וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד כלא עופר שחרר עציר בטעות – והועבר מתפקידו

לפני כמה חודשים פלסטיני שהובא לכלא הוכנס לחדר עם עצורים שיועדו לשחרור ובשל טעות שוחרר עמם. מפקד הכלא נשפט וננזף ונציב שב"ס הורה להעביר אותו לפקד על מתקן חולות

חגיגות בעיר רמאללה לרגל שחרור אסירים פלסטינים. נועם מושקוביץ
כלא עופר/נועם מושקוביץ

נציב שב"ס רב גונדר אהרון פרנקו החליט להעביר מתפקידו את מפקד כלא עופר, לאחר שלפני כארבעה חודשים שוחרר בטעות עציר פלסטיני מהכלא. מפקד הכלא נשפט לפני מספר ימים בהליך משמעתי ונגזר עליו עונש נזיפה, אולם נציב השב"ס החליט שלא להסתפק בעונש והורה להעביר את הקצין מתפקידו, והוא ימונה למפקד מתקן הכליאה חולות.

תחילתו של האירוע לפני כארבעה חודשים. עציר פלסטיני שנעצר בחשד להשלכת אבנים הובא למתכן הכליאה. "בשל העובדה שהיה מדובר בלילה קר, הוא הוכנס לחדר שבו הייתה קבוצה של עצורים שהיו אמורים להשתחרר כמה שעות אחר כך. בשל טעות של מספר גורמים בכלא, שוחרר העציר יחד עם יתר העצורים, אף על פי שהוא לא היה אמור להשתחרר. באותו הערב דווחה התקלה ולאחר זמן קצר נעצר החשוד מחדש", אמר גורם בשב"ס.

הסיפורים החמים בחדשות:
המוסד: 8 יהודים איראנים שנעדרו 20 שנה - נרצחו
אובמה הטיל סנקציות על בכירים רוסים ועל בנק במדינה
שביתת עובדי משרד החוץ: "טרור על גב של תינוקות"

בעקבות האירוע מונתה ועדת חקירה בתוך שב"ס, שמצאה שורה של כשלים והמליצה להעמיד לדין משמעתי מספר בעלי תפקידים ובראשם כאמור מפקד הכלא. בית הכלא נמצא בשטחי יהודה ושומרון על כביש 443 בין ירושלים למודיעין. הכלא מיועד לכ-1,500 אסירים ביטחוניים פלסטינים ברמת סיווג ביטחונית גבוהה.

לפניות לכתב: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully