וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל בשירות החשאי: מאבטח של אובמה התעלף משוכרה בהולנד

26.3.2014 / 8:24

לפי ה"וושינגטון פוסט", כמה מאנשי השירות החשאי שבאו לאמסטרדם להכין את ביקור הנשיא, חרגו מהנהלים וצרכו כמות גדולה של אלכוהול. הם ננזפו והוחזרו לארה"ב

נשיא ארה"ב ברק אובמה עם שני סוכני השירות החשאי. רויטרס
אובמה ושני אנשי השירות החשאי/רויטרס

שלושה סוכני השירות החשאי האמריקני, היחידה האמונה על ביטחון נשיא ארה"ב ברק אובמה, שהיו במשימת אבטחה באמסטרדם – יום לפני ביקורו של הנשיא ברק אובמה באירופה, יצאו לבילוי במהלכו השתכרו, ואחד מהם אף נמצא מעולף בסמטה של בית מלון, כך פורסם הלילה (רביעי) ב"וושינגטון פוסט". "הם ננזפו ונשלחו בחזרה לארה"ב בשל בעיות התנהגות", אמר דובר השירות בריאן לירי. אף אחד מהסוכנים אינו מוגדר כ"בכיר", ציין גורם בשירות החשאי.

לפי ה"וושינגטון פוסט", בו פורסם הסיפור לראשונה בהתבסס על עדות של כמה אנשים, השלושה התעלמו מההוראות הברורות שקיבלו בעניין, ויצאו לבילוי אף שלמחרת היו אמורים לאבטח את אובמה בביקורו. השלושה הם חברי "צוות התקיפה" של השירות (Counter Assault Team) המכונה בקיצור CAT, הנחשבת לאחת מיחידות העילית של השירות החשאי.

בשעת חירום, תפקידו של הצוות להגן על הנשיא במקרה והוא או השיירה שלו תחת התקפה, למשוך אש, ולאפשר את פינויו של הנשיא מהזירה. על כן, נחשבת היחידה ל"קו ההגנה האחרון" של הנשיא. הגורמים הוסיפו כי אלה שנבחרים לשרת ב-CAT נדרשים להיות לוחמים מיומנים ובעלי כושר גופני גבוה מאוד.

התקרית המביכה מגיעה חרף הניסיונות של השירות לשפר את המוניטין שלו בעקבות השערורייה בה היו מעורבים 11 אנשיו, שנחשדו בביקור אצל זונות במהלך פסגת מנהיגי אמריקה ב-2012 בקולומביה.

דוח שהפיק בסוף השנה שעבר מבקר המחלקה לביטחון המולדת, הגוף האחראי על השירות החשאי, דרש לאמץ סטנדרטים "קשוחים" יותר בכל הנוגע להתנהלות הסוכנים והמליץ להגביר את הפיקוח על צריכת אלכוהול מופרזת ועל וההתנהגות האישית. הדוח גם קרא להחמיר את המדיניות של השירות בהתמודדות עם התנהגות בלתי הולמת של עובדי השירות.

עוד בוואלה! חדשות
המסמכים נחשפים: כשבגין אישר את הסכם השלום עם מצרים
צה"ל הרג מבריחים ממצרים לעזה ששטו בסירות
"ההצעה: שחרור ערבים-ישראלים תמורת פולארד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully