וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין מס שנסחט בידי ריקו שירזי נעצר בנתב"ג

משה תשובה נעצר עם שובו לארץ, שנתיים לאחר שנמלט. הוא נאשם בעבירות מס בסך כ-50 מיליון שקל. את רובם לווה בריבית קצוצה משירזי, הנאשם שאיים על חייו כדי שיחזיר את הכסף

הגשת כתב אישום נגד ריקו שירזי, נובמבר 2011. קובי אליהו
תשובה סירב להפלילו. ריקו שירזי בבית המשפט/קובי אליהו

אנשי רשות המיסים עצרו אתמול לפנות בוקר (שלישי) את משה תשובה, תושב ראשון לציון בשנות ה-40 לחייו, כששב לישראל. תשובה נאשם בעבירות מס בהיקף של כ-50 מיליון שקלים ובכך שברח מישראל למרות צו איסור יציאה מהארץ שהוצא נגדו. על כתב האישום בעניין, הוא נסחט על ידי העבריין ריקו שירזי. בידי המשטרה היו הקלטות של איומים נגדו, אך הוא סירב לשתף פעולה עם המשטרה שביקשה להפליל את שירזי. בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו של תשובה בשבעה ימים, ובימים הקרובים הוא ייחקר על ידי רשות המסים והמשטרה.

בשנת 2010 נעצר תשובה, לאחר שחקירה בעניינו העלתה כי הפיץ חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-38 מיליון שקלים באמצעות שלוש חברות העוסקות בשיווק דלק ומוצרים נלווים שבבעלותו. לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בפרשה, התגלה כי הוא לווה כספים מהעבריין ריקו שירזי בריבית קצוצה, שעליהם סיפק לו האחרון חשבוניות פיקטיביות בשם חברת "לב אנרגיה". את התשלומים פרע תשובה ב"יורו 'צ'יינג'' שבבעלות מייק מיכאלי. בתחילת 2012 הוגש נגדו כתב אישום שני ומתוקן בפרשה זו, במקביל להגשת כתב אישום נגד שירזי – גם הוא על ידי רשות המסים – שבו הואשם באיום על חייו של תשובה, לאחר שזה איחר בהחזר תשלום הלוואה.

כמה חודשים אחר כך נסע תשובה לארצות הברית ולא התייצב למשפטו. שופט קבע שצו עיכוב היציאה מהארץ בעניינו היה בתוקף. במהלך שהותו בחו"ל המשיכו תשובה והחברות שבבעלותו לעשות עבירות נוספות, וכך החקירה הסתעפה לפרשה שלישית – "הילוך חוזר" שמה – המתנהלת שבמסגרתה נתפסו עוסקים נוספים בתחום האנרגיה שקיזזו הוצאות על מס הבלו שלא כדין.

עוד בנושא משפט ופלילים:
הערכה: זקן מסרה למשטרה ראיה טכנית נגד אולמרט
אמו של אחד החשודים באונס הקבוצתי: "היא אנסה אותו"
כוכב הילדים החרדי שביצע עבירות מין ישוב להופיע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully