וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין הקיצוני ינסה היום לכבוש את ערי צרפת

23.3.2014 / 17:26

שתי המפלגות הגדולות חוששות משיעור הצבעה נמוך בבחירות המקומיות, שעלול להגביר את כוחה של "החזית הלאומית" הדוגלת בשנאה למהגרים. לפריז תהיה לראשונה ראשת עיר

עריכה: יותם בן-דוד

אזרחי צרפת מצביעים היום (ראשון) בבחירות המקומיות, ומפלגת השלטון הסוציאליסטית עלולה לספוג תבוסה במוקדים רבים ברחבי המדינה.

הזרקור מופנה אל מפלגת הימין הקיצוני, "החזית הלאומית", שעשויה לצבור הישגים נאים בבחירות המתקיימות בשני סבבים. יו"ר המפלגה, מארין לה פן, גרפה 18% מהקולות בבחירות לנשיאות ב-2012, והפופולריות שלה רק עלתה מאז, ברקע התגברות הקולות האנטי-איסלאמיים והאנטי-אירופיים בצרפת.

בחירות מקומיות בצרפת. 23 במרץ 2014. רויטרס
יו"ר "החזית הלאומית", מארין לה פן, מצביע בעיר הנין-בומון/רויטרס

בפריז, הסקרים מצביעים על כך שלראשונה בתולדות צרפת, תהיה לבירה ראשת עיר. ככל הנראה, רק בסיבוב השני ייקבע אם תהיה זו אן אידלגו הסוציאליסטית, או מועמדת הימין, נטלי קוסיוסקו-מוריזה. לראשות העיר נבחר המועמד שזוכה לרוב הקולות מקרב חברי מועצת העיר, שאותם בוחר הציבור ברובעים השונים של פריז.

אידלגו, שנולדה להורים מספרד, היא המועמדת שצפויה לרשת בתפקיד את ראש העיר המכהן - "הבוס" שלה, ברטראן דלנואה. עם זאת, היא נמצאת ביתרון של 3% בלבד מעל יריבתה, השרה לשעבר לאיכות הסביבה וידידתו הקרובה של הנשיא לשעבר סרקוזי, נטלי קוסיוסקו-מוריזה, הידועה בראשי התיבות NKM.

תושבי פריז יותר מוטרדים מהערפיח מאשר מהבחירות המקומיות

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בחירות מקומיות בצרפת. 23 במרץ 2014. רויטרס
המועמדת הסוציאליסטית לראשות העיר צרפת, אן אידלגו/רויטרס
בחירות מקומיות בצרפת. 23 במרץ 2014. רויטרס
מועמדת הימין, נטלי קוסיוסקו-מוריזה, הבוקר בפריז/רויטרס

ברחבי צרפת, רק 23.1% הטריחו את עצמם לקלפיות עד שעות הצהריים - בדומה לשיעור ההצבעה בבחירות המקומיות ב-2008. הבחירות ההן הסתיימו עם שיעור הצבעה סופי של 66.5, שהיה הנמוך ביותר מאז 1959.

הבחירות הן האתגר המשמעותי הראשון לנשיא פרנסואה הולנד מאז שנבחר ב-2012, והן נערכות ברקע מיאוס כללי מהמפלגות הגדולות. התמיכה הציבורית במפלגה הסוציאליסטית נמצאת בשפל חסר תקדים, ומפלגת הימין-מרכז (UMP) עסוקה בקרבות הנהגה קשים ומתמודדת עם שערוריות פליליות של היו"ר לשעבר, ניקולא סרקוזי.

האזנות הסתר לסרקוזי: "רקם קנוניה והפעיל ממשלת צללים"

בחירות מקומיות בצרפת. 23 במרץ 2014. רויטרס
הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי ורעייתו קרלו ברוני, הבוקר בפריז/רויטרס

אל הוואקום הזה מתנגבים אנשי הימין הקיצוני. כמה סקרים חוזים שמועמדים מטעם "החזית הלאומית", יוכלו לגרוף את מרב הקולות ב-25% מהכפרים, מהערים הקטנות ובאזורים התעשייתים בצפון צרפת. לה פן דאגה להיפטר מהסממנים הנאו-נאציים של המפלגה שייסד אביה, ז'אן מארי לה פן, ומיקדה את מצע הבחירות המקומי באיבה לגוש האירו, למהגרים ול"פוליטיקאים מהדור הישן", שלטענתה תורמים לאבטלה. היא זוכה לתמיכה גם ממועמדים זוטרים מהימין ומהשמאל, שמקווים להתברג ברשימתה לקראת הבחירות הכלליות בצרפת ב-2017.

הקלפיות ינעלו בשעה 18:00 לפי השעון המקומי, אך בערים הגדולות הן יישארו פתוחות עד השעה 20:0. אחד מעוזריו של הנשיא פרנסואה הולנד חזה כי שיעור ההצבעה הסופי יהיה 55% בלבד. מרבית הסקרים מנבאים כי כ-60% מבעלי זכות הבחירה יממשו לבסוף את זכותם להצביע.

ראש הממשלה, ז'אן מארק אירו, ניסה לרקום עסקה שתציל את שתי המפלגות הגדולות מתבוסה צורבת. הוא קרא ליריביו מהימין לתמוך במועמדים הסוציאליסטיים בערים שבהן אין לאנשיהם סיכוי לזכות, ולהיפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully