וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ח"כ ברכה תקף והעליב שוטרים

גלעד גרוסמן וניר יהב

9.12.2009 / 14:33

יו"ר חד"ש מואשם כי במספר הפגנות בשנים האחרונות תקף שוטרים, הפריע להם בעת מילוי תפקידם והעליב אותם. ברכה: "מתעקשים לרדוף אותי פוליטית"

כתב אישום בגין הפרעה לעובד ציבור, תקיפת ממלא תפקיד, העלבת עובד ציבור ותקיפה והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו הוגש היום (רביעי) בבית המשפט השלום בתל אביב נגד יו"ר מפלגת חד"ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה.

האישום הראשון מייחס לברכה תקיפת ממלא תפקיד: ב-28 באפריל 2005, במהלך הפגנה נגד גדר ההפרדה בכפר בילעין, הוכרז האזור כ"שטח צבאי סגור", על ידי צה"ל. במהלך ההפגנה עצר אחד השוטרים מפגין וניסה להובילו לניידת המשטרה. "בעוד שוטר מג"ב מוביל את העצור אל הניידת, תקף אותו הנאשם, בלא הסכמתו ושלא כדין, בכך שהתקרב אליו מאחור, חנק אותו באמצעות יד ימין, תוך שקרא לאחרים בערבית 'שחררו אותו, שחררו אותו', ובידו השמאלית חבט בידיו של הלוחם ובחזהו", נכתב.

האישום השני מייחס לברכה עבירה של העלבת עובד ציבור. במהלך הפגנה נגד מלחמת לבנון השנייה בתל אביב, מואשם ברכה שהתעמת עם קצין משטרה לאחר שזה ביקש לעצור את בנו של ברכה שנכח בהפגנה בחשד שתקף אותו. במהלך העימות עם קצין המשטרה, אמר לו ברכה: "אני חבר כנסת, אני אחסל אותך", ואף "סטר לשוטר עם אצבעו בפניו". השוטר ביקש שיחדל, אך ברכה ענה לו "מי אתה בכלל? אני אעשה מה שאני רוצה". לפי כתב האישום, ברכה המשיך להעליב את קצין המשטרה "בנוכחות קהל אנשים, ובהם שוטרים אחרים ופקודיו של הקצין".

בהפגנה נוספת נגד המלחמה בלבנון האוגוסט 2006, מואשם ברכה כי תקף אזרח שקילל את פעיל השמאל ויו"ר תנועת "גוש שלום" אורי אבנרי. ברכה "חבט באמצעות מרפקו בצלעותיו של המתלונן, וכן היכה באגרופו בכתפו של המתלונן", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתעקשים לרדוף אותי פוליטית". ברכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סעיף האישום הרביעי נגד ברכה מייחס לו עבירה של הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו: בהפגנה בנצרת ביולי 2007 נעצר מזכ"ל תנועת חד"ש. ברכה מואשם שלא אפשר לסגן ניצב אברהם חליוא, ראש ענף חקירות במחוז צפון, להכניס את העצור לניידת המשטרה. "משביקש ממנו סנ"צ חליוא להירגע, השיב לו הנאשם 'תסתום את הפה חתיכת מטומטם' והוסיף 'מה אתה עושה? אתה משוגע, לך לעזאזל'".

"כתב האישום מצביע על כך שמתעקשים לרדוף אותי פוליטית", אמר ברכה לוואלה! חדשות בתגובה להגשת כתב האישום נגדו. "אני נאשם בהשתתפות בפעילות פוליטית. אני יודע טוב מכולם מה היה שם ולכן אני מאשים את המשטרה בתיאום עדויות והעללת עלילות נגדי. היועץ המשפטי והפרקליטות נתנו את החותמת לאותן עלילות. חבר כנסת לא יישפט על השתתפות בפעילות פוליטית".

לדברי ברכה, "תרבות השקר נמצאת בתוך המשטרה וההתייחסות לאזרחים הערבים כאויבים נקבע עוד בוועדת אור שחקרה את אירועי אוקטובר 2000. המשטרה עדיין נוהגת באותו מנהג נפסד ונפסל. אני בטוח שהמשפט יהפוך לכתב אישום נגד אלה שחיברו והעלילו את אותו כתב אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully