וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בעבודה: "הרצוג תופר ג'ובים למקורבים"

26.3.2014 / 11:33

לוואלה! חדשות נודע כי המפלגה שבגירעון גדול תשקיע מיליון שקל במינוי אנשי שטח שיפקדו חברים חדשים, 3 שנים מהבחירות. מהעבודה נמסר: "הרכזים ייבחרו שלא לפי שיוך פרסונלי"

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
מחזיר טובה למקורבים? הפריימריז בעבודה בנובמבר 2013/יותם רונן

סוכני המכירות של בוז'י: אמנם הבחירות לכנסת צפויות להיערך רק בשנת 2017 אבל במפלגת העבודה, המצויה בגירעון כבד של כ-20 מיליון שקל, החליטו שזה הזמן המתאים להשקיע מיליון שקלים במינוי מגייסי חברים למפלגה. במסגרת הצעת תקציב המפלגה לשנת 2014, שתובא בשבוע הבא לאישור מזכירות לשכת המפלגה, הוחלט למנות כשמונה אנשי שטח שיקבלו רכב ושכר בכדי לפקוד אליה חברים חדשים בפרויקט "מפקד אקטיבי לקראת בחירות 2017". גורמים במפלגה מאשימים כי מדובר למעשה בחלוקת ג'ובים למקורבים שעבדו למען היו"ר יצחק הרצוג בבחירות המקדימות לראשות המפלגה. גורם בכיר בעבודה העיר בסרקזם: "עכשיו אני מבין למה סיסמת הקמפיין שלו הייתה 'חוזרים לעצמנו'", כשהוא מתכוון לשיטת התגמול של מקורבים באמצעות מינויים פוליטיים.

יש לציין כי גם לקראת בחירות 2013 ערכה המפלגה מפקד אקטיבי, אלא שהדבר נעשה בסמוך למועד הבחירות, ועלה כרבע מהכסף: 35 אלף שקלים לחודש במקום 125 אלף, כאשר את מרבית עבודת המפקד עשו מתנדבים. במכתב ששלח חבר ועדת הכספים של המפלגה, ארז מנשה, לחברי הסיעה בכנסת, הזהיר מנשה מפני ההשלכות שעלולות להיות למהלך: "החוב הגדול שרבץ על המפלגה הוסדר ברובו ויש אור בקצה המנהרה, אך עוד רבה הדרך וההבראה הכלכלית של המפלגה עדיין לא הושלמה. אין מקום להגדלה של 2.2 מיליון שקלים בתקציב הכולל של המפלגה, וחמור מכך אין מקום לסעיף מנופח של מעל מיליון שקלים בשם 'מפקד אקטיבי ומטה בחירות 2017'".

הסיפורים החמים בחדשות:
ארה"ב מבהירה: "אין כל תכנית לשחרר את פולארד"
סקנדל בשירות החשאי: מאבטח של אובמה התעלף משכרות בהולנד
אחרי הג'ירף: גן חיות דני המית 4 אריות בריאים

לדברי מנשה, "לא דרוש למפלגה 'מפקד ארגזים' חדש, מפלגה היא לא 'מוצר' שמשווק על ידי אנשי מכירות. לא יעלה על הדעת לגייס אנשי מכירות שטח ולהצמיד להם רכב כדי שיסתובבו בארץ ו'ימכרו' את מפלגת העבודה. חברות במפלגה נובעת ממקום ערכי ומתוך ההזדהות של הציבור עם המצע של המפלגה. אנשי המכירות הראויים ביותר הם הנבחרים המצוינים שלנו, ועליהם מוטלת חובת 'גיוס' חברים חדשים למפלגה. בעשייה ובהקשבה לעם. הסעיף הנ"ל (כמו גם ההגדלה הפראית של כלל התקציב) הוא לדעתי בגדר סידור 'ג'ובים' למקורבים וקניית קולות בכסף".

בוז'י הרצוג מגיע להצביע בפריימריז של מפלגת העבודה. נובמבר 2013. נמרוד סונדרס
הרצוג/נמרוד סונדרס

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "הנכס הגדול ביותר של מפלגת העבודה הינו חבריה ותומכיה ולכן המפלגה שמה לעצמה כיעד להגדיל את מספר המתפקדים ולחזק את הסניפים ואת האחיזה בשטח. לאחר עבודת מטה יסודית, החלה המפלגה לבסס את מערך השטח ובתוך כך לשכנע ציבורים רחבים שהיו במפלגה וציבורים המזדהים עם דרכה, להתפקד ולקחת חלק בפעילויות מפלגתיות ולחזור הביתה למפלגת האם שאותה נטשו ברבות השנים".

"לשם כך הוכן תקציב צנוע בתוכנית ארוכת טווח שאושרה בוועדת הכספים של המפלגה בראשות אבנר סטפק, ואנו נערכים לפעילות שטח באזורים שונים בארץ", הוסיפו במפלגה. "כמו כן, תגייס המפלגה רכזים, אשר יהיו אחראיים על חוגי בית, כנסים, מפגשים והעמקת הקשר עם ראשי הסניפים ועם נבחרי המפלגה במועצות הערים. רכזי המטה יעבדו במשרה מלאה ובהתאם לכך יתוגמלו. רכזי המטה של המפלגה יתקבלו על פי יכולתם וכישוריהם ולאחר שיוכיחו את עצמם ולא מתוך שיוך פרסונאלי כזה או אחר. כל הפעילויות של המפלגה עומדות בקנה אחד עם מתווה סגירת הגרעון אותו מוביל בנוקשות ובהקפדה הגזבר אבנר סטפק".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully