וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחדל חקירתי": שוטר תקף עצור, סרטון האבטחה נעלם

26.3.2014 / 9:00

שוטר מאבו גוש הורשע בתקיפה של בעל מסעדה בכפר ב-2006. השוטר מסר עדות שקר, לפיה בעל המסעדה נפל ונחבל בראשו. בנוסף, בעקבות סולחה שנערכה, מצלמת האבטחה "נשרפה"

שומרי חוק? שוטר תושב אבו גוש המשרת בתחנת הראל שבמחוז ירושלים הורשע בשבוע שעבר בתקיפה של בעל מסעדה בכפר, בפציעתו ובתיאום עדויות שקר עם שוטר אחר. מכתב האישום שהוגש נגד השוטר עולה כי בינואר 2006 הוא הגיע יחד עם שוטר נוסף למסעדת "נעורה", דרש מהבעלים להציג בפניהם את תעודת הזהות שלו והחרים אותה עד שהבעלים יסגיר לידיהם את השוהה הבלתי חוקי שעובד במקום. בין השוטרים לבעל המסעדה התפתח ויכוח שבמהלכו דחפו אותו השניים והודיעו לו כי הוא עצור. בעל המסעדה טען כי אינו יכול לעזוב את בית העסק ולהגיע עמם לתחנת המשטרה, וכי יעשה זאת כמה שעות לאחר מכן. השוטרים בתגובה גררו אותו בכוח לניידת המשטרה וכבלו את ידיו באזיקים. כתוצאה מכך בעל המסעדה נחבל בראשו ונזקק לטיפול רפואי.

בכתב האישום שהוגש נגד השוטר נטען כי הוא וחברו תיאמו ביניהם גרסאות למקרה ומסרו עדות שקר, לפיה בעל המסעדה נפל ונחבל בראשו – ולא הוכה על ידם. השניים הואשמו כי ערכו עמו "סולחה" מבלי שהעניין התברר בבית המשפט.

הסיפורים החמים בחדשות:
"ההצעה: שחרור ערבים-ישראלים תמורת פולארד"
מבוכה לאובמה: ליל ההוללות של מאבטחיו באמסטרדם
ישראלים במסיבת מין וסמים בפרו? "יצא מפרופורציות"

כמו כן, השוטר הורשע בתקיפה הגורמת חבלה ממשית, הדחה בחקירה ועבירה של מרמה והפרת אמונים, למרות היעדרו של סרט האבטחה במקום שבעל המסעדה טען שנשרף. ככל הנראה הסרטון נמחק בעקבות הסולחה. שופטת בית המשפט מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה וכתבה בהחלטתה: "אין חולק על חשיבות הסרט, בתרומתו לחקר האמת. המשטרה לא טרחה להשיגו מיד, ולאחר מכן טען המתלונן שהסרט נשרף. הטענה תמוהה ונראה כי היה למתלונן סיבה טובה שלא להביאו למשטרה, מה עוד שתיק החקירה נגדו נסגר. ייתכן בהחלט כי הוא תרם לסולחה לאור תוכנו, ובמקביל לסגירת התיקים נגד המעורבים האחרים, אך אין ספק כי בהיעדרו של הסרט לא ניתן לבחון זאת ולפנינו מחדל חקירתי".

סנגורו של השוטר, עורך הדין אריאל עטרי, מסר כי בכוונתם להגיש ערעור על עצם ההרשעה: "ההרשעה נובעת מכך ששופטת אחת שמעה את עדי התביעה והתרשמה מחוסר אמינותם ושופטת אחרת כתבה את פסק הדין. מדובר בתלונה שנובעת מנקמה. השוטר הנאשם הותקף במהלך האירוע ונפצע קשה. השוטר האחר, בניגוד לכל נורמה, אפשר לעבריינים לפצוע את חברו הנאשם. הנאשם שהרגיש נבגד סיפר על כך לחבריו ואלה סרבו לצאת לפעילות מבצעית עם השוטר המפקיר. אז, ורק אז, החליט השוטר לשנות את גרסתו ולהפליל את הנאשם. אין לי ספק שבערעור שנגיש השוטר יזוכה".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully