וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגרירים עובדים למענכם, לכן זכותם לשבות

הילה ידידיה

20.3.2014 / 13:40

בתגובה לטענות כי עובדי משרד החוץ מקיימים עיצומים שלא בצדק, מתארת בתה של עובדת משרד החוץ את ההקרבה של משפחות השליחים ומבקשת: אל תאשימו אותם, אלא את נערי האוצר

במשך תקופה שובתים עובדי משרד החוץ, אם כי יותר נכון לומר שהם בעיצומים - כי הם עדיין עובדים. הסיבה לעיצומים הם אי-מתן מענה הוגן על ידי נערי האוצר לדרישות של העובדים. לאחרונה עלו טענות רבות לפיהן משרד החוץ אינו משרד נחוץ. האם כך הדבר? הרי כל מי שטוען כך הם אנשים שנפגעו מעיצומי משרד החוץ ואין להם לאן לגשת עם בעיותיהם. אם כך, כבר ברור שהמשרד אכן נחוץ והאמירה כאילו לכל אחד יש תחליף מיותרת ואיננה נכונה.

האם זה הגיוני שעובד, אשר נותן מעצמו 24 שעות ביממה במשך שלוש-חמש שנים לטובת המדינה, נוסע לחורים נידחים ברחבי העולם, מקריב ומסכן (כן, כן - מסכן) את ילדיו ובני או בנות זוגו ישתכר 6,000 שקלים בחודש? איפה ישמע כדבר הזה? עובדי משרד החוץ עובדים לא מתוך רצון להתעשר, אלא מתוך אידאולוגיה וערכים עליהם גדלו, חונכו ועל ערכים אלו מגדלים את הדורות הבאים אחריהם. הכול מסביב נראה אולי ורוד - כל כמה שנים גרים במדינה אחרת, רוכשים שפות וסופגים תרבויות, אבל מה לגבי ההשלכות?

בני הזוג של השליחים מטעם משרד החוץ מקריבים את הקריירה שלהם, הילדים מקריבים את נוף הילדות המוכר של כולם (יש מקומות שנוף הילדות של הילדים זה ישר אחרי בית הספר חוזרים הביתה עם מאבטח ונשארים בו עד היום למחרת כי מסוכן בחוץ).

טרור עובדי משרד החוץ / דעה הפוכה

זמינות גם בשבת ובחג

עובדי משרד החוץ מוצבים במעל למאה נציגויות, קטנות כגדולות, ברחבי העולם. לומר שהן מיותרות זהו זלזול באינטליגנציה הבסיסית של הקורא. כידוע, מדינת ישראל נמצאת תחת איום יומיומי, לא בהכרח אלא תרבותי ומסחרי. החרם על ישראל נמצא כמו כדור בקנה באופן קבוע, וללא עובדי משרד החוץ וההסברה האינטנסיבית שהם מבצעים, הכדור כבר היה נורה ממזמן.

המסחר עם ישראל הוא חשוב לכלכלת המדינה, וללא הנציגויות במקומות הנידחים ביותר בעולם, היה קשה מאוד לנהל אותו, אולי בלתי אפשרי. ומה עם אותם תיירים ישראלים אשר מטיילים בעולם ולעתים נפצעים, נשדדים, או גרוע מכך? האם גם בטיפול במקרים אלו הנציגויות בעולם מיותרות? העובדות מוכיחות אחרת. דיפלומט ישראלי בנציגות בישראל עובד גם בלילות, גם בשבתות, גם בחגים. אני רוצה לראות עובד מדינה אחר בישראל שיענה לטלפון אחרי השעה 20:00 בענייני עבודה. יש מעטים כאלו.

עד עכשיו עסקנו בעובדי משרד החוץ בחו"ל, אבל מה עם עובדי משרד החוץ בארץ? שלממן קייטנה לילד (כי לצאת לחופש זה בגדר דמיון מופרך) במהלך הקיץ עולה כמעט משכורת שלמה, ולרובם יש יותר מילד אחד? עובדי משרד החוץ נלחמים על זכותם הבסיסית להתקיים בכבוד כאשר שאיפתם היא לא להתעשר, אלא לצאת לפנסיה (עם פנסיה אחת בלבד להזכירכם - כי לבן הזוג אין פנסיה, הוא הקריב אותה למען השליחות).

אז לכל מי שטוען שעובדי המשרד הם מפונקים, טיפשים או עצלנים, נסו לצלוח את קורס הצוערים, לצאת לשליחות לגאנה או ניגריה, או אפילו מוסקבה, ורק שתרגישו על בשרכם מה עוברים עובדי משרד החוץ - תדעו במה מדובר.

הכותבת היא בתה של עובדת משרד החוץ, שמצדיקה את המאבק של עובדי משרד החוץ

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

  • עוד באותו נושא:
  • משרד החוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully