וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מבהירה: "אין כל תכנית לשחרר את פולארד"

26.3.2014 / 10:44

מחלקת המדינה דוחה את הדיווחים לפיהם המרגל הישראלי ישוחרר כמחווה שתאפשר את המשך המו"מ עם הפלסטינים. גורם ישראלי אמר לוואלה! חדשות: "זה עלה, אבל אין כל הסכמה בנושא"

שגרירי ארה"ב בישראל לשעבר: "לשחרר את פולארד". רויטרס
יש תקווה שישוחרר? פולארד/רויטרס

"אין כרגע כל תכנית לשחרר את ג'ונתן פולארד" - כך אמרה הבוקר (רביעי) דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן סאקי, לסוכנות הידיעות הצרפתית. סאקי אמרה את הדברים בתגובה לפרסום הבוקר בגלי צה"ל על "עסקה סיבובית" שבמסגרתה ישראל תשחרר את 14 האסירים הערבים-ישראלים שהפלסטינים דרשו לשחרר במועד חידוש השיחות, ארה"ב בתמורה תשחרר מהכלא את המרגל היהודי-אמריקני ג'ונתן פולארד והפלסטינים יסכימו להאריך את המשא ומתן בעוד כמה חודשים.

גורם ישראלי שמעורה בפרטי השיחות עם ארה"ב והפלסטינים אמר לוואלה! חדשות כי "החלק הישראלי והאמריקני של העסקה המתוארת, פולארד תמורת אסירים, אכן נידון בחודשים האחרונים, אבל אין הסכמה בנושא". פרסומים על עסקה מסוג זה הופיעו בכלי התקשורת גם בחודשים נובמבר ודצמבר 2013.

עוד על תהליך השלום:
"ההצעה: שחרור ערבים-ישראלים תמורת פולארד"
בכיר חמאס: אם העם יתמוך בהסכם שלום - נקבל אותו
"למנוע קריסה": לבני נועדה עם הצוות האמריקני למו"מ

גם מרואן ברגותי ישוחרר?

"הבעיה היא שהפלסטינים טוענים ששחרור האסירים הערבים-ישראלים הובטח להם מראש כדי להיכנס לסבב השיחות הנוכחי, והם לא יסכימו כעת להאריך את השיחות בלי לקבל משהו נוסף", הבהיר הגורם הישראלי. "בשביל להמשיך בשיחות מעבר לאפריל, הם ידרשו מחוות נוספות, בלי קשר לדיון בין ישראל וארה"ב על פולארד. ייתכן שארה"ב תפצה את ישראל באמצעות שחרור מוקדם של פולארד, אבל המחיר יהיה גבוה יותר משחרור 14 אסירים ערבים-ישראלים שאבו מאזן בטוח שהובטחו לו מראש".

הפלסטינים הציגו לאמריקנים שתי דרישות ברורות כדי להאריך את השיחות מעבר לאפריל: הקפאת הבנייה בהתנחלויות ושחרור נוסף של אסירים. גורם דיפלומטי זר, שעודכן בפרטי השיחות אמר לוואלה! חדשות שאבו מאזן אף דורש שבין האסירים שישוחררו בהמשך (לא בפעימה הקרובה) יהיו שמות "בולטים" כמו למשל מנהיג התנזים מרואן ברגותי, דרישה שהאמריקנים הגדירו "לא מציאותית" בשלב הנוכחי של השיחות. "האמריקנים מבינים שאי אפשר לצפות מישראל למהלך כזה תמורת שיחות שלא מניבות בינתיים דבר, אפילו לא נייר מסגרת אמריקני בלתי מחייב", הסביר הגורם.

השליח האמריקני לשיחות, מרטין אינדיק, ערך בתחילת השבוע מספר שיחות עם גורמים בכירים בירושלים וברמאללה בניסיון להציל את "מסמך המסגרת" של ארה"ב. האמריקנים שוקלים כרגע האם בכלל לנסח מסמך כזה, או לקבל את הסכמת הצדדים להארכת השיחות על סמך הבנות בעל-פה ומחוות מעשיות בלבד.

לפניות לכתב: amir.tibom@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully