וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ברכה הורשע בתקיפת פעיל ימין בהפגנה ב-2006

בית המשפט זיכה את יו"ר חד"ש מ-3 אישומים נוספים, בהם תקיפת שוטר מג"ב בהפגנה בבילעין נוכח סתירות עדי התביעה. ברכה: "שוקל להגיש תלונה על התנהלות רשלנית של הפרקליטות"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל
חברי הכנסת דב חנין ומוחמד ברכה בהפגנת ארגוני זכויות האדם בתל אביב. אורי לנץ
ח"כ ברכה בהפגנה ב-2011/אורי לנץ

יו"ר חד"ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה הורשע היום (ראשון) בתקיפת פעיל ימין בהפגנה נגד מלחמת לבנון השנייה. עם זאת, בית משפט השלום בתל אביב דחה את שלושת סעיפי האישום הנוספים נגד ברכה - תקיפת ממלא תפקיד, העלבת עובד ציבור ותקיפה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, זאת במסגרת הפגנות בהן השתתף בין 2005 ל-2007. ח"כ ברכה אמר בתום הדיון: "שלושה אישומים נפלו מתוך ארבעה. מעבר לזעם על טרטור של חמש שנים, אני חושב להתייעץ עם עורכי דיני אם יש מקום להגיש תלונה על התנהלות כושלת ורשלנית של הפרקליטות ומני מזוז בראשה".

כתב האישום המקורי שהוגש נגד ברכה מנה ארבעה סעיפים, כאשר שניים מהם בוטלו לאחר שבית המשפט קבע כי הוא חסין מפניהם. ברכה הואשם תחילה כי העליב שוטר בשוק הכרמל בתל אביב במהלך הפגנה נגד מלחמת לבנון ב-2006 ובמקרה נוסף הואשם כי הפריע לשוטר במהלך הפגנה שהתקיימה בנצרת ב-2007 נגד סגירת חקירת אירועי אוקטובר 2000.

עוד על משפטו של יו"ר חד"ש:
ח"כ ברכה בבית המשפט: התביעה מוטה על ידי הממשלה
אישום: ח"כ ברכה תקף והעליב שוטרים
מזוז הודיע על הגשת האישומים נגד חבר הכנסת

עם זאת, שני הסעיפים החמורים יותר בכתב האישום נותרו על כנם - תקיפת שוטר מג"ב בבילעין בחודש מאי 2005 ממנו זוכה, ותקיפת פעיל ימין בהפגנה נגד מלחמת לבנון השנייה, בו כאמור הורשע הבוקר. ברכה זוכה מעבירת תקיפת שוטר המג"ב מחמת הספק, נוכח סתירות בעדויות עדי התביעה. השופט דניאל בארי מתח ביקורת על לוחמי מג"ב שלא היו מוסמכים לבצע מעצר.

סנגורו של ח"כ ברכה, עו"ד חסן ג'בריל, אמר: "אנו מסופקים מהחלטת בית המשפט בעניין בילעין. בית המשפט אמר שהיו סתירות בבילעין ושיחידת המסתערבים פעלה בניגוד לחוק. כתב האישום קרס". בנוגע להרשעתו של חבר הכנסת בתקיפת פעיל הימין אמר עורך הדין ג'בריל: "מדובר על פעיל ימין קיצוני שהתקרב והעליב את הח"כ וברכה הדף אותו". הוא הדגיש כי זהו "כתב האישום הראשון מאז 1948 שמוגש נגד ח"כ מכהן על התנהגות בהפגנות. זה לא שוחד, ולא עבירות פליליות. לא תהיה השפעה על המשך כהונתו".

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully