וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההדבקה בקהילה הגאה בחיפה: "3 הפכו לנשאי HIV"

אחיקם משה דוד, כתבנו בחיפה והעמקים

20.3.2014 / 15:29

יממה לאחר הפרסום על צעיר מחיפה ששכב עם גברים מבלי לספר כי הוא חולה בנגיף, הרוחות בקרב הקהילה סוערות. בפוסט בפייסבוק פורסמו שמו ותמונתו, ונכתב על כמה מקרי הידבקות

מערכת וואלה!

חשש כבד מורגש ביממה האחרונה בקרב חברי הקהילה הגאה בצפון, בעקבות הפרסום אמש (רביעי) בוואלה! חדשות, לפיו צעיר בשנות ה-20 לחייו מחיפה, שנושא את נגיף ה-HIV, שכב עם צעירים רבים, כשהוא פועל בכוונת זדון להדביקם. מאז שעות הערב אתמול, הגיעו למערכת פניות רבות מצעירים חברי הקהילה באזור הצפון, אשר ביקשו לקבל פרטים אודות הצעיר החשוד, מחשש כי קיימו עמו יחסי מין.

צעיר בשנות ה-20 לחייו חשוד ששכב עם צעירים מבלי לספר להם שהוא נשא של הנגיף - במטרה להדביקם בזדון.. ShutterStock
צעירים רבים ביקשו מידע על הצעיר החשוד בהדבקה בנגיף/ShutterStock

בקבוצת פייסבוק סגורה של חברי הקהילה נחשפו בימים האחרונים שמו ותמונתו של האיש על ידי אחד החברים. באחד הפוסטים, פורסמה אזהרה אודות מעשיו של הצעיר, ונכתב בו כי בגופם של שלושה אנשים ששכבו עם האיש התגלה נגיף ה-HIV. בפוסט אף פורסמה אזהרה שלא להתקרב לאיש.

עוד בוואלה! חדשות:
לפיד על הפטור ממע"מ: גם החרדים ייהנו - אם יתגייסו
"הסתכסך עם בעל פיצוצייה בנתניה - ורצח בדקירות"
שיבוש המהלכים בלשכת הרמטכ"ל: "לאשכנזי חלק משני"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

על פי הערכות בקהילה, הצעיר קיים יחסים עם עשרות גברים בתקופה האחרונה, אולם הבעיה היא שרובם סירבו להגיש תלונה מחשש כי תיחשף זהותם המינית. עד עתה, העידו שלושה בני אדם בפרשה, ולמשטרת זבולון הגיעה תלונה אחת בלבד של צעיר, אשר טען כי קיים יחסים עם החשוד, שלא הודה בפניו כי הוא נושא בגופו את הנגיף המסוכן.

במשרד הבריאות שוקלים לחשוף זהות החשוד

לטענת חבר בקהילה, רק לפני כחודשיים אזר הצעיר אומץ והתלונן במשטרה. התלונה נחקרת בימים אלה ובאחרונה אף קיימו חוקרי תחנת זבולון עימות בין השניים, וכן גבו עדויות מצעירים נוספים שחששו שנדבקו. לטענת החבר בקהילה, צעיר שהתגלה כנשא של הנגיף, קיים יחסי מין אך ורק עם אותו אדם, מה שלדבריו מחזק את הטענות נגדו.

מהוועד למלחמה באיידס נמסר כי התקבלו "תלונות על נשא HIV שגרם להדבקה מכוונת של אנשים. מרגע קבלת הפניות, העברנו את המידע לגורמים רפואיים רלוונטיים שיכולים לבדוק את אמיתות הטענות, במידה שהן נכונות, שכן בידיהם למנוע את המשך ההתנהגות הקיצונית הזאת". כמו כן, במשרד הבריאות מודעים לפרשה, ושוקלים אם לכנס ועדה מיוחדת שתחליט אם לחשוף את שמו של הצעיר בפומבי על מנת להזהיר אנשים אחרים מקיום יחסים עמו. ככל הידוע, עדיין לא התקבלה החלטה כזו ואם תתקבל הרי שמדובר בצעד יוצא דופן וחריג.

לפניות לכתב אחיקם משה דוד: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully