוף הים הם ללא ספק נקודת ציון במאבק של העירייה והמשטרה בתופעת הזנות: בשלטים, שאיתם הצטלם ראש העיר יונה יהב בגאווה, הודיעו היצאניות ללקוחות פוטנציאליים כי עברו קילומטר וחצי דרומה, לאזור עתלית.

עוד כתבות בוואלה! חדשות:
המשטרה ליועמ"ש: יש בסיס לשיבוש משפט של אולמרט
חשד לפיגוע: חייל צה”ל נדקר בירושלים, מצבו קל
הלוחם קפץ על רימון ונהרג - משפחתו דורשת צל”ש

לאחר שאזורי הזנות – ביניהם נמל חיפה, אזור חוף מקסים ואחרים – הפכו כבר לסימן ההיכר של העיר בלילות, נראה שמה שגרם לשינוי הוא העבודות שכללו השקעה מתמשכת במקומות המוזנחים ובמוקדי הזנות – מבניית בניינים ועבודות תשתית ועד לריבוד כבישים.

כך למשל, בציר המועדונים והחשפנות ברחוב הנמל שוכנים היום מוסדות אקדמיים ומסעדות גורמה, ומדי שבוע מתקיימות באזור הופעות לכל המשפחה.

אחד המקומות המרכזיים שהיו ידועים לשמצה הוא העיר התחתית. שם, במקביל לפריחת הזונות, הפך האזור למוקד פשיעה. דרך העצמאות, לדוגמה, ידעה לילות של פורענות, גם מצד מקומיים, אבל בעיקר מצד מלחים ותיירים זרים שהגיעו באניות לנמל הסמוך. עובדי עירייה סיפרו כי בעבר התלוננו בפניהם מלחים על כך שהזונות נעלמו ממקומן הרגיל.

הדמיה של הטיילת החדשה שנבנית בחיפה. להדמיה: מילר - בלום, רויטרס
הטיילת החדשה שנבנית בימים אלה בחיפה/רויטרס, להדמיה: מילר - בלום

נוסף לעיר התחתית, התמקדו הזונות גם בחופי הים, בייחוד באזור מסעדת מקסים. גם שם הן נאלצו לאחרונה למצוא מקום חלופי, עקב העבודות הכוללות את בניית טיילת חוף הכרמל שהחלה לאחרונה. התוצאה היא, כאמור, שלט מאולתר מאחורי המסעדה: "עברנו 1,500 מטר דרומה", עם חץ המפנה את הלקוחות למקום המתאים, בליווי האותיות "XXX" - שלא מותירות מקום לספק.

במשטרת חיפה, בפיקודו של ניצב משנה אבי אדרי אישרו את הפרטים וקבעו חד-משמעית: "כיום אין יותר בחיפה זונות רחוב".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חוף הים בחיפה בו עבדו הזונות החיפאיות. עיריית חיפה,
החוף בחיפה שבו עבדו הזונות עד לא מזמן/עיריית חיפה

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר לוואלה! חדשות: "השקעה של מיליונים בתשתיות, בנדל"ן, ברווחה, בטיפוח העיר, בביטחון ובחינוך אכן הצליחו להרחיק מהעין את תופעת הזנות אל מחוץ לעיר, ועל כך אנו שמחים ומרוצים.

"יחד עם זאת", הוסיף יהב, "תופעת הזנות היא תופעה קשה שקיימת בכל הארץ. היא לא נעלמה כליל, לא במדינת ישראל ולא בעיר חיפה. אנו פועלים עם כוחות האכיפה והמשפט על מנת לעסוק בפעילות חשיפתית. אנו מקווים שנוכל להגיד שהתופעה חוסלה, אך המלחמה בה היא ארוכה ודורשת שיתוף פעולה בין משטרת ישראל, משרדי הממשלה, מערכת המשפט ועיריית חיפה. כך נלחמנו בה וכך נמשיך להילחם".

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully