וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: שביתה כללית במשרד החוץ, כל השגרירויות סגורות

23.3.2014 / 15:00

ועד העובדים החריף את צעדי המחאה נגד תנאי ההעסקה ופתח בשביתה לזמן בלתי מוגבל. "לא ניתן לאוצר להוביל את ישראל לקטסטרופה". ליברמן: החלטה אומללה שמראה על איבוד עשתונות

שגרירות ישראל בעיר וינה בירת אוסטריה. rudi blaha, AP
103 שגרירויות ברחבי העולם סגורות. שגרירות ישראל בווינה/AP, rudi blaha

ועד עובדי משרד החוץ הכריז היום (ראשון) על שביתה כללית לזמן בלתי מוגבל, והנחה את עובדי המשרד לעזוב את מקום עבודתם לאלתר. הצעד בא על רקע המחאה הממושכת של עובדי המשרד על תנאי העסקתם של הדיפלומטים הישראלים ובשל החלטת משרד האוצר לקצץ בשכר העובדים, מהלך שאותו כינה הוועד "דרקוני". על פי הנחיית הוועד, משרד החוץ כולו יושבת לחלוטין, לרבות שגרירויות ישראל ברחבי העולם – לראשונה בתולדות ישראל.

"החל מהיום, משרד החוץ של ישראל יינעל ואיש לא יורשה להיכנס אליו, לרבות ההנהגה הפוליטית והנהלת המשרד", נכתב בהודעת הוועד. "מטה משרד החוץ יהיה סגור בצורה מוחלטת לכל פעילות וכן 103 שגרירויות ישראל ברחבי העולם, בכללן נציגויות מפתח מניו זילנד במזרח, דרך פריז, לונדון, ברלין וכלה בוושינגטון, סן פרנסיסקו ונציגות ישראל באו"ם".

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי מדובר ב"החלטה אומללה של ועד העובדים שמראה על איבוד עשתונות. אין בה כל תועלת והיא רק גורמת ליותר נזק לעובדי משרד החוץ. צר לי על שצעדים בלתי אחראיים אלו באים על חשבונם של אזרחי המדינה ותוך כדי שמתנהלים מגעים מול משרד האוצר ומהלך של גישור, בראשות מגשר מוסכם, נשיא בית הדין הארצי לעבודה לשעבר השופט סטיב אדלר, על מנת להגיע לסיכום הוגן". ליברמן הוסיף: "אנו נעשה את כל מה שאפשר על מנת למזער את הנזק שנגרם למדינה ולאזרחיה".

עוד על העיצומים במשרד החוץ:
שביתת עובדי משרד החוץ: "טרור על גב של תינוקות"
דעה: השגרירים עובדים למענכם, לכן זכותם לשבות
בשל העיצומים במשרד החוץ: תקוע בתאילנד בסכנת חיים

גם העבודה בנושאים רגישים וחשובים תופסק

יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, יאיר פרומר אמר כי משרד האוצר הכריז מלחמת חורמה על שירות החוץ של מדינת ישראל ועל הדיפלומטים המסורים שנאבקים על עתידם של הישראלים יום-יום, שעה-שעה. "לא נשלים עם ההפקרות הבלתי נסבלת של פקידי האוצר המחבלים באינטרסים החיוניים של מדינת ישראל. פקידי האוצר הם אנשים חסרי אחריות שלא סופרים את אזרחי ישראל ומחסלים במו ידיהם את הכלכלה הישראלית, את הביטחון הלאומי ואת העתיד של כולנו". פרומר הוסיף: "לא ניתן להם להוביל את ישראל לקטסטרופה בזירה הבינלאומית, ונמשיך להיאבק על עתידו של שירות החוץ הישראלי".

לפני כשנה הכריזו עובדי משרד החוץ על סכסוך עבודה בשל העובדה ששכרם לא עודכן זה עשור, ובתחילת החודש פתחו העובדים בעיצומים. במסגרת העיצומים נותק הקשר של ישראל עם הארגונים הבינלאומיים, עם מקבלי ההחלטות ועם הגורמים המשפיעים במדינות העולם, אין פעילות הסברה ודוברות בתקשורת הזרה, לא מונפקים דרכונים ואישורים קונסולריים, לא מטופלים ביקורים ממלכתיים בארץ ובחו"ל, לא ניתנים אישורים לייצוא ביטחוני ואין חתימה על מסמכים הנדרשים לביצוע עסקאות בינלאומיות המניבות רווח רב לכלכלה ולמשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת עובדי המשרד בשנה שעברה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העובדים דורשים מהאוצר הסכם שכר קיבוצי חדש שיכיר בקשיים הייחודיים הנובעים מתנאי השירות שלהם - בראש ובראשונה, העובדה שבני ובנות הזוג של דיפלומטים שיוצאים לשליחויות בחו"ל, מתקשים לנהל קריירה סדירה וכתוצאה מכך, משפחות הדיפלומטים מתבססות על משכורת אחת וחיסכון פנסיוני אחד. באוצר מסרבים להסכם שכר חדש מול העובדים, והציעו במקום זאת שורת פתרונות נקודתיים כגון הנחות למעונות יום וייעוץ מקצועי לבני ובנות הזוג של הדיפלומטים.

עד כה נמשכה עבודת הדיפלומטים והמטה בנושאים רגישים וחשובים, אולם כעת, עם תחילת השביתה הכללית, תופסק גם עבודה זו. עם זאת, ועד עובדי משרד החוץ ימשיך להפעיל ועדת חריגים שתטפל במקרים הנוגעים להצלת חיים. "היום, לראשונה בתולדות ישראל, ייסגר משרד החוץ ולא תעשה עבודה באף תחום הנמצא תחת אחריותו של המשרד", נכתב בהודעת הוועד.

משרד האוצר מסר בתגובה על השביתה: "ועד עובדי משרד החוץ לוקח את אזרחי ישראל כבני ערובה ופוגע באינטרסים החיוניים של המדינה. משרד האוצר הציע פתרונות לסוגיות שהעלו עובדי משרד החוץ, אך הוועד דורש תוספות שכר לבכירי המשרד. נזכיר כי עובדי שירות החוץ קיבלו תוספת שכר של 20% רק לפני שנתיים. ועד העובדים סירב לקבל את הפתרונות ונטש באופן חד-צדדי את הליך הגישור שהתנהל בראשות השופט בדימוס סטיב אדלר. אנו קוראים לוועד להפסיק לנקוט צעדים כוחניים ולשוב להליך הגישור".

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully