וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערפיח כיסה את עיר האורות: "כמו בסרט אסונות"

תושבי פריז אינם מוטרדים כעת מהבחירות המקומיות, אלא מהשיעולים ומהאבק. בשל זיהום האוויר החמור, נאסר על מחצית מהנהגים לצאת לכבישים. הנסיעה התחבורה הציבורית - בחינם

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ביום ראשון הקרוב ילכו תושבי פריז לקלפיות, כדי לבחור מחליף לראש העיר ברטראן דלנואה, המסיים את תפקידו אחרי 13 שנים. כל הסקרים מצביעים על כך שלראשונה בתולדות צרפת, לפריז תהיה ראשת עיר: ייתכן שרק בסיבוב השני ייקבע אם תהיה זו אן אידלגו הסוציאליסטית, או מועמדת הימין, נטלי קוסיוסקו-מוריזה. לראשות העיר נבחר המועמד שזוכה לרוב הקולות, מקרב חברי מועצת העיר, שאותם בוחר הציבור ברובעים השונים של פריז.

אך נדמה שהפריזאים אינם מוטרדים כעת מהבחירות המקומיות, אלא שהם בעיקר משתעלים – ומקטרים. ערפיח סמיך שכיסה את פריז בימים האחרונים גרם לזיהום אוויר חריג במיוחד, עד כדי שהעירייה אסרה על מחצית מכלי הרכב לנוע בכבישים. שלשום פורסמה הוראה האוסרת על מכוניות עם מספר רישוי זוגי לנוע בפריז ובפרבריה, בימים זוגיים של השבוע. מכוניות עם מספר אי-זוגי הורשו לנסוע בימים זוגיים, ובמקביל תתאפשר נסיעה חינם בתחבורה הציבורית. כך יימשך המצב לפחות עד יום שישי.

רצים עושים ג'וגינג עם מסיכות נגד זיהום אוויר בכיכר הקונקורד. פריז, 17 במרץ, 2014. AP
אצנים במסכות עושים ג'וגינג בכיכר הקונקורד, השבוע/AP
מגדל אייפל נעלם דרך הערפיח, במבט אל פריז מהפרבר המערבי סירן. מרץ 2014. AP
מגדל אייפל כמעט אינו נראה דרך הערפיח, במבט מהפרבר המערב סירן/AP

מבקר הקולנוע אבנר שביט השוהה בפריז העיד על הלך הרוח בבירת צרפת: "המצב בפריז מזכיר סרט פוסט-אפוקליפיטי. יש בזה משהו קצת מצחיק, ומשהו קצת נורא. מצד אחד, משעשע לראות את המטרו בימים האחרונים, כמו גם את האוטובוסים. אין יותר מחסומים, אף אחד לא בודק כלום. הכל בחינם. לאיש לא אכפת. כולם פשוט עושים מה שבא להם. השטח פנוי. חסרים רק זומבים שיירדפו אחריך במסדרונות.

"מצד שני, האמת היא שאיך שלא מסתכלים על זה, האוויר המזוהם זה לא צחוק. לי, אישית, זה גרם להרגיש רע בימים האחרונים. שמעתי על עוד אנשים שזה גרם להם גירוי בעיניים, מיגרנות, שיעולים וכו'. אני מקווה לפחות שזה יעורר את הקמפיין המוניציפלי הרדום למדי, ויגרום למועמדים המנומנמים להבין שיש הרבה דברים שצריך לשנות בעיר".

אן הידלגו, מועמדת המפלגה הסוציאליסטית בבחירות לראשות עיריית פריז. מרץ 2104. רויטרס
המועמדת הסוציאליסטית, אן אידלגו, הזוכה ליתרון לקראת הסיבוב השני/רויטרס

ערב פתיחת הקלפיות, שתי המועמדות המובילות בבחירות מנצלות את המצב כדי לגרוף קולות נוספים. המועמדת הפופולרית אן אידלגו – סגנית ראש העיר דלנואה ובת טיפוחיו - מאשימה את מפלגת הירוקים בפריז בהכשלת המיזם להכנסת דור חדש של אוטובוסים לעיר.

יריבתה, נטלי קוסיוסקו-מוריזה (הידועה בראשי התיבות NKM), שהייתה שרת איכות הסביבה של הנשיא ניקולא סרקוזי ודוברת הקמפיין שלו ב-2012, תקפה בחריפות את תכנית החירום של הרשויות למאבק בזיהום, בטענה כי מדובר בצעדים לא-יעילים. "הממשלה התעוררה סוף סוף והריחה את הזיהום. זה תיזמון שמזהם את קמפיין הבחירות", אמרה.

סקרים אחרונים מראים כי אן אידלגו הסוציאליסטית זוכה לתמיכה של 38%, ואילו יריבתה ממפלגת הימין-מרכז (UMP) נושפת בעורפה עם 35.5%. מועמדים נוספים, מטעם "החזית הלאומית" של הימין הקיצוני, מפלגת הירוקים וסיעות קטנות נוספות, זוכים לעד 6% תמיכה.

נטלי קוסיוסקו מוריזה, מועמדת מפלגת הימין-מרכז בבחירות לראשות עיריית פריז. מרץ 2104. AP
מועמדת הימין בבחירות, נטלי קוסיוסקו-מוריזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully