וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצת ותמונה מחתונה: כך נחשפה מעבדת הנפץ של העולם התחתון

פרסום ראשון: חקירה שנפתחה לאחר הנחת מטענים בתל אביב ובביתר עילית, חשפה סכסוך ירושה ואחות פגועה, שבנה חשוד שהניח מטען ברכב דודו. ממצאי הזירה הובילו לדירה בשכונת התקווה

צילום: משטרת ישראל

קצה החוט – מצת, סיגריות ותמונת מגנט מאירוע משפחתי: בדירת חדר בשכונת התקווה בתל אביב נחשפה מעבדת נפץ שפעלה עבור גורמי פשע בעולם התחתון, והדבר הוביל למעצרם של ארבעה חשודים. נגד אחד מהם, אברהם אסרסרה בן ה-23, יוגש מחרתיים (שלישי) כתב אישום, בין היתר בגין ייצור מטעני חבלה, החזקת אמצעי לחימה וקשירת קשר לביצוע פשע. השוטרים מצאו בדירה שישה מטעני חבלה, והם סבורים כי ארבעה נוספים, שיוצרו שם גם הם, שימשו לסגירת חשבונות בעולם התחתון. אחד המטענים התפוצץ, אולם לא היו נפגעים באותו אירוע.

עוד בנושאי משפט ופלילים:
פרשת הסחיטה: הוארך מעצרו של מנכ"ל הקבוצה מליגת העל
הערכה: איש השוק האפור שנעדר - נחטף ונרצח
מפקד כלא עופר שחרר עציר בטעות - והועבר מתפקידו

תיעוד: המשטרה השמידה מטען צינור במעבדת נפץ. חטיבת דובר המשטרה
פיצוץ המטען שהתגלה בדירה ברחוב הבושם בתל אביב/חטיבת דובר המשטרה

חשיפת הדירה התאפשרה בתום חקירה סמויה במשטרת תל אביב, שכללה כמה אירועים חמורים שבהם הונחו מטענים: אחד מהם התגלה בצומת הרחובות בזל ודיזנגוף בעיר – מרחק של עשרות מטרים מתחנת לב תל אביב; אחר הונח בקרוואן בהתנחלות ביתר עילית, ולפי החשד מקורו בתל אביב; ומטען חבלה שלישי שהונח תחת מכונית ברחוב מוהליבר, סמוך לשוק הכרמל בתל אביב.

המטען האחרון התפוצץ במוצאי שבת ב-4 בינואר השנה, וגרם נזק כבד למכונית מסוג מרצדס שתחתיה הונח. חוקרי משטרת לב תל אביב שהגיעו לזירה גילו כי כלי הרכב שייך לשני אחים, גיל ויורם כהן. השניים ירשו את רכושה של אמם, שהלכה לעולמה כמה שבועות קודם לכן, וזה כלל את המכונית ודירה שממוקמת סמוך למקום הפיצוץ. בקרב החוקרים עלה החשד כי מדובר בסכסוך בין אחים, לאחר שהתברר כי אחת האחיות זעמה על נישולה מהירושה והשתלטותם של האחים על הרכוש, לטענתה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מעבדת הנפץ שנחשפה בשכונת התקווה. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה
כיוון שידענו שהמטען הופעל באמצעות פתיל, היה ברור שיש קשר בין המצת לפיצוץ"/חטיבת דובר המשטרה

חוקרי המשטרה גילו כי בנה של האחות, נאור והב, ריצה בעבר עונש מאסר בגין השלכת רימון לעבר סוכנות סובארו ברחוב המסגר בתל אביב. לפי המשטרה, והב מצוי בקשר עם אחד מארגוני הפשיעה החזקים בארץ.

"במהלך בחינת הזירה מצאנו מצת סיגריות שהיה זרוק על הכביש", סיפרה לוואלה! חדשות רב-פקד רונה פינגלואי מורד, ראש צוות חקירה מיוחד במרחב ירקון. "כיוון שידענו שהמטען הופעל באמצעות פתיל, היה ברור לנו שיש קשר בין המצת לפיצוץ. הצלחנו להפיק DNA מהמצת, שהוביל אותנו לבחור בשם אברהם אסרסרה". לדבריה, "ידענו שהוא מקושר לבנה של האחות, הרי שניהם נעצרו בפרשת השלכת הרימונים. למרות שבכל החקירות הם הכחישו שהם מכירים זה את זה וטענו שלא נפגשו מעולם, מצאנו תמונת מגנט שצולמה בחתונה ובה הם נראים מחובקים ושמחים יחד", הוסיפה.

"מישהו חשב שלא נשוב לחפש"

לפני כחודש החליטו במשטרה לעבור לחקירה גלויה, ופשטו על ביתו של אסרסרה ברחוב הבושם בשכונת התקווה. הממצאים בדירה העלו חשד כי מדובר במעבדת נפץ, כשנמצאו בה צינורות מתכת, אבק שריפה, קליעים, טלפונים ניידים שכבר הולחמו כדי לשמש מנגנוני הפעלת מטענים, וכן פתילי הפעלה. במעבדת החבלה זיהו מיד כי חלקי המטענים שהיו במקום דומים למטען שהתפוצץ מתחת למרצדס ליד שוק הכרמל – אבל גם בעלי מאפיינים דומים לשני המטענים האחרים, מרחוב בזל בתל אביב ומביתר עילית. החשוד אסרסרה סירב לענות על שאלות החוקרים, וחברו והב טען כי אין לו קשר למטענים או לאסרסרה.

מעבדת הנפץ שנחשפה בשכונת התקווה. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה
גם קליעים התגלו בדירה/חטיבת דובר המשטרה

כמה ימים לאחר המעצרים התקשר אדם המתגורר בבניין שבו פעלה המעבדה ודיווח כי מצא תיק עם מטעני חבלה. חבלני המשטרה שהגיעו למקום מצאו שלושה מטעני חבלה, זהים למטענים הקודמים, כשהם מוכנים להפעלה. "אנחנו מניחים כי מישהו שקשור לחשוד המרכזי ניסה להסתיר את המטענים והבין כי בדירה חיפשנו כמה ימים קודם, ולכן החליט להניח את המטענים שם מתוך הבנה שלא נשוב לחפש במקום", אמרה רפ"ק פינגלואי מורד. במשטרת מחוז תל אביב הביעו סיפוק ואמרו כי "חשיפת המעבדה והמטענים מנעו אירועים קשים והצילו חיי אדם".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

מעבדת הנפץ שנחשפה בשכונת התקווה. מרץ 2014. חטיבת דובר המשטרה
"חשיפת המעבדה מנעה אירועים קשים והצילו חיי אדם"/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully