וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהל חירום: רמב"ם תירגל פעילות במבנה תת-קרקעי

אחיקם משה דוד

25.3.2014 / 12:59

60 אלף מ"ר, תכולה של 2,000 מטופלים ו-3 קומות נוספות מתחת לפני האדמה: בית החולים הגדול בצפון ערך תרגיל המדמה פעילות בעת התקפת טילים על חיפה. "נהיה מוכנים לכל תרחיש"

חולים מפונים לבית החולים התת קרקעי ברמב"ם במסגרת תרגיל. מרץ 2014. דוברות בית החולים רמב"ם.,
המבנה החדש ממוגן מפני התקפה כימית וביולוגית. רמב"ם/דוברות בית החולים רמב"ם.

בית החולים רמב"ם בחיפה תירגל היום (שלישי) לראשונה את הפעלת המבנה התת-קרקעי במוסד הרפואי, שנבנה לאחר מלחמת לבנון השנייה וממוגן מפני תקיפה כימית וביולוגית. במהלך התרגיל, שהחל ב-09:00 בבוקר, דימו בבית החולים מתקפת טילים באזור חיפה, כפי שהתרחשה בזמן הלחימה ב-2006.

בית החולים רמב"ם הוא הגדול ביותר באזור הצפון. במהלך מלחמת לבנון השנייה, הוא היה קרוב מאוד לטווח הטילים של החיזבאללה, דבר שהביא לחשש לתפעול בית החולים בזמן אמת. בעקבות זאת נבנה בית חולים שלם מתחת לקרקע כך שיהיה ממוגן לחלוטין מפגיעת טילים אפשרית. המקום יכול להכיל כ-2,000 מטופלים בעת חירום, כאשר בזמן שגרה הוא ישמש כחניון רחב ידיים. שתי הקומות התחתונות של החניון, המשתרעות על שטח של כ-20 אלף מ"ר כל אחת, מיועדות להפוך כאמור לבית חולים ממוגן בעתות חרום. הקומה העליונה, קומה 1-, צפויה להפוך למרכז הלוגיסטי בעת מלחמה.

כותרות נוספות בוואלה! חדשות:
יולדת בשערי צדק: הרופא המרדים הטריד מינית
רופא מת בסורוקה - גופתו התגלתה במשרדו אחרי יותר מיממה
ההדבקה בקהילה הגאה בחיפה: "3 הפכו לנשאי HIV"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת הדמייה של החניון בבית החולים. רמב"ם/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך התרגיל, אחת ממחלקות בית החולים ומספר יחידות הועברו מבניין האשפוז הראשי אל בית החולים התת-קרקעי, ובמקביל בוצעה התחברות למערכות האוויר, החשמל והמיזוג אשר נמצאות בקירות החניון. כן נפרסו אסלות ומקלחות זמניות, יחידת הדיאליזה, טיפול נמרץ וגם פינה עבור חדר ניתוח. לאחר שהתשתיות הארעיות הוקמו, הועברו מיטות האשפוז יחד עם החולים והציוד הרפואי לו הם זקוקים במשך אשפוזם. בעת חירום, צפוי בית החולים לקלוט חולים מכל רחבי הצפון, בהם חולים אונקולוגיים, יולדות וחולי דיאליזה, אשר זקוקים לטיפול רפואי שוטף.

עלות הקמת בית החולים נאמדת בכ-420 מיליון שקלים. מתוכם, 80 מיליון שקלים נתרמו על ידי משפחת עופר, שבית החולים נקרא על שמה. 160 מיליון התקבלו ממשרדי הממשלה השונים, 110 מיליון הגיעו מהלוואה שלקח על עצמו בית החולים, ומיליונים נוספים התקבלו מתורמים שונים. לפרויקט חסרים עוד כ-20 מיליון.

פרופ' רפי ביאר, מנהל בית החולים רמב"ם, אמר כי בית החולים התמודד בהצלחה עם אתגרים לא פשוטים, אולם הוא מקווה שהמבנה יישאר מיותם מעבודה. "ב-2006 נאלצנו להתמודד עם אתגרים בלתי אפשריים, כאשר בית החולים עמד תחת התקפת טילים, ובאותו הזמן טיפל בפצועים מבין האזרחים והחיילים. החלטנו שעלינו לקחת את גורלנו בידינו. שמונה שנים אחר כך, אנו עומדים במבנה שנבנה מתוך מחשבה קפדנית ולטובת המטופלים באזור. אני מקווה שלעולם לא נצטרך להשתמש במתקן הזה, אך אם יבוא היום – אנחנו נהיה מוכנים לכל תרחיש", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully