וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נוסף נגד ברכה: גידף קצין משטרה

עדי שמחוביץ ופנחס וולף

28.4.2009 / 9:40

בכך מגיע מספר האישומים נגד יו"ר חד"ש לארבעה. מיוחסות לו תקיפה והעלבת עובד ציבור. "ניסיון להפחדת האוכלוסייה הערבית"

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע היום (שלישי) ליו"ר חד"ש מוחמד ברכה על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. כך מגיע מספר האישומים הפוטנציאליים נגד ברכה לארבעה. הליך השימוע יערך בעוד כשבועיים.

בפברואר השנה הודיע מזוז כי הוא שוקל להגיש נגד ברכה כתב אישום הכולל שלושה אישומים בגין חשדות בעבירות שבוצעו במהלך הפגנות שונות בשנים האחרונות, בהן השתתף ברכה. העבירות המיוחסות לברכה הן תקיפה, תקיפת ממלא תפקיד והעלבת עובד ציבור.

האישום הנוכחי אותו שוקל מזוז, נוגע לאירוע שבגינו נחקר ברכה לפני כחודש. מדובר על הפגנה שנערכה ביולי 2007 בנצרת, סמוך למלון בו היה אמור להתקיים באותה עת כינוס מפלגת העבודה. על פי החשד, במהלך ההפגנה ניסה ברכה למנוע הכנסתו של עצור לניידת, תוך השמעת גידופים כלפי קצין משטרה.

ח"כ ברכה אמר בתגובה להודעת מזוז כי "זו החלטה שמתיישרת עם המדיניות השולטת במוסד היועץ, ומתווספת על גזענות נגד האוכלוסייה הערבית ומנהיגיה. זהו מוסד שרואה בקריאה פומבית לרצח ח"כים ערבים חלק מחופש הביטוי ובנוסף סוגר את כל תיקי החקירות בעניין רצח 13 הבחורים באוקטובר 2000. זהו ניסיון להפחדת האוכלוסייה הערבית כדי למנוע ממנה את זכות המאבק הלגיטימי נגד המדיניות הגזענית של ממשלות ישראל".

האישום הראשון נגד ברכה נוגע לאירוע שהתרחש במהלך הפגנה שנערכה בכפר בילעין באפריל 2005. ברכה חשוד כי במהלך ההפגנה תקף לוחם של יחידת "מצדה" שהוביל עצור אל ניידת משטרה. האישום השני נוגע להפגנה שנערכה בסמוך לשוק הכרמל בתל אביב באוגוסט 2006, במהלכה חשוד ברכה כי השמיע גידופים ואיומים כלפי קצין משטרה וסטר על פניו. האישום השלישי נוגע להפגנה שהתקיימה בכיכר רבין ביולי 2006, בה תקף ברכה עובר אורח שהעיר הערה לאורי אבנרי, שהשתתף בהפגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully