וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ישראלים חייבים ויזה בשל בידוק מפלה לערבים

דוברת מחלקת המדינה הסבירה שישראל לא זכאית להיכלל בתכנית לוויתור על אשרות כניסה, בגלל האי-שוויון לו זוכים אמריקנים ממוצא ערבי בשעריה. "הדדיות היא תנאי בסיסי"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ממשל אובמה סיפק בסוף השבוע תשובה לשאלה מדוע ארצות הברית ממשיכה לדרוש מישראלים אשרות כניסות לשטחה. "המחלקה לביטחון המולדת ומחלקת המדינה עדיין מודאגים מהטיפול הלא-שוויוני שלו זוכים אמריקנים-פלסטינים ואמריקנים אחרים שמוצאם במזרח התיכון, במעברי הגבול ובמחסומים בישראל", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי בתדרוך לכתבים, והסבירה: "הדדיות היא התנאי הבסיסי ביותר לתכנית לביטול הוויזות".

שגרירות ארצות הברית בתל אביב. AP
תור בכניסה לשגרירות ארה"ב בתל אביב/AP

חדשות נוספות בוואלה!:
פעוט נפל מגובה 9 מטרים בבאר שבע; מצבו קשה
אובמה נגד פוטין: "סיפוח קרים - לא סוף הסיפור"
צריך לחדש רישיון? בקרוב תישאל על תרומת איברים

מחלקת המדינה הזהירה אמריקנים ממוצא ערבי מהאפשרות שיעוכבו בכניסה לישראל או אף ייאלצו לשוב על עקבותיהם. ישראל, מצדה, טענה כי אחוז אותם אמריקנים שמסורבים כניסה לשטחה אינו בלתי מידתי וציינה כי במסגרת הסכמי אוסלו, זרים ממוצא פלסטיני עוברים תהליך כניסה שונה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פעילים פרו פלסטינים נוחתים בנתבג. יותם רונן
שוטרים נמל התעופה בן גוריון/יותם רונן

במהלך השנים, נעשו כמה ניסיונות מצד מחוקקים בקונגרס האמריקני לפטור ישראלים מלהציג אשרות כניסה לארצות הברית. ההצעה אחרונה נתקעה בסנאט. דבריה של סאקי נאמרו בתשובה לשאלת עיתונאי.

במשך כמה שבועות מתחו כמה מחוקקים, בראשם הסנאטור צ'אק שומר מניו יורק, ביקורת על שיעור הדחייה הגבוה לו זוכים ישראלים צעירים המבקשים לבקר בארה"ב. סאקי אמרה כי אין מדיניות המפלה במפורש ישראלים צעירים.

על מנת להיכנס לתכנית לביטול הדרישה לוויזה של ארה"ב, נדרש שיעור סירוב מקסימלי של 3%. בשנה שעברה, עמד אחוז מבקשי הוויזה שנתקלו בסירוב על 9.7%. ב-2012 עמד שיעור הישראלים המסורבים על 5.4%.

ביום שישי, אמרה חברת הקונגרס הרפובליקנית היהודייה ניטה לאווי, כי דיברה על הנושא עם שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו. "הילדים הללו השלימו את שירותם הלאומי", אמרה לאווי בהתייחסה למטיילים ישראלים צעירים. "אני חוששת שאין די מדינות שבהן הם יכולים לטייל בבטחה חוץ מארה"ב".

סאקי, מצדה, טענה כי שיעור הישראלים שנענים בשלילה אינו בלתי מידתי. "למעלה מ-90% מהבקשות הישראליות לוויזת תיירות לארה"ב מאושרות", אמרה. "לגבי צעירים ישראלים, למעלה מ-80% מהבקשות לוויזה מאושרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully